کد خبر 1096424
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
پرچم نمایه ایران و چین

یک دیپلمات سابق هندی به نگرانی رژیم صهیونیستی از توافق بلند مدت ایران و چین اشاره کرد و نوشت، تل آویو از چشم انداز توافق تهران و پکن نگران است.

به گزارش مشرق، یک دیپلمات سابق هندی در توییتی به سسلسه رویدادهای تازه در منطقه واکنش نشان داد و نوشت که ایران مدتهاست با تروریسم آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه است.

«ام کی بهادرا کومار» سفیر سابق هند در ترکیه و ازبکستان  روز شنبه در رشته  توییتی نوشت: «از عملیات سیا در ایران برای بی ثبات سازی غافل نشویم. ایران مدتهاست که با تروریسم آمریکایی، اسرائیلی مواجه بوده و روشهای تلافی را نیز یافته است. »

بیشتر بخوانید:

سند ایران-چین علیه کاسبان تحریم

این دیپلمات سابق هندی با اشاره به نگرانی تل آویو از توافق تازه تهران و پکن نوشت، اسرائیل صد در صد از چشم انداز توافق ایران با چین عصبانی است.

چندی قبل نیز روزنامه آمریکایی «نیویورک ‌تایمز» در گزارشی تحت عنوان «چین و ایران، با ایستادگی و مقاومت در مقابل آمریکا به همکاری تجاری و نظامی نزدیک می‌شوند»، سند «برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های جامع ایران و چین» را اقدامی در جهت تضعیف تلاش‌های ضدایرانی دولت دونالد ترامپ توصیف کرد.

نیویورک ‌تایمز در ادامه گزارش خود نوشت مشارکت میان ایران و چین، نقطه اشتعال خطرناک و جدیدی در روابط رو به وخامت چین و ایالات متحده آمریکا ایجاد خواهد کرد و ضربه بزرگی به سیاست‌ تهاجمی ترامپ در قبال ایران از زمان خروج از برجام در سال ۲۰۱۵ تاکنون وارد خواهد آورد. به نوشته این روزنامه، توسعه همکاری نظامی میان ایران و چین نیز یک زنگ هشداری برای ایالات متحده آمریکا است.

یک رسانه صهیونیستی نیز  در همین زمینه  توافق ایران و چین برای همکاری در عرصه‌های مختلف را «خبر بد برای اسرائیل» توصیف کرده و نوشت که  این توافق تا حد زیادی «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران را خنثی خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    امیدواریم هندوستان نیز دست از روابط با رژیم اسرائیل غاصب دست بشوید و روابط بهتر و بیشتری با ایران داشته باشد . حق ملت های با سابقه کهن شرق و غرب آسیا هست که با هم مراوده بر اساس تفاهم و دوستی داشته باشند و از اسرائیل در باطن دشمن همه دوری گزینند که بنفع همه هست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس