شهردار واشنگتن با تغییر نام خیابان مشرف به کاخ سفید ترامپ را به چالش کشید

منابع مطلع از تصمیم دولت آمریکا برای گسترش قانون منع مهاجرتی به این کشور، بر تمام اعضای حزب حاکم چین و خانواده‌های آنها خبر دادند.

به گزارش مشرق، در ادامه تنش‌های سیاسی-اقتصادی بین آمریکا و چین، اکنون خبر می‌رسد که واشنگتن به دنبال ممنوع کردن سفر اعضای حزب کمونیست چین و خانواده‌هایشان به ایالات متحده یا اقامت آنها در این کشور است.

به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز» به نقل از چهار شخص آگاه به این طرح، بیانیه ریاست‌جمهوری آمریکا که هنوز در مرحله پیش‌نویس قرار دارد، می‌تواند علاوه بر ممانعت از سفر چینی‌های عضو حزب کمونیست به ایالات متحده، روادید آنهایی را که هم‌اکنون در آمریکا حضور دارند لغو کرده و از این کشور اخراج شوند.

بیشتر بخوانید:

پامپئو: با مداخله چین، روسیه و ایران در انتخابات آمریکا مقابله می‌کنیم

بر این اساس، بخشی از این طرح همچنین با هدف محدود کردن سفر اعضای ارتش چین موسوم به «ارتش آزادی‌بخش خلق چین» به آمریکا طراحی شده که البته بیشتر آنها همزمان عضو حزب حاکم نیز هستند.

این منابع مطلع همچنین گفتند که جزئیات طرح پیشنهادی هنوز نهایی شده و حتی این احتمال وجود دارد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نهایتاََ آن را رد کند.

نیویورک‌تایمز این تصمیم کاخ سفید را اقدامی دیگر در راستای جنگ تجاری آمریکا و چین برشمرد که می‌تواند واکنش تلافی‌جویانه پکن علیه آمریکایی‌هایی که قصد سفر به این کشور را دارند یا هم‌اکنون در خاک چین به سر می‌برند، در پی داشته باشد.

این روزنامه همچنین نوشت که جدای از عواقب سیاسی، این اقدام موانع عملی نیز دارد: «حزب کمونیست چین حدود ۹۲ میلیون عضو دارد و در سال ۲۰۱۸ تقریبا ۳ میلیون تبعه چینی به آمریکا سفر کرده بودند... دولت آمریکا نیز هیچ اطلاعی درباره بیشتر اعضای این حزب ندارد. پس تلاش برای شناسایی فوری اعضای این حزب جهت ممانعت از ورود آنها به آمریکا یا اخراجی اعضایی که هم‌اکنون [در این کشور] هستند، دشوار خواهد بود».

بر این اساس، سخنگوهای وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا از پاسخ به سوالات درباره این تحریم جدید احتمالی علیه مقامات چینی امتناع ورزیدند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت، این کشور تحریم‌هایی را علیه کارکنان شرکت‌های چینی اعمال خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس