کد خبر 1095976
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
نقشه

وزارت خارجه عراق درخصوص توافق برای اتصال شبکه برق به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عراق امروز جمعه در بیانیه خود اعلام کرد: روز گذشته جلسه سه جانبه ای بین نمایندگان دولت های عراق و آمریکا و شورای همکاری برای بحث درباره موضوع پروژه اتصال شبکه برق عراق به کشورهای این شورا برگزار شد.

در این بیانیه آمده است: این جلسه با سازماندهی و حمایت دولت آمریکا با هدف تلاش برای ایجاد یک مسیر موثر به منظور اجرای پروژه اتصال برق عراق به کشورهای شورای همکاری و نیز گام برداشتن در مسیر تشویق همکاری اقتصادی بین عراق و شورای همکاری برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

تلاش آمریکا برای صادرات برق از کشورهای عربی خلیج فارس به عراق

وزارت خارجه عراق از صدور بیانیه مشترکی خبر داد که در آن آمده است: دولت عراق و آمریکا و شورای همکاری بر حمایت کامل دوباره خود از پروژه کارگروه اتصال شبکه برق شورای همکاری به منظور اتصال شبکه های برق عراق و اعضای این شورا به یکدیگر تاکید می کنند و آمریکا متعهد به تسهیل این پروژه و تامین حمایت لازم در صورت لزوم است.

در این بیانیه پایانی همچنین آمده است: این پروژه انرژی برق ضروری شهروندان عراقی را تامین و از توسعه اقتصادی در عراق به ویژه استان های جنوبی حمایت خواهد کرد.

این بیانیه آورده است: دولت عراق و شورای همکاری و آمریکا در انتظار گام برداشتن برای همکاری روز افزون و مستحکم در زمینه های اقتصادی و انرژی بین آمریکا و عراق و شورای همکاری هستند تا بنیانی برای صلح و توسعه و شکوفایی در منطقه باشد.

براساس این بیانیه، دولت عراق و شورای همکاری و آمریکا خواهان اجرای سریع و کامل تعهدات جامعه بین المللی در سال ۲۰۱۸ میلادی در جریان کنفرانس بین المللی بازسازی عراق در کویت شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    1 0
    به عبارت دیگه تامین انرژی شیعه های جنوب عراق به دست عربستان و امارات. آب قراره بیفته دست یزید.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    1 0
    آمریکا هر دری میزنه ایران ضرر کنه ولو در فروختن برق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس