کد خبر 1096465
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
محسن حاجی‌میرزایی نمایه

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شکل شروع سال تحصیلی متفاوت است، گفت: بستگی به نوع شرایط و وضعیت، روش‌های شروع سال تحصیلی متفاوت است.

به گزارش مشرق، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه نگاه یک، ضمن آرزوی سلامتی برای همه بیماران به ویژه بیماران مبتلا به کرونا، با اشاره به بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور، اظهار کرد: آگاه هستیم چه مسؤولیت خطیری برای سال آینده به عهده داریم؛ از یک سو خانواده‌ها عزیزترین خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهند و از سوی دیگر، آینده حکومت در دست آموزش و پرورش است و از این جهت آموزش تعطیل شدنی نیست.

بیشتر بخوانید:

آغاز سال تحصیلی قطعاً ۱۵ شهریور است

وی ادامه داد: برای سال تحصیلی آینده به این دلیل زودتر شروع می‌کنیم تا کاستی‌های آموزشی از سال قبل را جبران کنیم و هم زمان وسیع‌تر در اختیار داشته باشیم که اگر چنین بحرانی شدت گرفت و ناگزیر شدیم که از بستر مجازی کار آموزش را ادامه دهیم، آماده باشیم.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه شکل شروع سال تحصیلی متفاوت است، گفت: بستگی به نوع شرایط و وضعیت، روش‌های شروع سال تحصیلی متفاوت است؛ در شرایط قرمز امکان حضور در مدرسه نیست و آموزش مجازی است؛ در وضعیت زرد، کلاس‌ها به صورت حضوری و مجازی به صورت ترکیبی است.

وی تصریح کرد: ۴۰ درصد مدارس، تعداد دانش‌آموزان به‌گونه‌ای است که با رعایت فاصله می‌توانند کلاس‌ها دایر شود یعنی تعداد دانش‌آموزان در مدرسه زیر ۳۰ نفر تا ۵۰ نفر است؛ در مدارس دارای تعداد بالای دانش‌آموز، گروهی در روزهای زوج و گروهی در روزهای فرد به مدرسه می‌روند؛ پنج‌شنبه‌ها در این نوع مدارس دایر است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در مناطق دارای وضعیت سفید، کلاس‌های درس حضوری است و امیدواریم به این سمت برویم که همه وضعیت همه مناطق سفید باشد و کلاس‌ها حضوری شود؛ وقتی با وضعیت عدم‌ قطعیت مواجه می‌شویم، تصویر روشنی از آینده نداریم و موظف هستیم برنامه‌ریزی‌های منعطف طراحی کنیم و متناسب با وضعیت استان برنامه‌ریزی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    1 0
    كاش سال تحصيلي را لغو كنند يدون شك هزينه اش كمتر از يك سال تحصيلي نيم بندي است كه نتيجه اش غدم يادگيري و بيماري صدها هزار بچه و نوجوان است
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    2 0
    این وزیر همچون سایر وزرای این دولت جایگاه علمی و تجربی مدیریت در این سطح را ندارد از نحوه عملکردش و برنامه هایی که برای اجرا داره کاملا مشخصه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس