عکس/ جلسه علنی مجلس شورای اسلامی مجلس نمایه

مجلس شورای اسلامی امروز با کلیات طرح اصلاح قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی موافقت کرد.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در راستای طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم که مربوط به اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌شد را بررسی کردند.

وکلای ملت در نهایت با کلیات این طرح موافقت کردند.

بیشتر بخوانید:

در صورت تصویب نهایی این طرح، واحدهای مسکونی در شهرهای بالای صدهزار نفر، بعداز گذشت یکسال از پایان ساخت یا گذشت شش ماه از آخرین انتقال یا زمان سکونت، درسال نخست مشمول مالیاتی به ازای هرماه دوبرابر ارزش اجاره می‌شود.

همچنین واحدهای مسکونی خالی از سکنه به استناد سامانه ملی املاک و اسکان، خانه های خالی از سکنه شناسایی می شوند که مالیات آنها در سال‌های بعد 50 درصد بیش از سال قبل خواهد بود. این مالیات از سال دوم اجرا، مشمول تمام شهرها خواهد شد.

«درخواست مبارزه با احتکار مسکن با اخذ مالیات سنگین» از سوژه‌هایی بود که در سامانه «فارس من» منتشر شد و شده و مخاطبان خواهان پیگیری این موضوع شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 3
    این مصوبه آدم را یاد مالیات بر آبهای تحت ارضی مجلس ناطق و دولت رفسنجانی می اندازد - بجای ایجاد رقابت و تولید مسکن و مجازات عاملان توقف تولید مسکن دنبال مجازات آهنگر بجای مسگر هستند - عزیزان نماینده مراقب دامهای شیطان باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس