کد خبر 1095201
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
گواردیولا

سرمربی منچسترسیتی به اظهارات همتایانش در لیورپول و تاتنهام درباره لغو محرومیت دوساله تیم او از حضور در لیگ قهرمانان اروپا واکنشی تندی نشان داد.

به گزارش مشرق،‌ پپ گواردیولا روز گذشته (سه‌شنبه) در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل بورنموث به خویشتن‌داری 6 ماهه‌اش در قبال حرف‌وحدیث‌ها درباره تخلف منچسترسیتی از قانون بازی جوانمردانه مالی یوفا پایان داد و از خجالت تمام آنهایی که قبل و بعد از حکم دادگاه حکمیت ورزش (CAS) حضور شاگردان وی در لیگ قهرمانان را ناعادلانه توصیف کردند، درآمد.

بیشتر بخوانید:

آقای خاص: تصمیم یوفا شرم‌آور است

CAS روز دوشنبه محرومیت دو سال منچسترسیتی از حضور در رقابت‌های اروپایی از سوی یوفا به دلیل نقض قانون بازی جوانمردانه مالی را رد کرد و به این ترتیب نایب قهرمان لیگ برتر انگلیس می‌تواند فصل آینده هم در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد.

بعد از اعلام این حکم اما برخی از چهره‌های مطرح دنیای فوتبال از جمله ژوزه مورینیو، سرمربی تاتنهام که رقابتی دیرینه با گواردیولا دارد، یورگن کلوپ سرمربی لیورپول و خاویر تباس رئیس سازمان لیگ اسپانیا نارضایتی خود را از این تصمیم ابراز کردند.

گواردیولا هم به شیوه‌ای بی‌رحمانه پاسخ آنها را داد. او گفت: مردم می‌گفتند که ما متقلب هستیم، دروغگوییم. بارها این چیزها را گفتند. در سال‌های گذشته چه اتفاقاتی که برای ما رخ نداد، چه آدم‌هایی که به باشگاه ما آمدند و در گوش‌مان این چیزها را نجوا نکردند؟ دوست داشتم به این ماجرا پایان بدهم. خیلی دوست داشتم به آن آدم‌ها بگویم؛ خب، حالا در چشمان‌مان نگاه کنید و اگر می‌خواهید چیزی بگوید در روی ما بگویید و بعید بیاید به زمین بازی برویم و مثل یک رقیب مقابل ما بازی کنید. اگر ما را شکست دادید بدون معطلی من به سمت‌تان می‌آیم به شما دست می‌دهم و تبریک می‌گویم . آنها اما در زمین بازی بازنده بودند.

آنها باز هم باید به زمین بازی بیایند و تلاش کنند که ما را شکست دهند، مثل ورزشکاران که ما جزو آن دسته هستیم. اگر ما مرتکب تخلفی شده بودیم، محرومیت‌مان را می‌پذیرفتم، حالا می‌خواست از سوی فیفا، یوفا، لیگ برتر یا اتحادیه فوتبال انگلیس باشد. ما حق داریم از خودمان دفاع کنیم. من می‌دانم که باشگاه‌های بزرگ مانند لیورپول،‌منچستریونایتد، آرسنال و ... از اینکه ما در لیگ قهرمانان باشیم راضی نیستند حق ماست که در این رقابت‌ها باشیم، حق ماست که سال به سال تیمی قویتر شویم. ما در باشگاه‌مان افرادی فوق‌العاده داریم که هر روز تلاش می‌کنند این تیم بهتر شود و هواداران بیشتر احساس غرور کنند، پس ما برای حضور در این رقابت‌ها از کسی اجازه نمی‌گیریم.

گواردیولا ادامه داد: هر بار که باختیم، من به سمت نیمکت تیم حریف رفتم، به آنها دست دادم و تبریک گفتم. همیشه این کار را کرده‌ام حتی زمانی که غیرمنصفانه از لیگ قهرمانان کنار برویم. مردم، قبول کنید که ما می‌خواستیم و در زمین بازی هم تلاش کردیم تا به جایی که هستیم برسیم. اگر اعتراضی دارید بروید و در اتاق مدیر و رئیس‌مان را بزنید و با آنها صحبت کند اما دیگر پچ‌پچ نکنید. ما این اینگونه حرف‌مان را می‌زنیم و هفت، هشت باشگاه دیگر هم همین کار را می‌کنند. به زمین بازی بروید و آنجا حرف‌تان را بزنید نه پشت درهای بسته. در 10 سال گذشته ما قدم‌های بلندی برداشتیم ما کلی پول سرمایه‌گذاری کردیم اما به شیوه درست.  ما دیگر محروم نیستیم چون مشخص شد که به قوانین عمل کرده‌ایم.

گواردیولا سپس پاسخ اظهارات کلوپ و مورینیو را داد. کلوپ گفته بود که اگرچه شخصاً از بازگشت سیتی به لیگ قهرمانان خوشحال است اما اعتراف کرد که تصمیم CAS روز خوبی را برای فوتبال نساخته و در همین حال مورینیو هم تصمیم دادگاه حکمیت در ورزش که سیتی را تنها به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد، شرم‌آور خواند.

سرمربی سابق بارسلونا ابتدا به شیوه‌ای طعنه‌آمیز جواب کلوپ را داد و گفت: دیروز روز فوق‌العاده‌ای برای فوتبال بود.  ما نشان دادیم که بر مبنای همان قوانینی بازی می‌کنید که همه باشگاه بزرگ دیگر اروپایی ملزم به رعایت آن هستند.

گواردیولا در جواب مورینیو هم گفت: ژوزه و تمام مربیان دیگر باید بدانند که ما به اندازه کافی از این ماجرا ضربه خورده‌ایم و الان باید از ما عذرخواهی شود. اگر ما تخلف کرده بودیم بدون هیچ اعتراضی مجازات یوفا را می‌پذیرفتیم اما قطعاً انتظار نداریم که تیم‌هایی مثل لیورپول، تاتنهام، آرسنال، چلسی ولورهمتون و دیگر باشگاه‌ها بیایند و از ما حمایت کنند. ما خودمان می‌توانیم از خودمان دفاع کنیم. ما حق داریم از خودمان دفاع کنیم و باور داریم کارهایی که انجام داده‌ایم درست بوده‌اند و سه قاضی مستقل هم این موضوع را تأیید کرده‌اند.

یکی دیگر از افرادی که اظهاراتش درباره نادرست بودن لغو محرومیت منچسترسیتی به مذاق گواردیولا خوش نیامد خاویر تباس رئیس سازمان لیگ اسپانیا بود.

سرمربی پیشین بایرن مونیخ در جواب تباس نیز به شیوه‌ای طعنه آمیز عنوان کرد: او هم یکی دیگر از همین افراد است. سینیور تباس به لیگ برتر و فوتبال انگلیس حسادت می‌کند. از نظر من او یک کارشناس حقوقی خبره است. پس دفعه بعدی که خواستیم از حق و حقوق‌مان دفاع کنیم از او می‌پرسیم که باید نزدیک کدام قاضی‌ها و دادگاه‌ها برویم. او احتمالاً‌ نگران لالیگا است و باید روی همان لیگ هم تمرکز کند. معمولاً این طور آدم‌ها وقتی تصمیمی به نفع‌شان باشد همه چیز عالی است – چیزی که بارها در اسپانیا رخ می‌دهد – اما زمانی که تصمیمی علیه‌شان باشد هم سایرین را مقصر می‌دانند. بله آقای تباس،‌ ما فصل آینده در لیگ قهرمانان خواهیم بود چون تلاش کردیم و درست هم تلاش کردیم.

گواردیولا در نهایت به این سؤال که آیا با لغو محرومیت منچسترسیتی او قراردادش را با این تیم تمدید خواهد کرد، گفت: چیزی نظر مرا عوض نکرده است. شاید حالا بتوانم برای مدت طولانی‌تری در منچسترسیتی بمانم. موضع شخصی من مشخص بود. یک ماه پیش گفتم که (تا پایان قرارداد) می‌مانم و فرقی هم ندارد که در لیگ قهرمانان باشیم یا نه. حتی اگر همانطور که خیلی از مردم انگلیس می‌گفتند ما به دسته چهارم هم سقوط می کردیم من می‌ماندم. درباره آینده‌ام اما فعلا نمی‌توانم حرفی بزنم چون الان وقتش نیست. ما چهار پنج هفته مهم پیش رو داریم و باید مقابل آرسنال و رئال مادرید بازی کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس