کد خبر 1095764
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
طرح مجلس برای کنترل بازار خرید و فروش مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس از وجود خلاء قانونی برای کنترل بازار خرید و فروش مسکن خبر داد و گفت: در طرح جامعی که در مجلس داریم این موضوع را قانونی خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا رضایی کوچی در ارتباط تصویری با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: در سراسر کشور افرادی به عنوان دلال و سوداگر موجب بحران در مسکن و زمین شده اند که با قیمت سازی غیر واقعی در فضای حقیقی و مجازی موجب این گرانی هستند.

وی تاکید کرد: لازم است همانطور که دستگاه قضا با جدیت به موضوع ورود پیدا کرده است، این حرکت استمرار داشته باشد و با واسطه گران برخورد شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بنگاه‌های املاک زیادی در کشور وجود دارد که کارشان را به درستی انجام می‌دهند، اما مشاوران املاکی هم هستند که انصاف را رعایت نمی‌کنند و خلاف قانون عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

گام اول مجلس برای حل مشکل مسکن

پیشنهاداتی برای سال آخر دولت

بازار پرالتهاب اجاره مسکن مهار شد

 رضایی کوچی تصریح کرد: تعداد زیادی از مشاوران املاک کشور فاقد مجوز قانونی هستند و بر اساس گزارشها، دلالان در برخی از بنگاه‌های این مشاوران فعال هستند که لازم است مجامع امور صنفی و وزارت صمت بر فعالیت آن‌ها نظارت کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره ورود دستگاه‌های قضایی به موضوع مسکن نیز گفت: باید در هر قرارداد خرید و فروش در سامانه رهگیری ثبت نام شود که متاسفانه این سامانه فعال نیست و دستگاه‌های نظارتی امکان رصد قیمت‌های خرید و فروش را ندارند.

رضایی کوچی افزود: ستاد ملی کرونا برای اجاره بها مبنایی را قرار داد که بر اساس آن تهران 25 درصد، کلانشهرها 20 درصد و شهرهای دیگر 15 درصد که هر قرارداد اجاره‌ای که بیشتر از این ثبت شود باید دستگاه‌های نظارتی برخورد کنند و در حال حاضر این قانون را برای خرید و فروش واحد مسکونی نداریم و مبنایی برای قیمت گذاری وجود ندارد.

وی گفت: درشرایط عادی، بازار بر اساس عرضه و تقاضا قیمت مسکن را کنترل می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تولید نشدن مسکن در سال‌های گذشته افزود: باید مبنایی برای قیمت گذاری مسکن در کشور داشته باشیم و در حال حاضر یک قیمت پایه برای محاسبه عوارض شهرداری‌ها وجود دارد که در سراسر کشور با یک ضریب به این قیمت پایه، می‌توانیم قیمتی را برای مسکن شهرها در مناطق کشور مشخص کنیم و دستگاه‌های نظارتی هم بر اساس این شاخص نظارت کنند، تا بنگاه‌های معاملاتی اجازه خرید و فروش بیشتر از این قیمت‌ها را نداشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    2 1
    شما قیمت ارز و مصالح ساختمانی رو کنترل کنید تا قیمت مسکن هم کنترل شود . از کیسه ملت که نمیتونید ببخشید.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 0
    کاش به شهرداری ها هم رسیدگی کنید. تا قیمت جواز ساختمانی را ماهانه بالا نکشد.
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    1 0
    مگه همه خونه ها تازه سا۷خته شدن، که مشمول گرانی سیمان و آجر و دیگر مصالح ساختمانی بشن، یه خونه ای که ده، بیست و سی سال پیش ساخته شده، چه ربطی به گرونی مصااح ساختمانی داره
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 0
    مجلس به درد ملت نمی خورد ممنوع ااکارشان کنید و حقوقشان را بدهید به م که ا خانه بخریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس