جو بایدن و ترامپ

شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گزارش داد، مشاروان ارشد حزب جمهوری‌خواه به دونالد ترامپ و کارزار او درباره تاثیرات معکوس هجمه علیه توان ذهنی «جو بایدن» هشدار دادند.

به گزارش مشرق، با شدت گرفتن حملات لفظی رئیس‌جمهور آمریکا به رقیب دموکراتش در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹)، برخی چهره‌های جمهوری‌خواه درباره تاثیرات معکوس هجمه رئیس‌جمهور درباره توانایی ذهنی جو بایدن بر کارزار انتخاباتی ترامپ هشدار دادند.

بنا بر گزارش شبکه «ان‌بی‌سی نیوز»، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و کارزار انتخاباتی او همچنان به تلاش‌های خودشان برای حمله کردن به آمادگی و توان ذهنی جو بایدن ادامه می‌دهند اما نتیجه نظرسنجی‌ها و توصیه مشاورانش از هشدار درباره تاثیرات معکوس این استراتژی بر ترامپ حکایت دارند.

بیشتر بخوانید:

نگرانی پامپئو از رفع تحریم تسلیحاتی ایران

ترامپ، مدیر کارزار انتخاباتی‌اش را عوض کرد

فرمانده سنتکام: ایران مانند گذشته تهدیدآمیز است

یک فرد نزدیک به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ به این رسانه خبر داد،  دستیاران و مشاوران این کارزار در حال استدلال درباره این موضوع هستند که تمرکز کردن روی توانایی و قدرت ذهنی بایدن نمی‌تواند بهترین استراتژی باشد اما شخص ترامپ با توجهی به این حرف‌ها خواستار انتشار فیلم‌های تبلیغاتی با مضمون حمله به توانایی ذهنی بایدن و همچنین «خرفت و سالخوردگی» او شده است.

در هفته اخیر خود ترامپ، مشاوران ارشدش و اعضای خانواده او ویدئویی‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و یا بازنشر داده‌اند که در آنها بایدن «سردرگم» به نظر می‌رسد، توان تکمیل کردن جملاتش را ندارد و حرف‌هایش را نیمه‌کاره می‌گذارد.

در گزارش ان‌بی‌سی نیوز آمده است: «دستیاران کارزار انتخاباتی ترامپ می‌گویند که انتظار می‌رود این خط حمله (به بایدن) در کل باقیمانده دوره کارزار انتخاباتی به طور ثابت ادامه یابد».

یک فرد مطلع از طرح‌های کارزار انتخاباتی ترامپ به این رسانه گفت: «بایدن اگر پیروز شود، مسن‌ترین رئیس‌جمهور (تاریخ آمریکا) خواهد شد و صحبت درباره هوشیاری ذهنی او یک بازی منصفانه است».

به رغم این اظهارنظر، هشدارهای استراتژیست‌های حزب جمهوری‌خواه درباره اثرات معکوس هجمه به توانایی ذهنی جو بایدن رو به افزایش است.

از نظر این استراتژیست‌ها، ابراز تردید درباره توانایی ذهنی بایدن و هجمه به او ممکن است سبب دور کردن رای‌دهندگان مُسن در آمریکا شود و این افراد چنین اقداماتی را «تمسخر کردن سن و سال» بدانند و مسیر برای کارزار بایدن به منظور ایجاد هجمه درباره گاف‌های شخص ترامپ باز شود.

به باور آنها، کارزار ترامپ با نمایش بایدن ۷۷ ساله به عنوان کسی که باید در خانه سالمندان باشد، خطر پایین آوردن سطح انتظارات از بایدن در آمریکا را برای خود می‌خرد.

ترامپ ۷۴ ساله بارها تلویحا اعلام کرده که بایدن باید در خانه سالمندان باشد نه اینکه در انتخابات شرکت کند.

«مارک مک کینُن» مشاور ارشد رسانه‌ای جورج بوش پسر در سال ۲۰۰۴ در این باره هشدار داد: «اگر ترامپ همچنان بر طبل (ناتوانایی و اختلال) شناختی بکوبد و بایدن بیاید و در مناظره‌ها جملاتش را کامل ادا کند، در آن صورت بازی دیگر تمام شده است».

حامیان خط هجمه به توانایی ذهنی جو بایدن در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ترامپ معتقد هستند که هدف آنها تداوم اتهام زنی درباره توان ذهنی بایدن است تا رای دهندگان درباره این موضوع که آنها در ریاست جمهوری بایدن امن نخواهند بود، قانع شوند.

«جیسون میلر» مشاور ارتباطات کارزار ترامپ در این باره گفت: «هر زمان جو بایدن صحبت می‌کند، سوالاتی درباره وضعیت سلامتی او برای منصب (ریاست جمهوری) مطرح می‌شود».

بنا بر گزارش ان بی سی نیوز، استراتژی کارزار ترامپ برای ایجاد تردید درباره قابلیت ذهنی و جسمی جو بایدن، «شبیه به استراتژی سال ۲۰۱۶ ترامپ و متحدانش است که آنها در قبال هیلاری کلینتون رویکردی مشابه اتخاذ کردند و طیفی از تئوری‌های توهم توطئه درباره وضعیت سلامت جسمانی (کلینتون) را برانگیختند».

طبق این گزارش، متحدان ترامپ استدلال می‌کنند که دموکرات‌ها هم چند سال اخیر در حال ایجاد سوالات و تردیدها درباره وضعیت ذهنی او هستند و کارزار بایدن هم می‌تواند روی این موضوع کار کند.

«سم نُنبرگ» دستیار پیشین در کارزار انتخاباتی ترامپ با اشاره به پیشتازی بایدن در اکثر نظرسنجی‌های سراسری در آمریکا گفت: «کارزار ترامپ در شرایطی است که آنها باید هر کاری که می‌توانند انجام دهند. آنها سه ماه حیاتی را که رئیس‌جمهور مستقر باید به مخالف خود حمله و او را نابود می‌کرد، تلف کردند».

مارک مک کینُن به رفتارهای ترامپ در سخنرانی او در دانشگاه «وست پوینت» و جنجال‌ها درباره «وضعیت جسمانی و ذهنی» او اشاره کرد؛ رفتارهایی که واکنش آن در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ «حال ترامپ خوب نیست» بروز یافت.

این مشاور رسانه‌ای بوش در سال ۲۰۰۴ گفت: «نامزدها باید درباره حمله کردن به مخالفانش درباره موضوعی که شاید آنها خودشان هم آسیب پذیر باشند، دقت کنند. فیلم‌های زیادی وجود دارد که کارزار بایدن می‌تواند از ترامپ پخش کند، فیلم‌هایی که به نظر می‌رسد نشاندهنده مشکلاتی در زمینه مسائل شناختی می‌باشند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    آمریکایی های احمق تروریست
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 0
    مردک همش سه سال از طرف کوچیکتره بعد بهش میگه خرفت!
  • رضا IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 0
    م … ق … انگار خودش چهلو پنج سالشه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس