صدررالحسینی

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: ایران قراردادی مبنی بر انتقال سامانه «پدافند هوایی باور ۳۷۳» با سوریه امضا کرده است، تا محور مقاومت بتواند در حوزه پدافندی از منافعش در سوریه دفاع کند.

به گزارش مشرق، سیدرضا صدرالحسینی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که اخیراً در انعقاد قرارداد نظامی و دفاعی میان ایران  و سوریه با حضور سرلشکر باقری و مقامات ارشد ارتش سوریه انجام شد، تأکید بر حضور فعال جمهوری اسلامی در تقویت ساختار پدافند هوایی سوریه است.

وی افزود: در طی ۱۰ سال گذشته که مراودات نظامی و امنیتی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سوریه به بالاترین حد خود رسیده است، سبب شده تا دفاع هوایی سوریه تقویت شود که نتیجه آن مورد هدف قرار دادن چندباره مواضع ارتش رژیم صهیونیستی است.

بیشتر بخوانید:

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه جمهوری عربی سوریه با توجه به اقدامات و صداقتی که از جمهوری اسلامی ایران در طول ۱۰ سال گذشته مشاهده کرده است، موضوع ضعف پدافند هوایی خود را با کشورمان در میان گذاشت، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران هم با عنایت به خودکفایی در حوزه پدافند هوایی و بازدارندگی در این خصوص، این موضوع را مورد بررسی قرار داد و قراردادی را مبنی بر انتقال سامانه «پدافند هوایی باور ۳۷۳» به سوریه به امضا رساند تا دولت سوریه بتواند در حوزه پدافندی از منافع خودش دفاع کند.

صدرالحسینی با بیان اینکه همکاری‌های ایران و سوریه در دوران پس از پایان جنگ داخلی این کشور می‌تواند مزایای اقتصادی بسیاری برای کشورمان به همراه داشته باشد، یادآور شد: با همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با سوریه، تحریم‌های ظالمانه «سزار» علیه کشور سوریه بی‌اثر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از نگرانی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که جمهوری اسلامی ایران بعد از لغو تحریم‌های تسلیحاتی بتواند به سوریه صادرات محصولات دفاعی داشته باشد، گفت: قطعاً هرچقدر کشورهای جبهه مقاومت، توانمندی دفاعی خودشان را افزایش دهند، قدرت تهاجمی و تجاوزگری رژیم صهیونیستی کاهش می‌یابد که در این راستا افزایش توانمندی پدافند هوایی می‌تواند بسیار مهم ارزیابی شود.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    این اگه کارایی داشت که جلوی شخم خوردن پارچین و نطنز رو میگرفت
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      72 11
      احتمالا زیاد رادیو فردا، بی بی سی و رسانه های دروغ پرداز را گوش میدید
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      34 1
      شخم خوردن کمتر شر ور بگو خرابکاری بوده البته معلومه مزدوری بیش نیستی
    • فرزند ایران IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      62 8
      شخم کاری که کار ماست. برید؟ ببینید مزرعه عین الاسد. در ضمن بر فرض مثال که حادثه پاورچین و نطنز کار دشمن است. مطمئنا این اتفاق بر اثر حمله هوایی نبوده. اسرائیل در حملات هوایی این چنینی خسارات سنگین تری می زند تا خسارت به یک ساختمان نه چندان مهم
    • علی خدایی IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      20 2
      تو بدبختی که میای همچین چرندیات میگی بدبخت ما نه تنها آسمان مقدس ایران عزیز را با قدرت و محکم دفاع و حراست میکنیم بلکه هزاران کیلومتر ها بیرون از نرز هایمان را در رصد شناسایی داریم و بیش از پنج شش بار است که به روخ کشیده ایم به عنوان مثال گلوبال هاوک و دیگری ها
    • محمدی IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      20 1
      شخم زدن تل آویو وحیفا را جهان مشاهده خواهد نمود با سلام مزدوری بدتر از هربمبارانی است اما دشمنان این آب وخاک بدانند حملات سایبری امری کاملا طبیعی است واگر احیانا نطنز کار صهیونیست های جنایتکار باشد کار شاقی نیست ضمن اینکه اگر ثابت شود کار صهیونیست هابوده است آن وقت شخم زدن تل آویو وحیفا را جهان مشاهده خواهد نمود اما تو که اینگونه سخن می گوئی با عرض معذرت که اندکی رک سخن می گویم نامش منهای مزدوری می تواند چیز دیگری باشد؟ ایران خاک پاک من است وطن من واجداد من است این خاک بوی مردانگی می دهد آن هم مردی از جنس ایرانی بودن ایرانی که هیچگاه مردانگی را رایگان از دست نداد
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      26 2
      ما آمریکا رو زدیم گفتیم ما بودیم حالا اونا مارو بزنن نمیگن؟! یه فیلم نمیگیرن پخش کنن؟! یه اظهار ساده نمیکنن بگن ما زدیم؟! داعش زده بود گفت، ولی اینا اگه زده باشند جرات نمیکنن بگن؟!
    • امیر IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      19 2
      البانی هواش خوبه
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      8 1
      خفته شو منافق....
    • قاسم IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      8 0
      چطوری مزدور، داری میترکی از حسادت عین الاسد و پهپاد و دیر الزور رو زدیم، با شجاعت گفتیم کار ما بوده. یعنی آمریکا و اسرائیل اینقدر از ما می‌ترسند که با هواپیما پارچین و نطنز رو بزنند و نتونند بگن کار ما بوده. خب اینکه خیلی بدتره. اومدی یه حرفی زده باشی ناخواسته به ابرقدرت بودن ایران اعتراف کردی! خخخخخخ راستی از آلبانی چه خبر، عقیم.
    • IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      2 0
      نکبت
    • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      2 0
      ای وطن فروش قلوفرنگی
    • محمود IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      2 0
      داغ بودین به خاطر شکستهای پی در پی غرب و آمریکا ، داغتر شدین به خاطر قدرت پیدا کردن ایران عزیز! سفارش میکنم برین تو حوض آب یخ تا بیشتر نسوزین! از هر چه خائن و مزدور بدم میاد.
    • ممد IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      3 0
      آب رو بریز اونجایی که میسوزه
    • دیدگا IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      4 0
      بزار وقتش بشه شخم زدن رو برای تو و اربابات معنی میکنیم تا بفهمید که شخم زدن یعنی چی!
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    28 1
    البته اخیرا سپاه اعلام کرده است که برد بلند سوم خرداد رو هم ... بنا بر این بعید نیست از هر دو سیستم توی سوریه تست بشه تا هم ضعفهای احتمالی برطرف بشه و هم مقابله جدی تری با یاغیگری صهیونیستها به عمل بیاد
  • علی خدایی IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    18 0
    باید سیستم های دفاع هوایی ایران خیلی وقت ها پیش میبردیم به هر حال مهم و واجب است
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    27 0
    این شد یه کار منطقی که با مستقر کردنش در مرکز سوریه یا اطراف دمشق براحتی هواپیمایی که از روی باند در تل آویو یا هر کجای دیگر از اراضی تحت کنترل اسرائیل بلند شود قابل رهگیری و هدف قرار دادنه اسرائیلی که عمق استراتژیک ندارد و در کاخ شیشه ای زندگی می کند باید خر فهم بشه که سنگ بطرف خانه دیگران پرت نکند
    • رضا IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      2 17
      چى چى رو كار منطقى ؟! مگه پوتين اجازه ميده اين سيستم در سوريه مستقر شه ؟! حرف ها مى زنيد !
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    4 0
    در اواخر جنگ دوم آلمانها یک برج مثلتی بتونی داشتند در برلین که رویش توپهای پدافندی کار گذاشته بودند که قابلیت بالا و پایین رفتن داشت. تا آخرین لجظه جنگ با وجود بمباران های بسیار سنگین با بمبهای 500 کیلویی و یک تنی، این بونکر صدمه ای ندید و به پدافند از برلین مشغول بود. برای باور 373 به عنوان یک سامانه مفصل پدافندی باید یا چنین دژ واقعی ساخت یا با استفاده از ده ها توپ سعیر و سامانه اسکای گارد، در اطراف آن دژی مجازی ایجاد کرد تا در کشوری مثل سوریه که زمین امنی هم ندارد، سامانه دچار سرکوب زمینی یا هوایی نشود.دست کم یک گردان پیاده و دو گروهان زرهی هم باید از این سامانه محافظت بکنند. با نصب این سامانه آسمان و دریای لبنان هم می تواند امن بشود.
  • امید IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    1 0
    خوبه هم برای دفاع در برابر اسراعیل وهم ترکیه و آمریکا در سوریه ولی باید برای هواپیماهای پنهان کار هم فکری کرد
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    1 6
    سوریه که بابت این سلاحها پولی به ایران نمیده ، یعنی اون موقع که وضعش خوب بود پول ما رو نمی دادن الآن که اصلا ندارن که بدن ، فقط خدا کنه کاربر سامانه های ایرانی از خود نیروهای ایران باشن چون اگه سوریه ای باشن یک هفته بعد تمام اسرار آن روی میز مقامات صهیونیستی است .
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    14 0
    استقرار سامانه های باور ۳۷۳ و سوم خرداد در سوریه باعث کشف شدن نقطه ضعفهای احتمالی آن میشه که هم بعد مثبت داره از جهت اصلاح و رفع معایب و هم بعد منفی ازین نظر که نقاط کور این سامانه برای دشمن مشخص میشه و ریسک حملات احتمالی دشمن علیه مارو افزایش میده.باید مواظب این موضوع هم بود تا اصل غافل گیری برای سامانه های پدافند بومی به همین سادگی از بین نره
  • علی IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    2 0
    متاسفم برات وطن فروش خائن ومنافق بدان بارکچ به منزل نمی‌رسد بی شرفی را کنار بگذار
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    5 13
    میبینیم چه شاهکاری هستن این باورتون!!! من شرط میبندم از الان بهانه برای کارنکردن این پدافند جور کردید تا وقتی زدنتون به مردم بگید.
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      5 2
      بخف بابا
    • گمنام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      5 1
      مردک سوم خرداد که به مراتب قابلیت کمتری نسبت به باور دارد پیشرفته ترین پهپاد جهان رو زد...! دیگه باور که اینجور پرنده‌ها براش مگسن
  • NL ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    2 0
    تو شرایط تحریم که کشوری حاضر نیست به ما ی گلوله بفروشه بحمدالله در داخل سامانه ای ساخته شده که با s400 مقایسه میشه حالا ببین اگه کار نکرد ذوق مرگ شو ولی اگه کار کرد....... تو شرایطی که نفت فروش نمیره خب عرضه این محصولات میتونه التیامی برزخم های اقتصادی باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس