کد خبر 1095902
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
شرکت بریتیش ایرویز

شرکت بریتیش ایرویز انگلیس اعلام کرد:‌ به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کرونا ناوگان بوئینگ‌های ۷۴۷ خود را پیش از موعد بازنشسته خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شرکت بریتیش ایرویز انگلیس که از قضا بزرگ‌ترین دارنده ناوگان بوئینگ‌های ۷۴۷ جهان است اعلام کرد: به خاطر کاهش شدید تقاضا برای مسافرت‌های هوایی ناشی از شیوع ویروس کرونا قصد دارد زودتر از موعد هواپیماهای ۷۴۷ خود را بازنشسته کند.

بیش از نیم قرن است که بوئینگ‌های ۷۴۷ با لقب ملک آسمان‌ها شناخته شده‌ترین پرنده‌هایی هستند که با بدنه منحصر به فرد خود مسافران را در جهان جابه‌جا می‌کنند، اما به نظر می‌رسد حالا دیگر روزهای آنها به شماره افتاده و به زودی آنها به خاطره‌ها خواهند پیوست.

گزارشات حاکی از آن است که شرکت بوئینگ هم قصد دارد تولید این نوع هواپیمای خود را احتمالاً از دو سال دیگر به طور کامل متوقف کند.

بریتیش ایرویز قصد داشت طرح بازنشست کردن این هواپیماها را در سال ۲۰۲۴ اجرایی کند اما با توجه به کاهش شدید  مسافر و این پیش‌بینی که احتمالا سال‌ها طول خواهد کشید که شاهد افزایش دوباره تعداد مسافران هوایی باشیم، این شرکت اعلام کرده است بعید است دیگر شاهد استفاده دوباره از هواپیماهای ۷۴۷ باشیم.

بریتیش ایرویز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با اندوهی بزرگ تأیید می‌کنیم که قصد داریم تمام هواپیماهای ۷۴۷ خود را از همین حالا بازنشست کنیم.

این شرکت انگلیسی اعلام کرد: در حالی که این هواپیماها همواره در قلب ما باقی خواهند ماند، اما ما به سمت آینده می‌رویم و قصد داریم از هواپیماهای مدرن‌تر و با بهره‌وری سوخت بیشتر نظیر ایرباس ۳۵۰ و بوئینگ ۷۸۷ برویم.

مدیرعامل بریتیش ایرویز اخیراً اعلام کرده‌ است:‌این شرکت به خاطر کاهش شدید مسافرت‌های هوایی در معرض خطر فروپاشی قرار گرفته است .

وی اعلام کرده باید ۱۲ هزار نفر از کارمندانش معادل ۲۸ درصد آنها را با هدف همگام‌سازی خود با کوچک‌تر شدن بازار حمل و نقل هوایی اخراج کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سعید IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    24 1
    حداقل یه عکس از 747 میذاشتید عکس اشتباه است
  • سعید IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    7 1
    حداقل یه عکس از 747 میذاشتید عکس اشتباه است
  • محمد IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    9 7
    فکر کن ظریف چند میلیارد دلار به بوئینگ و ایرباس رشوه داد تا برجام رو ببندند. حماقت بی حد و حصر یک مشت بی درد
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      0 0
      چه ربطی داشت احمق
  • تنبل IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 0
    درست وقتشه ما پا پیش بگذاریم و این هواپیماهای دست دوم تمیز را به یک بیستم قیمت در این شرایط کرونای که انگل ستان پول لازم شده ازشون بخریم و دارایی هواپیماهامون را نو نوار کنیم انشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس