جزئیات جدید بسته حمایت ازمستاجران/چرا سقف اجاره ۲۵ درصد تعیین شد؟

آمارهای رسمی متوسط قیمت فروش و اجاره مسکن در شهر تهران و کل کشور در سال ۹۸ نشاندهنده افزایش قابل توجه این آمارها در سال گذشته دارد.

به گزارش مشرق، آمارهای رسمی از وضعیت فصلی اقتصاد که توسط مرکز آمار تهیه شده نشان می دهد که در سال ۹۸ قیمت مسکن متوسط ۶۷.۹۵ درصد نسبت به سال ۹۷ رشد کرده است. همچنین قیمت اجاره ماهانه نیز متوسط ۳۲.۶۵ درصد گران شد.

بیشتر بخوانید:

براساس آمارهای در فصل زمستان ۹۸، قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵.۶ درصد گرانتر فروخته شد. 

همچنین در این فصل ۴۴.۶ درصد اجاره بهای مسکن نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ افزایش یافت. قیمت هر مترمربع ساختمان گلنگی نیز در این مدت ۶۳.۴ درصد رشد نشان می دهد.

*تغییرات قیمت مسکن و اجاره در تهران

برای کل سال گذشته، متوسط قیمت مسکن برای هر مترمربع در شهر تهران ۶۹.۵۵ درصد گران شده و همچنین اجاره بها نیز ۳۶.۳ درصد رشد داشته است.

همچنین در فصل زمستان ۹۸ هر مترمربع مسکن در تهران ۴۳.۷ درصد نسبت به فصل مشابه سال ۹۷ گرانتر فروخته شد. اجاره بها نیز در این فصل ۴۷.۹ درصد رشد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • asad IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    دو ماه از سال 1400 گذشت هیچ اتفاقی نیافتاد وضعیت اجاره بهای مسکن کماکان بسیار آشفته است شغلی بهتر از صاحب خانه بودن سراغ دارید ۴ یا ۵ خانه میخرید نه تجربه میخواد که بخواد سختی بکشی و کاری یاد بگیری و نه میخواد دانشگاه بری خانه ملک شماست مال شماست یا هتل آپارتمانش میکنی روزی یک میلیون تومن میگیری که ممکنه ۱۰ روز در ماه خالی بمونه که در نهایت رقم بالایی میشه و اصلا مجوزی هم نمیخواد و یا اجاره میدی 4۰۰ میلیون با 12 میلیون هر ماه مستاجر بیچاره کار میکنه سختی میکشه میده به شما التماست هم میکنه تعظیم و تکریم هم بیچاره میکنه سالم تحویل دادی سالم تحویل میگیری هر چقدر دلت خواست اجاره میدی کسی هم کنترل نمیکنه قانونی هم نیست که جلوی تو رو بگیره مالیات هم اصلا نمیدی هر چقدر میگیری میزاری تو جیبت حالش رو میبری خرج داری دیگه وضعیت اقتصادی مردم هم خرابه وتو هم از این آشفته بازار بی قانون و بی حساب و کتاب هر چی میتونی پول در میاری نه سازمان بازرسی و نه قوه قضاییه و نه شهرداری و نه مجلس و نه دولت هم نمیتونند با این قانون های فعلی جلوی صاحب خونه ها رو با این اجاره بهای کلان بگیرین خوب شغل بدون دردسر و مفتی هست اگر مغازه داشته باشی باید مالیات بدی و جواز کسب داشته باشی و حرفه ای بلد باشی ، دائم بازرسی میشی و دارایی با مالیات بردرآمد میاد و مالیات ملک تجاری رو باید بدی ، شهرداری میاد گیر میده باید به ۱۰۰ نفر جواب پس بدی اما خانه که داشته باشی سرمایه گزاری کردی امسال میخری 1 یک میلیارد سال دیگه با برنامه ریزی دقیق دولت میفروشی نه 9 میلیارد از هر طرف که نگاه کنی برد با صاحب خونه هست و کسی جرات حرف زدن نداره اصلا دلت نمیخواد اجاره نمیدی دولت هم که قانونی هنوز برای خانه ها و منازل مسکونی خالی تصویب نکردن که بخواهد مالیات بدی پس راحت باش هر چی میتونی ظلم کن و در بیار و خرج کن قانون جنگل هست بنگاهها هم آتیش بیار معرکه شدن برای سود خودشون برات گرونتر اجاره میدن و گرونتر میفروشن چون اساسا سود بنگاه تو این کاره دولت هم به فکر خودشه مردم خونه ندارن خوب بخرن اما چطوری معلوم نیست نمیتونن با این وضع اجاره بدن خوب برن تو چادر زندگی کنن این یک مساله مهم معیشتی مردم هست اصلا شوخی بردار نیست دولت میل گردو سیمان و آجر و مصالح ساختمانی رو گردنتر کرده و مدام مصالح ساختمانی رو به کشورهای همسایه با میلغ بال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس