کد خبر 1096312
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
خودروی "سمند سال بهینه" جایگزین پژو ۴۰۵ می‌شود

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اعلام آمادگی برای تولید انبوه سمند سال بهینه، از تولید این خودرو در دو نوع پایه و لوکس خبر داد و گفت: نوع پایه این محصول، جایگزین خودروی ۴۰۵ خواهد شد.

به گزارش مشرق، کیانوش پورمجیب با اشاره به اینکه تعریف سمند سال، با هدف اصلی کاهش وابستگی ارزی و بهینه‌سازی فرآیند تولید از سال 96 آغاز شد، عنوان کرد: دامنه دگرگونی این خودرو، تمامی تزیینات داخلی به جز سقف است. یعنی داشبورد، رودری، صندلی‌ها به‌همراه یک سری تزیینات خارجی است و در مدل لوکس نیز چراغ ها و جلو پنجره و دستگیره  تغییر می‌یابد و سیستم ترمز آن نیز دیسکی به همراه رینگ آلومینیومی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:


وی از قطع وابستگی ارزی محصول سمند سال بهینه خبر داد و گفت: با داخلی سازی برخی قطعات این محصول توانسته ایم صرفه جویی مالی قابل توجهی در تولید این محصول که سبب کاهش بهای تمام شده آن می شود، اعمال کنیم.

پورمجیب با اشاره به توان تولید این محصول، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌ها، قرار است روزانه 450 دستگاه از خانواده این محصول تولید شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تاییدیه های کیفی دریافت شده و آمادگی برای تولید انبوه خودروی سمند سال بهینه وجود دارد، تصریح کرد: خودروی سمند سال بهینه نسبت به سمند فعلی مزایای متعددی دارد. تزیینات این خودرو زیباتر و شکیل تر و ارزبری و وابستگی ارزی آن بسیار کمتر است. داشبورد این خودرو دوستدار محیط زیست بوده و در تولید آن از مواد بازیافت پذیر استفاده می شود.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اشاره به برخی از مشخصات فنی خودروی سمند سال بهینه، بیان کرد: موتور موجود در این خودرو 7XU  و حداکثر توان گشتاور آن،  153 نیوتن متر در دور سه هزار نیوتن متر است. قدرت موتور آن 100 اسب بخار در دور شش هزار است و نیز دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است. هم چنین گیربکس این محصول پنج دنده دستی و حداکثر سرعت خودرو، 185 کیلومتر در ساعت است.
وی تصریح کرد: عرضه مدل های دوگانه سوز خانواده محصول سمند سال بهینه  با موتور EF7 نیز در دستور کار آینده گروه صنعتی ایران خودرو قرار دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    24 0
    7XU رو نمیدونم چیه، ولی اگر موتور XU7 باشه من کله همتون رو میکنم. XU7 تولید نکنید.
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      13 2
      ای ول
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      0 0
      باید خودرو سازی رو از چنگ اصلاحات خارج کنیم
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    35 2
    405 به این اسم که قدیمی شده کنار گذاشته شد. این سمند هم که موتورش همان موتور 405 است!!!!
    • احمد IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
      12 1
      خر همون خره فقط پالونش عوض شده!!!!!
  • جعفر IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    42 6
    چیزدیگه که بلد نیستید بسازید خدا لعنت کنه اونیکه اطاق خودروی سمندو دراختیار شما قرارداد حالا اگه تراکتور هم که میخواین بسازین بااطاق سمند میسازین این همه ادعا برای ازیک اطاق چهارصد مدل ماشین میسازید نه ریخت داره نه قیافه داره نه توجای پارک جا میشه مثل تابوت ارمنی میمونه.بابا ول کنید نسازید بهتره.بی ماشین خیلی بهترازسمند سوارشدنه.
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    39 6
    کلا دو تا ماشین تو ایران هست پراید و خانوادش و ۴۰۵ و خانوادش بقیه هم که مال از ما بهترون مال مردم خوره
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    20 5
    خانه از پای بست ویران است ، خواجه اندر می نقش ایوان است . معلوم نیست مافیای پشت پرده جه خواب تازه ای دیده ، واقعا تفاوت سمند و پرشیا و 405 در کجاست ؟!! جز اینکه اتفاقا داشبورت و اتاق 405 از ایمن ترین خودروهای طراحی شده است و نیز وزن سبکتر نسبت به موتور همسان با پرشیا و سمند مزایای بیشتری خصوصا در زمینه مصرف سوخت به آن بخشیده است.
    • AT ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
      11 1
      ماشینها در اصل همون قدیمی ها هستند فقط اسمهای جدید میگیرند و بخاطر اسم جدید قیمتش ۱۰۰ میلیون گرونتره. مثل رهام که کسی ۳۷ میلیون نخرید سال ۹۷ الان اسمش شد شاهین ۱۶۰ میلیون همه رفتند ثبت نام کردند.
  • پسر IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 0
    چاره کار نخریدن
  • فرهاد IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 0
    کاش هرچی می ساختن پنج سال بدون عیب کار میکرد نه اینکه ازدرکارخونه بیرون نیومده بره تو نمایندگی . بدنه اش هم کج و معوج بی احترامی به خریدار گارانتی به نفع سازنده تعویض قطعات معیوب و استفاده دوباره قراردادهای یکطرفه و اجباری آب از سرچشمه گل آلوده
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 0
    ازقدیم گفتند خر همان خراست فقط پالانش عوض شده موتور سمندوپژو ۴۰۵ که یکی هست فقط این وسط مردم رو چی فرض کردندخدامیداند
  • IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    5 0
    موتور وگیربکس 405 هست عقب وجلو تغییر میکنه قیافش بروزتر میشه داشبورد رودری شاید یک اپشنایی دیگه هم اضافه بشه الا برکت الله
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    6 1
    نمی شود از موتورهای پایه ژاپنی ،کره ای که بااب وهوای ایران بسیار سازگارتر ازاین لگنهای فرانسوی هستند استفاده شود ؟کارایی بهتر استهلاک کمتر بازدهی عالی و سازگاری خوب با آب و هوای گرم ایران از مشخصه های خودروهای ژاپن،کره است.
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    5 1
    هیوندا و کیا با سابقه ای کمتر از ایران خودرو با خودروهایی مثل سوناتا و اسپرتیج ، جنسیس و اپتیما بازار خودروی آسیا،اروپا و آمریکا رو فتح کرده اونوقت خودروسازان ما با دامپینگ سی ساله ، بعد از بیست سال تولید آشغالی مثل سمند تازه میخواد سمند پایه و لوکس تولید کنه !!! خخخخخخخخخخ ، آقا این ملت اگه نخواهد خودرو تولید کند باید چه کسی را ببیند ؟ ما با همین دلار وحشتناک هم می تونیم با پول یک پراید سوار آئودی و تویوتا ی پنج شش ساله بشیم ، مثل گرجستان . به خدا با مصرف کمتر بنزین و بیمه سالانه هزاران نفری که تو تابوتهای چهار چرخ ما کشته یا ناقص میشن میتوان در صنایع دیگر سرمایه گذاری کرد . به خدا با این مدیریت و فساد ، عمرا ما خودروساز شویم .
  • محمد IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    6 0
    این سری چه لگنی میخوان به مردم غالب کنن...جالب یه سری مردم یا دلال که فقط به دنبال جیب خودشون هستن یا هالیشون نیست مثل اسب ثبت نام میکنن...چند روز پیش ایران خودرو اعلام کرد ۶۰.۰۰۰ دستگاه خودرو k132 با پیش پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان ثبت نام شد که قراره ۱۴۰۱ تحویل داده بشه.........‌.‌‌من که نمیدون چی بگم.شب و روزتون بخیر
  • یوسف IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    3 0
    جمع کنین بابا خودتونو مسخره کردین با این جایگزینیتون
  • Abolfazl IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    2 0
    لطفاآبروی‌۴۰۵ونبرید آخه‌سمندجای۴۰۵
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    3 0
    شما که هر غلطی میخواهید میکنید پس حداقل خبرش رو رسانه ای نکنید و اعصاب مردم رو بیش از این خورد نکنید.
  • محمد IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    2 0
    تمام مشکلات کشور از ایران خودرور بلند میشه
  • شعبانی IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    2 0
    سلام اینقدر به مردم ظلم نکنید ماشین ۷ ملیونی رو بخری ۷۷ ملیون منتم بزارن سرت والا اخر زمان
  • شعبانی IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    لعنت به کسی که خدا رو به نظر نمیاره
  • IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    1 0
    بخدا ماراضی هستیم که شما تشریف ببرید کشورهای دیگر .وماشینهای دست دوم انهارا بخریدووارد کشور کنیدومابادل وجان ازشما میخریم وکیف هم میکنیم وشما هم سودی میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس