استان بغداد.jpg

ادامه ناامنی ها و شهادت فرمانده تیپ ۵۹ ارتش عراق در شمال بغداد نشان داد، حامیان گروهک تروریستی داعش همچنان تلاش می کنند منطقه الطارمیه را به عنوان اهرم فشار برای پایتخت حفظ کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی پس از حمله مرگبار غروب روز جمعه (بیست و هفتم تیرماه) هسته های خاموش داعش در منطقه راهبردی «الطارمیه» در حومه شمالی استان بغداد، عملیاتی را علیه تروریست ها آغاز کردند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، عملیات علیه عناصر مخفی داعش در منطقه الطارمیه همچنان ادامه دارد و نیروهای عراقی با بررسی ها و رصدهای میدانی دقیق در تلاش هستند عوامل تروریستی حمله روز جمعه را شناسایی و دستگیر کنند.

این منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در شمال پایتخت دنبال می کند، افزود: عملیات نیروهای عراقی که در واکنش به حمله تروریست های داعش به نیروهای تیپ ۵۹ ارتش عراق شروع شده در محورهای مختلف منطقه الطارمیه در جریان است.

این منبع میدانی به جزئیات حمله روز گذشته هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش به نیروهای عراقی اشاره کرد و گفت: این حمله حدود ساعت ۱۹:۰۰ ( ۲۰:۳۰ به وقت ایران) در محله «سینا» علیه نیروهای تیپ ۵۹ ارتش (تحت فرمان گروه ششم) ترتیب داده شد.

وی با بیان این که فرمانده تیپ ۵۹ در جریان این حمله به شهادت رسید، افزود: سرتیپ «علی حمید غیدان الخزرجی» یکی از فرماندهان مشهور شیعه عراقی بود که در سال های گذشته نقش ویژه ای را در مبارزه و نابودی تروریست های داعش ایفا کرد.

این منبع میدانی از شهادت دو تن دیگر از نیروهای همراه سرتیپ علی حمید خبر داد و گفت: این دو نفر به دلیل شدت جراحات در بیمارستان شهید شدند و دو تن دیگر از نیروهای مجروح همچنان بستری و تحت درمان هستند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای تیپ ۵۹ ارتش عراق روز جمعه در حالی توسط تروریست های تک تیرانداز داعش هدف قرار گرفته شدند که در حال بازگشت از یک منطقه در حومه «الطارمیه» بودند.

این منبع میدانی تصریح کرد: پس از حمله نخست که صورت گرفت، عناصر تک تیرانداز گروهک تروریستی داعش در تلاش بودند موج دوم هجوم علیه نیروهای کاروان تیپ ۵۹ ارتش عراق را انجام دهند اما ناکام ماندند.

وی افزود: نیروهای یگان توپخانه پس از اطلاع از حمله نخست و احتمال ادامه عملیات نیروهای تک تیرانداز داعش به سرعت وارد عمل شدند و محل حضور تروریست ها را به شدت هدف قرار دادند و مانع از حملات آنان شدند.

به گفته این منبع میدانی، همزمان با حملات خمپاره ای سنگین علیه مواضع عناصر مخفی داعش، نیروهای امنیتی برای کمک به نیروهای تیپ ۵۹ ارتش و جلوگیری از آسیب بیشتر به آنان به محله «سینا» اعزام شدند و ابتکار عمل را در دست گرفتند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حمله روز جمعه هسته های خاموش داعش با کمک و همکاری برخی اهالی منطقه الطارمیه صورت گرفت و به نظر می رسد پاسخی به عملیات اخیر نیروهای عراقی در منطقه «الطارمیه» بود.

رزمندگان بسیج مردمی در عملیات هفته گذشته که با هدف تامین امنیت منطقه «الطارمیه» انجام شد نقشه ویژه ای داشتند و گروه های تندرو منطقه به همراه جماعت بعثی و تروریست های داعش با این حمله نشان دادند که درصدد هستند از ورود نیروهای عراقی به ویژه بسیج مردمی به این منطقه جلوگیری کنند.

برخی جریان های داخلی و دولت های بیگانه نیز که از ناامن کردن بغداد سود می برند و از گروه های تندرو و تروریست ها حمایت می کنند خوب می دانند نیروهای بسیج مردمی با توجه به سوابقی که در نبردهای نامنظم (مانند عملیات پاکسازی منطقه بسیار مهم جرف الصخر) دارند در کمترین زمان می توانند امنیت را به الطارمیه بازگردانند و به همین دلیل تلاش می کنند تا حد امکان مانع از نزدیک شدن نیروهای بسیج مردمی به این منطقه (غده سرطانی پایتخت) شوند.

منطقه «الطارمیه» دروازه شمالی بغداد به شمار می آید و همچنین دروازه ورود به استان صلاح الدین از محور جنوب است و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است؛ گروهک تروریستی داعش در سال های گذشته منطقه «الطارمیه» را با همکاری دولت های خارجی (به سرکردگی آمریکایی ها) و برخی ساکنان به محلی مناسب برای آموزش و تقویت عناصر خود تبدیل کرده و از این محور نسبت به نا امن کردن شمال استان بغداد اقدام کرده است.

به گزارش مشرق، قدرت گیری دوباره هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در منطقه «الطارمیه» به معنای به چالش کشیدن شدن امنیت بخش مهمی از مناطق مرکزی عراق (بخش‌هایی از استان‌های الانبار، صلاح الدین، دیاله و بغداد) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    9 41
    فعلاً از داعش خطرناک تر خود الکاظمی هست که یکی یکی داره مخالفان رسیدنش به دیکتاتوری رو با کمک آمریکا و نفوذیها به اسم داعش و با روش داعش از سر راه بر می داره
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      44 4
      اتفاقا برا منافع عراق بهترین شخصه
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      31 1
      یعنی شما دمکراتین خخخخخخخخخ ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
  • GR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 29
    مبارک باشه
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    5 20
    امریکا و سازمان سیا و موساد به این نتیجه رسیده اند فرماندهان موثر بسیج عراق را به شهادت برسانند
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    28 7
    در پنج سال اینده آمریکایی ها از عراق میرن فقط نفوذ اقتصادی دارن ... وهمچنین کشورهایه منطقه دیگه اجازه ندارن تو عراق دخالت کنن و نیرویه نظامی داشته باشن ... عراق میشه یه کشوری مثله ترکیه
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    24 1
    بسوز ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    28 2
    عراقم که رفت خخخخخ....
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    8 3
    وقتی به تاریخ عراق نگاه میکنی از قبل از حکومت صدام در عراق افسران قوی وشجاع عراق که برای حفظ منافع عراق جانفشانی میکرده اند به شکلی یا ترور میشده اند یا اعدام و یا از کار برکنار.سوای اینکه این کارا بعضا بدست حکومت ها یا نیرو های داخلی انجام میشده ولی سلسله وار بودن ان این حقیقت را میرساند که سازمان های جاسوسی موساد سیا و غیره برا تضعیف قوای این کشور در طراحی آنها دست داشته وانرا به اجرا میگذارند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس