کد خبر 1096203
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
۱۶ مرداد، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس بسته خواهد شد؟

فقط 300هزار نصب! این خلاصه‌ای از استقبال یک درصدی هواداران حداقل سی میلیونی باشگاه پرسپولیس از اپلیکیشن رسمی این باشگاه.

به گزارش مشرق، فقط 300هزار نصب! این خلاصه‌ای از استقبال یک درصدی هواداران حداقل سی میلیونی باشگاه پرسپولیس از اپلیکیشن رسمی این باشگاه (آخرین عدد رسمی اعلام شده) است که کارگزار اسپانسر باشگاه آن را معرفی کرده و انتظار داشت مورد استقبال هواداران قرار بگیرد اما این اتفاق رخ نداد و البته تبلیغات اشتباه و جای خالی نسخه IOS  اپلیکیشن پرسپولیس باعث شده هواداران این تیم نخواهند یا نتوانند از اپلیکیشن باشگاه محبوب‌شان استفاده کنند.

درحال حاضر و براساس اعلام سایت استات‌کانتر (Statcounter) در سال 1397، تعداد کاربران سیستم‌عامل‌های گوشی‌های هوشمند تلفن‌های همراه اندرویدی در ایران برابر ۸۷٫۳ درصد و تعداد کاربرانIOS  یا همان اپل برابر ۷٫۸۶ درصد بوده است. در سال 1398 اما اندروید رشدی چند درصدی داشته و در ایران کاربران اندروید به حدود 90 درصد و کاربران آیفون به حدود ۱۰ درصد رسیده‌اند. این یعنی در صورت ارائه نسخه IOS هم نمی‌توان منتظر رشد زیادی در نصب این اپلیکیشن بود.

کارشناسان نرم‌افزاری اعتقاد دارند فروش شارژ و بیمه نمی‌تواند کاربر را به سمت استفاده از یک اپلیکیشن سوق دهد و با توجه به اینکه اخبار اپلیکیشن رسمی تنها به پرسپولیس تعلق دارد و مسلما منافع مدیران را هم در نظر می‌گیرد، بنابراین چندان قابل‌اعتماد نیست. همه اینها را که کنار یکدیگر بگذاریم، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که چرا اپلیکیشن پرسپولیس مورد استقبال هواداران قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

پروین قید پرسپولیس را زد؟

 

 ستاره تیم قول داد ولی نتوانست

مسئولان رسانه‌ای اپلیکیشن پرسپولیس البته در تبلیغ هم کم نگذاشتند و قراردادهایی را به صورت جداگانه با برخی بازیکنان این تیم بسته‌اند. به‌عنوان مثال یکی از ملی‌پوشان تیم قراردادی با مبلغ هنگفت امضا کرد که در آن موظف بود سه روز در چند پست و استوری، اپلیکیشن باشگاه را حمایت کند و از هواداران بخواهد آن را نصب کنند. یک منبع آگاه در این‌باره می‌گوید: «به او گفتیم می‌خواهی در پیج باشگاه هم ری‌استوری‌ات کنیم؟ گفت نه نیازی به پیج باشگاه ندارم خودم با نزدیک به سه‌میلیون هوادار می‌توانم دست‌کم 200هزار نصب به شما بدهم. سه روز بعد زنگ زد و گفت نمی‌توانم انجامش بدهم! آمار را بررسی کردیم و متوجه شدیم در سه روزی که او پست و استوری گذاشته بود، فقط هشت‌هزار نصب داشتیم. آماری که نسبت به هواداران میلیونی این ستاره ملی‌پوش و باشگاه پرسپولیس واقعا ناچیز است.»

 ایرادهای اپلیکیشن

اپلیکیشن باشگاه البته ایراداتی هم دارد که ذکر آنها می‌تواند به باشگاه کمک کند تا کاربران بیشتری را جذب و هزینه‌های هنگفت برنامه‌نویسی و جذب تیم محتوا را فراهم کند. کاربری درباره ایرادات این اپلیکیشن می‌گوید: «وقتی مبلغ کانون هواداری که سالانه ۳۰۰۰۰ تومان است را پرداخت کنید نه در سوابق پرداخت لحاظ می‌شود و نه کد هواداری می‌گیرید! نه جایی ثبت می‌شود و نه کاربری شما ارتقا پیدا می‌کند. این یعنی پرداخت و عدم‌پرداخت این مبلغ تفاوتی ندارد و انگیزه‌ها را برای عضویت در کانون هواداری کاهش می‌دهد.»

کاربر دیگری می‌گوید: «وقتی شارژ را از این اپلیکیشن بخرید، 24 ساعت بعد به حساب‌تان می‌آید اما سایر نرم‌افزارها شارژ آنی دارند. طبیعتا من ترجیح می‌دهم شارژ آنی بخرم نه با تاخیری 24 ساعته.» کاربر دیگری به نام وحید می‌گوید: «متاسفانه امکان استفاده از این نرم‌افزار برای ایرانیان خارج از کشور وجود ندارد. ما هواداران پرسپولیس در سراسر دنیا دوست داریم از اپلیکیشن باشگاه‌مان استفاده کنیم اما متاسفانه اجازه‌اش را نداریم.» هما می‌گوید: «نه می‌توان کارت به کارت کرد و نه قبوض پرداخت می‌شود، چرا باید از این نرم‌افزار استفاده کنم؟»

 نگاهی به برترین اپلیکیشن‌های باشگاهی دنیا

در سایر نقاط دنیا هم باشگاه‌های پرطرفدار اپلیکیشن‌هایی را تعریف می‌کنند تا هواداران‌شان از آنها استفاده کنند. در این بخش قصد داریم به دو باشگاه رئال‌مادرید و بارسلونا بپردازیم و نگاهی به اپلیکیشن‌های آنها داشته باشیم. براساس آنچه گوگل‌پلی ثبت کرده، اپلیکیشن رسمی رئال‌مادرید بیش از 50میلیون نصب داشته (این یعنی بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا هم انتظاری بیش از 50 میلیون نصب ندارند) اپلیکیشن Real Madrid  برای هر سه پلتفرم اندروید،‌ آی‌اواس و ویندوزفون منتشر شده و امکانات جالبی را دارد.

برای مثال اگر تا به‌حال آرزو داشته‌اید که گل‌های بازی‌های فوتبال را، به انتخاب خود مدیریت کنید و مانند بازی‌های کامپیوتری از زوایای مختلف یا با سرعت‌های مختلف آنها را تماشا کنید Real Madrid این رویای شما را به واقعیت تبدیل کرده است و می‌توانید با استفاده از این برنامه، گل‌های زده‌شده در بازی‌های رئال‌مادرید را از دوربین‌ها و زوایای مختلف مشاهده کنید. بخش مهم دیگری که در این برنامه گنجانده شده، انتشار ویدئویی خلاصه از بهترین لحظات بازی‌های این تیم است که در پایان هر مسابقه بعد از مدت کوتاهی، این ویدئو در اپلیکیشن قابل دسترس خواهد بود. همچنین شما می‌توانید به دوربین‌های اختصاصی این اپلیکیشن دسترسی داشته باشید و نماهایی از نیمکت بازیکنان و تونل ورود و خروج بازیکنان را در این برنامه مشاهده کنید. درصورتی که از ارتباط اینترنتی پرسرعتی برخوردارید، می‌توانید با استفاده از بخش گزارش رادیویی و آنلاین بازی، همیشه و همه‌جا از بازی درحال انجام باخبر باشید.

البته اگر با محدودیت‌هایی همچون سرعت یا ترافیک اینترنتی مواجه هستید نیز جای نگرانی وجود ندارد و می‌توانید با استفاده از بخش ثبت لحظه به لحظه‌ بازی، از اتفاقات افتاده همچون گل‌ها، کارت‌های اخطار و... باخبر شوید. درکنار اطلاعات دقیق بازی‌های رئال‌مادرید اعم از روز و ساعت انجام بازی‌های لیگ، شما به ترکیب تیم رئال‌مادرید و مشخصات تمام بازیکنان نیز دسترسی خواهید داشت. فروش بلیت و پیراهن رسمی باشگاه با امضای بازیکنان نیز از بخش‌های درآمدزای اپلیکیشن رسمی رئال‌مادرید هستند. اپلیکیشن رسمی بارسلونا هم با تعداد نصب بالایی که دارد امکاناتی مثل رادیو، آمار، جدول رده‌بندی، فروش پیراهن و بلیت را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما مهم‌ترین امکاناتی که این اپلیکیشن ارائه می‌کند، رمز ارز (بیت کوین) مخصوص بارسلونا به نام BAR  است که به درآمدزایی باشگاه کمک خواهد کرد.

 اپلیکیشن، کمک‌هزینه می‌دهد نه دستمزد!

در تمام باشگاه‌های حرفه‌ای و درآمدزا، نگاه به اپلیکیشن‌ها معمولا کمک مالی به باشگاه‌هاست اما در پرسپولیس نگاه‌ها، پرداخت کامل هزینه‌هاست. باشگاه‌ها باید با حق پخش، خرید و فروش بازیکن‌ها و فروش پیراهن، درآمد اصلی خود را به دست بیاورند و درآمدهای ناشی از اپلیکیشن تنها می‌تواند کمک‌هزینه‌ای برای تامین دستمزد کارکنان باشگاه باشد. بدون‌شک در شرایط فعلی پرداخت دستمزد بازیکنان از درآمد به دست آمده از فروش شارژ و بیمه امکان‌پذیر نخواهد بود و این طرح از پیش شکست‌خورده است.

شرکت آتیه‌داده‌پرداز:

دنبال پخش زنده مسابقات پرسپولیس از طریق اپلیکیشن هستیم

برای پیگیری ماجرا و کسب اطلاعات بیشتر درباره عملکرد کارگزار برند پرسپولیس در بحث اپلیکیشن سراغ مسئولان بخش رسانه‌ای شرکت آتیه‌داده‌پرداز رفتیم و مجتبی نورعلی از اعضای تیم رسانه‌ای آتیه، این متن را در اختیارمان قرار داد: «بعد از اینکه قرارداد همکاری بین باشگاه پرسپولیس و شرکت آتیه‌داده‌پرداز در تاریخ ۸ آبان سال ۹۸ به‌امضا رسید یکی از راه‌هایی که این شرکت برای درآمدزایی درنظر داشت، ساخت و راه‌اندازی اپلیکیشن باشگاه پرسپولیس بود تا از این طریق بتواند راه نوینی برای درآمدزایی در پرهوادارترین باشگاه ایران و آسیا به‌دست بیاورد. در همین راستا 6 بهمن سال ۹۸ و در حضور اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس، مسئولان و مدیران شرکت آتیه‌داده‌پرداز و همچنین با حضور یحیی گل‌محمدی، سرمربی محترم باشگاه از اپلیکیشن رسمی باشگاه پرسپولیس رونمایی شد. در این اپلیکیشن آخرین اخبار، مصاحبه‌ها و ویدئوهای جذاب از اعضای تیم در حاشیه تمرینات، سفرها و بازی‌ها تهیه و تولید می‌شود که این بخش مورد توجه زیاد هواداران محترم باشگاه قرار گرفته است.

در این باره باید اشاره کنم که برای درآمدزایی چند بخش فعلا درنظر گرفته شده که با فراهم شدن شرایط، بخش‌های دیگری هم به اپلیکیشن باشگاه اضافه خواهد شد؛ ازجمله راه‌هایی که هواداران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن رسمی باشگاه به پرسپولیس کمک مالی کنند؛ بحث خرید شارژ تلفن همراه و شارژ اینترنت است. همچنین در روزهای گذشته سامانه فروش بلیت مسافرتی با عنوان گردشگری فعال شده که در این بخش هواداران باشگاه می‌توانند بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس و رزرو هتل را انجام دهند.

دیگر بخشی که اخیرا راه‌اندازی شده، فروشگاه هواداری است که اقلام رسمی و اورجینال باشگاه پرسپولیس با قیمت مناسب به هواداران ارائه می‌شود. در این خصوص باید اشاره کنم که پس از راه افتادن سامانه فروشگاه هواداری، شرکت‌های تولیدکننده البسه حاضر به اعلام آمادگی برای همکاری با باشگاه هستند تا بتوانند لباس‌ها و اقلام خود را با همکاری باشگاه پرسپولیس تولید کرده تا در سامانه هواداری باشگاه به فروش برسانند. دیگر بخشی که در اپلیکیشن باشگاه پرسپولیس فعال است پخش فیلم‌های سینمایی روز ایران و جهان است که با عنوان «فیلموپلیس» ارائه می‌شود. هواداران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن باشگاه، فیلم‌های روز ایرانی و خارجی مهیج را تماشا کنند.

امروزه در بسیاری از باشگاه‌های بزرگ دنیا اپلیکیشن‌ها جایگاه ویژه‌ای برای درآمدزایی دارند به‌طوری که برخی از این باشگاه بازی‌های خود را به‌صورت پخش مستقیم در اپلیکیشن اختصاصی خود نشان می‌دهند و از این راه درآمد خوبی دارند.

باشگاه پرسپولیس و شرکت آتیه‌داده‌پرداز هم در تلاش هستند تا بتوانند درصورت فراهم شدن شرایط، بازی‌های پرسپولیس را به‌صورت مستقیم و زنده در اپلیکیشن رسمی باشگاه برای هواداران پخش کنند. همچنین اقداماتی در دست انجام است که می‌توان به ساخت برنامه‌های ترکیبی و حتی ساخت فیلم با مشارکت باشگاه پرسپولیس اشاره کرد.

البته درصورتی که ویروس کرونا کنترل شده و هواداران باز هم بتوانند برای تماشای بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی به ورزشگاه بیایند و درصورتی که سامانه فروش بلیت استادیوم روی اپلیکیشن باشگاه فعال شود بازهم از این طریق شاهد درآمدزایی برای باشگاه محبوب پرسپولیس خواهیم بود. با این همه انتظار می‌رود که هواداران عزیز باشگاه پرسپولیس فعالیت بیشتری برای نصب اپلیکیشن رسمی باشگاه خود داشته باشند تا از این طریق بتوانند در فراهم کردن بخشی از هزینه‌های سرسام‌آور این روزهای فوتبال به کمک تیم محبوب خود بیایند.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    4 2
    کی گفته اینا 30میلیون هوادار دارند خوب سریع چرتکه می اندازید وبدون حساب وکتاب یک رقم قلمبه راست وریست میکنید کل هوادارا ی همه ی تیم هارا جمع بزنید این نیست کرونا هم باعث شده تا دیروز 4نفر الکی ادای هواداری رو در می آوردند اونام دیگه از معرکه خارج بشن مردم برای شکمشون موندن مشرق تو هم الکی جو میدی 30میلیون طرفدار واقعی همین اپلیکیشن نصب کنا هستند بقیه هوا شوت می زنند
  • gaber IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    2 0
    یکخورده سیاست یکرنگی برای روزنامه چه سیاسی چه ورزشی خوب نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس