پورتلند

یک رسانه آمریکایی گزارش داده پلیس دست‌کم در یکی از شهرهای آمریکا در حال دستگیری معترضان به صورت مخفیانه است.

به گزارش مشرق، هفته‌نامه آمریکایی «نیشن» در گزارشی به «جنگ مخفی» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با معترضان پرداخته است.

این هفته‌نامه نوشته پلیس‌های فدرال در شهر «پورتلند» در ایالت «اورگن» دست‌کم از سه روز پیش با استفاده از خودروهایی که آرم پلیس ندارند در شهر گشت‌زنی کرده و معترضان را دستگیر می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

تلاش معترضان آمریکایی برای ایجاد «منطقه خودمختار» در پورتلند

صدور فرمان مجازات سنگین برای معترضان آمریکایی

روایت‌های افراد و ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که مأموران پلیس بعد از حرکت با خودرو به سمت معترضان بدون هیچ توضیحی آنها را دستگیر می‌کنند.

«مارک پتیبون»، یکی از افرادی که به همین شکل دستگیر شده گفت: «من را داخل ون بردند، کلاهم را روی صورتم کشیدند تا نتوانم ببینم و دستم را روی سرم گذاشتند. مرا داخل ساختمانی بردند که بعداً فهمیدم مقر دادگاه فدرال بود.:

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراض بوده‌اند.

این اعتراضات رفته رفته به دیگر کشورهای جهان که شاهد تفکرات نژادپرستی در بافت جامعه خود هستند، از جمله کشورهای مختلف اروپایی نیز کشیده شده است.

پلیس آمریکا برخورد خشونت‌آمیزی با معترضان داشته است. دونالد ترامپ فرمانداران ایالت‌ها و پلیس را به مماشات با معترضان متهم کرده و خواستار برخوردهای «قاطعانه‌تر» شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس