کد خبر 1096218
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
نبرد سرنوشت ساز در هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال/ کدام تیم سقوط می‌کند؟

هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال با رقابت فشرده تیم‌های پایینی جدول دنبال خواهد شد.

به گزارش مشرق، رقابت در پایین جدول در هفته‌های پیش رو شاید از تیم‌های بالای جدولی جذاب تر باشد چرا که فشردگی بالایی در جدول لیگ برتر بین تیم‌های پایینی شکل گرفته است.

با توجه به نزدیکی امتیازات، تمام تیم‌های نیمه دوم جدول را می‌توان کاندیدای سقوط خواند اما به طور مثال سقوط دو تیم نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران که با ۳۳ و ۲۸ امتیاز در مکان‌های هشتم و نهم هستند دور از انتظار به نظر می‌رسد. به همین دلیل به هفت تیم دیگر که در پنج هفته مانده به پایان لیگ فاصله چندانی با یکدیگر ندارند، خواهیم پرداخت.

ماشین سازی تبریز

تبریزی‌ها بعد از کنار رفتن رضا مهاجری و انتخاب هومن افاضلی به عنوان سرمربی در دیدار گذشته خود ذوب‌آهن را در اصفهان شکست دادند تا کمی از منطقه سقوط فاصله بگیرند. آن‌ها اکنون با ۲۷ امتیاز در رده دهم قرار دارند اما کسب نتایج خوب توسط دیگر تیم‌های پایین جدول در چند هفته گذشته منجر به فشردگی شده است و با این ‌که شاگردان افاضلی کمی از دیگر تیم‌ها فاصله گرفته‌اند اما پنج هفته پایانی برای شان سرنوشت ساز خواهد بود.

ماشین سازی تبریز در پنج هفته پایانی باید به مصاف سه تیم نیمه پایینی جدول یعنی گل گهرسیرجان، سایپا، پارس جنوبی جم، تراکتورسازی و در هفته پایانی صنعت نفت آبادان برود. به نظر می‌رسد شاگردان افاضلی کار سختی پیش رو دارند اما آن‌ها با درخشش مجدد در هفته‌های پیش رو جایگاه خود را در میانه جدول حفظ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

یحیی با آنالیزورش از جواد زهر چشم می‌گیرد؟

ذوب آهن اصفهان

پس از این‌ که لوکا بوناچیچ جای رادولوویچ سرمربی مونته‌نگرویی سابق ذوبی‌ها را گرفت در دو دیداری که هدایت این تیم را به عهده داشت یک پیروزی و یک شکست را پشت سر گذاشت اما باتوجه به این‌که شاگردان بوناچیچ در هفته‌های گذشته متزلزل نشان داده‌اند به طور قطع نمی‌توان گفت در لیگ باقی خواهند ماند.

ذوب آهن اکنون با ۲۵ امتیاز یازدهم است و علاوه بر این، فاصله امتیازی ذوبی‌ها با تیم شانزدهم جدول در فاصله پنج هفته به پایان لیگ تنها هشت امتیاز است. آن‌ها در دیدارهای باقی مانده باید رو در روی تیم‌های فولاد، نفت مسجدسلیمان، پرسپولیس، نساجی مازندران و دیدار سرنوشت ساز گل گهر سیرجان  قرار بگیرند و باید دید کارشان به شکل پیش خواهد رفت.

پارس جنوبی جم

تیم دوازدهم جدول با انتخاب سید سیروس پورموسوی و نشستن او روی نیمکت جمی‌ها در اولین دیدار خود با هدایت این مربی مقابل تیم مدعی شهرخودرو به پیروزی رسید. آن‌ها طی چند وقت گذشته مشکلات مالی فراوانی را تجربه کرده‌ اند و اعتصاب بازیکنان در این تیم کم نبود اما شاید سرمربی جدید بتواند شوک تازه‌ای به این بدهد تا با ادامه کسب نتایج مطلوب در لیگ باقی بمانند.

جمی‌ها در پنج دیدار باقی مانده با پیکان، شاهین شهرداری بوشهر، ماشین سازی، فولاد و نفت مسجدسلیمان دیدار خواهند کرد. سرمربی جدید پارس جنوبی اما به بقا خوشبین است و روز گذشته در این رابطه ابراز امیدواری کرد و تیمش را جزو تیم‌های خوب و باتجربه لیگ می‌داند. به هر حال باید منتظر بمانیم تا عملکرد پارس جنوبی جم را در هفته‌های باقی مانده ببینیم.

سایپا

سایپا در چهار دیدار خود مقابل سه تیم مدعی بالای جدولی و تیم همسایه خود یعنی پیکان به تساوی دست پیدا کرد. شکست ناپذیری شاگردان ابراهیم صادقی کار را برای دیگر تیم‌های لیگ برتر سخت کرده است اما آن‌ها بیش از تساوی نیاز به برد دارند تا خود را از منطقه سقوط خارج کنند. سایپا که در رده سیزدهم است، فاصله پنج امتیازی با تیم رده شانزدهمی شاهین دارند و با یک لغزش خود را در منطقه سقوط خواهند دید.

ابراهیم صادقی در هفته‌های پایانی می‌تواند نقش کلیدی و سرنوشت سازی را ایفا کند.  او باید تیمش را برای مصاف با شاهین بوشهر، ماشین سازی تبریز، فولاد خوزستان، نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس آماده ‌کند و کار سختی در ادامه لیگ پیش رو خواهد داشت.

پیکان

عبدالله ویسی و شاگردانش در سه هفته گذشته عملکرد درخشانی را از خود به نمایش گذاشتند. آن‌ها مقابل پیکان و گل گهر به پیروزی رسیدند و شب گذشته مقابل سایپا به تساوی رسیدند و با دو پله صعود از قعر جدول به رده چهاردهم رسیدند. ویسی که یک بار استقلال خوزستان را هم در لیگ برتر فصل ۹۳-۹۴ نگه داشت، این بار هم باتوجه به تجربه گذشته خود می‌خواهد به همراه پیکانی‌ها در لیگ برتر باقی بماند.

اما آن‌ها کار راحتی ندارند چرا که در رده چهاردهم هستند و اختلاف اندکی با دو تیم پایین جدول دارند و با توجه به این‌که با گل گهر هم امتیاز هستند، یک شکست یا حتی تساوی می‌تواند پیکانی‌ها را دوباره به منطقه سقوط بازگرداند. پیکان در پنج دیدار پایانی خود باید به مصاف پارس جنوبی، تراکتورسازی، صنعت نفت آبادان، استقلال و سپاهان برود و به نظر می‌رسد کار بسیار دشواری برای بقا داشته باشد.

گل گهر سیرجان

شاگردان مجید جلالی پس از سه شکست متوالی، شب گذشته در یک نتیجه غیر منتظره با چهار گل شاهین شهرداری بوشهر را از پیش رو برداشتند تا همچنان برای بقا امید داشته باشند. گل گهر قصد دارد دوباره بدرخشد و جایگاه خود تا میانه‌های جدول بهبود ببخشد اما باتوجه به این ‌که تا این هفته از رقابت‌ها امتیازات زیادی از دست داده است باقی ماندن این تیم در لیگ برتر را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

آن‌ها هر چند با تیم رده چهاردهمی پیکان هم امتیاز هستند اما در حال حاضر در منطقه سقوط و در رده پانزدهم قرار دارند و این کار را برای مجید جلالی و شاگردانش سخت کرده است. سیرجانی‌ها در پنج دیدار پیش روی خود باید به مصاف ماشین سازی، فولاد، نفت مسجدسلیمان، پرسپولیس و نبرد تعیین کننده با ذوب‌آهن بروند و باید در نهایت می‌تواند در لیگ برتر باقی بمانند یا خیر.

شاهین شهرداری بوشهر

شاهین با مهدی پاشازاده که به تازگی هدایت این تیم را به عهده گرفته هم روز گذشته کاری از پیش نبرد. هر چند پاشازاده زمان زیادی برای آماده سازی تیم نداشت اما شاهینی‌ها امسال دست خوش تغییرات زیادی شدند و نتوانستند آن نتیجه دلخواه‌ شان را کسب کنند. آن‌ها شب گذشته مقابل رقیب خود (گل‌گهر) پر گل شکست خوردند و کار را برای بقا سخت تر از قبل می‌بینند.

شاگردان پاشازاده اکنون در انتهای جدول قرار دارد و شانس اول سقوط به لیگ دسته اول است. آن‌ها بدون هواداران پر شود خود در هفته‌های آتی باید حداکثر امتیاز را کسب کنند تا بتوانند در لیگ باقی بمانند. هرچند کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد اما در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست و ممکن است شاهین به لیگ بازگردد. شاهینی‌ها در دیدارهای آینده خود باید رو در روی سایپا، پارس جنوبی، تراکتورسازی، صنعت نفت آبادان و استقلال تهران قرار بگیرند.

بیشتر از تیم‌های مدعی بالای جدولی، فشردگی پایین جدول لیگ را در چند هفته باقی مانده جذاب تر می کند و باید دید در نهایت کدام تیم‌ها در لیگ برتر باقی می‌مانند و کدام تیم‌ها به لیگ دسته اول سقوط می‌کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس