جالب ترین طرح های فلش برای شرکت اچ پی است. طرح و مدل های زیادی دارد. اما بی خیال کیفیت هم نشده. معمولا فلش های با کیفیت و با دوامی به بازار وارد می کند. ساختار فلش ها اغلب از جنس پلاستیک فشرده بوده که همین امر آسیب پذیری این فلش ها را در اثر ضربه بسیار محدود می کند.

گروه خواندنی های مشرق - یادش به خیر! یک زمانی برای انتقال اطلاعات از یک رایانه به سیستم شخصی خودمان، باید از فلاپی استفاده می کردیم. فلاپی ها حافظه بسیار محدودی داشته و نهایتا به درد انتقال فایل های متنی می خوردند. مدتی بعد cd (لوح فشرده) وارد بازار شد.در یک Cd حدود 700 مگابایت اطلاعات ذخیره می شد. از فایل های متنی گرفته تا عکس و فیلم . سپس dvd متولد شد. که فرقش با cd در حجم اطلاعاتی بود که در خود ذخیره می کرد. بیشتر از 4 گیگابایت.

هزینه ای که برای خرید cd و dvd پرداخت می شد زیاد نبود به همین دلیل تا مدت‌ها مورد استفاده قرار می گرفتند. هنوز هم عده ای هستند که برای انتقال اطلاعات از اینها استفاده می کنند اما چند مشکل جدی وجود داشت.

اول این که هم cd و هم dvd یک بار مصرف بودند. یعنی شما فقط یک بار امکان ذخیره اطلاعات بر آنها را داشتید.

دوم، مراحل انتقال اطلاعات بود که حتما باید توسط نرم افزارهای خاص مانند نرو nero"" انجام می شد.یعنی در صورت فقدان این نرم افزارها بر روی رایانه، عملا تبادل اطلاعات غیر ممکن می شد. ضمن این که اصطلاحا امکان سوختن آنها، در موقع کپی اطلاعات نیز وجود داشت.

سوم،حساسیت cd و dvd نسبت به ضربه و لمس بود که بعد از مدتی پر از خط وخش شده و غیر قابل استفاده می شد.

بالاخره با آمدن ابزاری به نام flash drive، تقریبا مشکلات انتقال اطلاعات برای همیشه بر طرف شد. مهمترین برتری فلش ها نسبت به cd یا dvd، امکان تبادل همیشگی اطلاعات بود، یعنی بدون محدودیت در تعداد دفعات نقل و انتقالات. به بیان ساده تر: "فلش مموری یک بار برای همیشه"

نکته مهم دیگر، ابعاد کوچک این ابزار است. یک فلش معمولی به اندازه انگشت انسان بوده و فضای بسیار کمی را اشغال می کند. ضمن این که امنیت انتقال اطلاعات در فلش مموری بسیار بالاتر از cd وdvd بوده و دیگر از خط وخش هم خبری نیست.

در این گزارش قصد داریم به بررسی فلش مموری های بدردبخور در بازار ، با ظرفیت های مختلف از 4 تا 32 گیگابایت بپردازیم. اگر فکر خرید یک فلش درست و حسابی را دارید و از قیمت های بازار بی خبرید، این مطلب را از دست ندهید.

* transcend ( پدر همه فلش مموری ها)

امکان ندارد اسمش به گوشتان نخورده باشد. قدمت فلش های ترنسند از دیگر برند ها خیلی بیشتر است. آن وقت هایی که تازه فلش های 128 و 256 مگابایتی آمده بودند، فقط این برند در بازار پیدا می شد. با این که فرم اغلب فلش های ترنسند ساده و بدون طرح های دلفریب است، اما واقعا کیفیت و قمیت خوبی دارند.



4گیگ: 9 هزار تومان

8گیگ: 17 هزار تومان

16گیگ: 35 هزار تومان

32گیگ: 68 هزار تومان

Sony* ( با کلاس و شکیل)

سونی از آن شرکت هایی است که در تمام زمینه های تکنولوژِی حرفی برای گفتن دارد. فلش های سونی هم از این قائده مستثنی نیستند. اگر با قیمت کمی گران فلش های سونی کنار بیایید، قطعا تا سالها بدون هیچ مشکلی از آن استفاده خواهید کرد. مدل ها و طرح های این برند شاید از تعداد انگشتان دستتان هم کمتر باشند اما زیبایی خاصی دارند.



4گیگ: 11 هزار تومان

8گیگ: 19 هزار تومان

16گیگ: 37 هزار تومان

32گیگ: 83 هزار تومان

Silcon power* ( ارزان و فراوان)

در همه فروشگاه ها پیدا می شود. هر کجا که بروید. حتی بقالی سر کوچه! جنس چینی است دیگر.تا دلتان بخواهد مدل و طرح دارد. هر روز یک سیبکون پاور با قالبی جدید وارد بازار می شود.البته شکل و شمایل این برند دخلی به کیفیت ندارد. سیلکون پاور زیاد با کیفیت نیست اما نسبت به قیمتش می ارزد. بی خود نیست که بازار را پر کرده و فروش خوبی هم دارد. تقریبا ارزان ترین فلشی که در بازار گیرتان می آید، همین است. راستی فلش های ضد آب و ضد ضربه هم زیاد دارد. اما مراقب باشید آب و ضربه به آنها نخورد.



4گیگ: 8 هزار تومان

8گیگ: 15 هزارتومان

16گیگ: 30 هزار تومان

32گیگ: 63 هزار تومان

Toshiba* ( خاص)

در دنیای فلش ها تقریبا جزو گمنام هاست. شاید تا حالا اسمش را هم نشنیده باشید. ولی به جرات می توان گفت همه چیز را با هم دارد. کیفیت، سرعت و زیبایی. برای پیدا کردنش باید کمی در بازار بگردید اما وقتی پیدایش کردید، تا مدتها همدم و امین اطلاعات شما خواهد بود. توشیبا از آن فلش های پوست کلفتی است که به این راحتی ها خراب نمی شود.


4گیگ:10 هزار تومان

8گیگ: 18 هزار تومان

16گیگ: 34 هزار تومان

32گیگ: 67 هزار تومان

Hp* (زیبای کوچک)

جالب ترین طرح های فلش برای شرکت اچ پی است. طرح و مدل های زیادی دارد. اما بی خیال کیفیت هم نشده. معمولا فلش های با کیفیت و با دوامی به بازار وارد می کند. ساختار فلش ها اغلب از جنس پلاستیک فشرده بوده که همین امر آسیب پذیری این فلش ها را در اثر ضربه بسیار محدود می کند. اچ پی استاد بلا منازع درتولید فلش های بند انگشتی نیز هست. معمولا فلش های این شرکت از بقیه کمپانی ها کوچک ترند.


4گیگ: 12 هزار تومان

8گیگ: 21 هزار تومان

16گیگ: 35 هزار تومان

32گیگ: 75 هزارتومان

Pqi (رقیب تازه وارد)

نامش جدید است. اما حرف های خوبی برای گفتن دارد. طراحی ساده اما شکیل این برند، خیلی زود در میان دوست داران تکنولوژی جا افتاد و امروز می توان آن را یک رقیب جدی برای سیلکون پاور نامید. کفیتش معمولیست . همان طور که قیمتش معمولیست. جدیدا مدل های ضد آبش هم به بازار آمده و گویا واقعا ضد آب است.



4گیگ: 9 هزار تومان

8گیگ: 14 هزارتومان

16گیگ: 25 هزار تومان

32گیگ: به دست نیامد

Adata* (سلطان سرعت)

فلش های ای دیتا کمی بزرگ و جا گیر هستند. اما سرعت خوبی در انتقال اطلاعات دارد. البته نمونه های بنجل و بی کیفیتش هم در بازار زیاد پیدا میی شود. حواستان باشد آنها را نخرید که سرعتشان از فلاپی هم پایین تر است. مهم ترین حسن این برند، کنار آمدنش با ضبط خودرو هاست. معمولا اغلب فلش ها بر روی ضبط خوردو به خوبی عمل نکرده و فایلها را با تاخیر پخش می کنند. اما ای دیتا زود با ضبط ماشین شما دوست می شود.



4گیگ: 9 هزار تومان

8گیگ: 15 هزارتومان

16گیگ: به دست نیامد

32گیگ: 65 هزار تومان

Philips* (ستاره سهیل)

دنبالش نگردید. ممکن نیست گیرش بیاورید. در یک دوره زمانی وارد بازار شد و بعد ناگهان نایاب شد. بعضی فروشنده ها یکی دو تا پشت ویترین دارند اما نمی فروشند. برای قشنگیست. این یعنی آنقدر شیک و زیبا است که همین جوری می گذارند پشت ویترین!


4گیگ: 11 هزار تومان

8گیگ: به دست نیامد

16گیگ: به دست نیامد

32گیگ: به دست نیامد

King max* ( با اصل و نسب)

اگر از قیمت هایش با خبر شدید، جا نخورید. کینگ مکس اگرچه بزرگ و بد دست است، اما کیفیت خوبی دارد. حسن بزرگی که ای دیتا با خود یدک می کشد را در این برند هم می توانید ببینید.


4گیگ: 14 هزار تومان

8گیگ: 23 هزارتومان

16گیگ: 40 هزار تومان

32گیگ: 89 هزار تومان

Apacer* ( مناسب برای جاسوسی)

این یکی خراک آنهایی است که از جیمز باند بازی و جاسوس بازی خوششان می آید. مدل های عجیب و غریبه به بازار می فرستد. از لحاظ قیمتی فرقی با بقیه برند ها ندارد اما طراحی ظریف و جالبی دارد.

4گیگ: 9 هزار تومان

8گیگ: 16 هزار تومان

16گیگ: 33 هزار تومان

32گیگ: به دست نیامد

Pny* ( ناشناس)

یک فلش مموری کاملا جدید دیگر! البته هنوز امتحانش را آنطور که باید و شاید پس نداده. نظر مارا اگر می خواهید ریسک نکنید. بگذارید کمی در بازار خرید و فروش بشود تا ببنیم چند مرده حلاج است.


4گیگ: 9 هزار تومان

8گیگ: 16 هزار تومان

16گیگ: 25 هزار تومان

32گیگ: به دست نیامد


البته به دلیل نوسانات مکرر بازار، قیمت های فوق دقیق نبوده و ممکن است با چند درصد اختلاف قیمت در بازار به فروش برسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 113
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 25
  • ha ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    7 3
    يارو تحليلگره حالش خوب نيست؛ از transcend تعريف ميكنه اما از silicon power بد ميگه! بنظرم يه محموله transcend روي دستش باد كرده!
  • بنده خدا ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    7 4
    چرا اطلاعات غلط مي‌دهيد برادران مارك silicon power ساخت كشور تايوان است. حالا شايد چيني آن هم باشد. اما كشور تايوان سازنده آن است و هنوز هم توليد شركت تايواني در بازار پيدا مي‌شود.
  • علی ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    3 1
    transcendمن 4 گیگش رو دارم خیلی هم راضیم
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    3 2
    پسر جون! تولید می شد!!!! الان دیگه نوکیا اصل هم تو چین تولید میشه وااای به حال یه فلش زپرتی
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    5 4
    قطعا ترنسند از سیلکون بهتره
  • فلش باز ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    2 1
    چند وقت پیش یکی از برندهای فلش سونی رو تهیه کرده بودم همون مدل رنگارنگ آخریه ... سرعتش خوب بود زیبا هم هست اما بدنه پلاستیکیش مقاوم نیست و به مرور زمان دهانه یو اس پیش ساییده میشه و بعدش میشکنه نظرم اینه که این مدل رو برای استفاده تجاری و همیشگی انتخاب نکنید مگر اینکه دختر خانم باشید یا استفاده کمتری ازون میکنید اون رو خریداری کنید ...
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    2 2
    بهترین ار نظر کیفیت و قیمت ترنسنده فعلا
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    0 3
    TDK رو نگفتید!! تقصیری ندارید البته! آخه کلاس کارتون در حده اون نیست! ما نفهمیدیم مشرق نیوز کاره اصلیش چیه بالاخره!!
  • نباتلخ ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    1 2
    ای کاش حرفی هم در مورد گارانتی آنها میزنید و حیف این بازار که حتی یک برند ایرانی در آن وجود ندارد سال تولید ملی...
  • ashena ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    0 1
    apacer 8 گیگشو دارم دو سه ماه بیشتر کار نکرد! خراف شد!!!!!!!!! حیف پوووووووول!
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    0 1
    pqi 16 گیگ دارم فوق العاده س !!
  • mohsen ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    0 1
    من یه pny دارم ازش راضیم.
  • ایمان ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    5 1
    دوستان خیلی جو گیر نشونن لطفا. اینها همه برندهای مختلف هستند که اکثرا در چند کارخانه چینی و بعضا تایوانی تولید می شوند و جز طرح ظاهری فرق عمده ای باهم ندارند.اصل یک فلش مموری چیپ حافظه آنست که 90% این چیپها توسط چند غول نیمه هادی دنیا یعنی Samsung کره، Intel وMicron امریکا،Elpida و Naniya تایوان و Toshibaو Fujitsu ژاپن تولید می شوند بعد این چیپها در کشور چین با نام های تجاری مختلف بر اساس سفارش شرکتهای صاحب برند مثل philips یا HP فلش مموری می شوند. بطور مثال شرکت HP خودش هیچ قطعه ای مثل فلش مموری تولید نمی کند بلکه فقط برندش را برای تولید این قطعات به شرکتهای دیگر می فروشد. برای همین ممکن است در بازار دو یا چند فلش مموری با قیافه ظاهری و حتی رنگ مشابه ولی با برندهای متفاوت پیدا کنیم ( مثلا شباهت عجیب فلش های PNY با HP که خودم چند نمونه اش را دیده ام) لذا مساله مهم در خرید فلش مموری اول گارانتی خوب است زیرا درصد خرابی و یا سوختن در فلش مموری خیلی بالاست دوم قیمت است و دست آخر مارک و برند و ظاهر فلش. امیدوارم مطلب من بدرد دوستان بخورد. با تشکر
  • بنده خدا ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    1 2
    آخه وقتي اطلاعات‌تون مقداري كمتر از بنده است، چرا اظهار فضل مي‌نماييد. اولا همانطور كه عرض كردم هنوز هم محصولات تايواني سيليكون پاور در بازار موجود است. اگر كسي مايل است كه صحت گفتار بنده را درك نمايد، سري به بازار ميدان امام خميني (ره) بزند. دوماً مارك ترنسند الان ديگر به گرد پاي سيليكون هم نمي‌رسد. به دفعات برخورد داشته‌ام با اشخاصي كه از فلش‌مموري‌هاي ترنسند شكايت داشته‌اند كه كيفيت‌شان پايين آمده و .... ولي تا به حال كسي را نديده‌ام كه از مارك سيليكون ناراضي باشد.... خواهشاً با كمي اطلاعات، نظرات شريف خويش را اظهار بفرماييد..... با تشكر- بنده خدا
  • محسن ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    1 1
    اچ پی هم سرعت خوبی داره هم بدنه محکمی
  • rabya ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    1 1
    نمی خواستم وارد بحث بشم ولی تحلیل ها و تعریف های آبکی بالا آدم رو اذیت میکنه ، حالا چرا جزء مطلب تیتر یکه خدا میدونه اتفاقا silicon power در ضمینه حافظه های موقت و دائمی بسیار معروف ،با کیفیت و پر سرعت هست ،، کلا تایوان در زمینه قطعات کامپیوتری بسیار معتبر و قابل اطمینان هست اینکه کاملا مشخصه که نویسنده در این مورد از اطلاعات اولیه هم بی بهره است 2.. PNY از برنهای بسیا معروف و معتبر آمریکایی هست که کمتر به ایران وارد میشه 3. pqi هم تایوانی و از قدیمی های این بازار هست و البته با کیفیت و معروف من رم 128 sd این مارک رو دوازده سال پیش خریدم در عوض این فلش مموری های HP هست که چنگی به دل نمی زنه و با اینکه اصالتا ساخت امریکایی ولی این فقط نمونه های تحت لیسانسش (چینی) تو بازار هست البته فقط با گارانتی یک یا دو ساله خودمونیم کی این اراجیف رو مینویسه حداقل در حین نوشتن یه کم تحقیق کنید در ضمن قیمت ها هم صحیح نبود ولی دیگه حسش نیست در ضمن سایتهای در پیت هم این اخبار رو تو تیتر یک نمیزنن.
  • توفیق ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    0 1
    چند مورد برای اطلاع نویسند 1-چون چیزی که شمانتوانستید پیداکنید نگوید نیست دنبالش نگرد 2-انواع فلش فلیپس راخواستید بگوید هم قیمت وهم جنس رامن دراختیارتان می گذارم 3- قیمتهای که شما زدیدکمی بالاست
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    0 1
    pqi رو ميپسندم چون مثل رم گارانتي مادام العمر داره
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    1 0
    فلش مموري ايراني نداريم؟
  • ad ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    1 0
    این آقای تحلیلگر اون زمانی که مارک کینگستون تو بازار بود، احتمالا هنوز تو این وادیا نبودن. کینکستون خیلی از ترنسند قدیمی تره.
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    2 0
    چند میگیری تبلیغ میکنی
  • سرباز وطن ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    0 1
    مشرق نیوز رو چه به این حرف ها-اخبارتو منتشر کن عزیز- در ضمن خیلی از Pny بد گفتین.
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    0 0
    خو چیکار کنیم. جم کنیم بریم دیگه. چقد زدی تو حالمون بابا. بی خیال.
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    0 0
    من با ترنسند کار نکردم، ولی سیلیکون را بچه ها خریده بودند، هم از لحاظ بدنه چیز تاپی بود، هم از لحاظ سرعت البته این آمار دو سال پیشه. ولی خداییش چیزی بود.
  • محسن ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    3 0
    ما یه دونه اچ پی رو سه و نیم سال پیش خریدیم، این بدبخت تو لباسشویی رفت، زیر دست پا رفت، فلز یواس پیش زنگ زده، ولی عین س.گ داره کار میکنه.ماشاالله. بزن به مشرق چش نخوره.
  • من ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    0 0
    فلش فقط آدیتا... فقط یکم سرعتش پایینه - ظاهرشم چنگی به دل نمیزنه - قیمتشم کمی از hp گرونتره... از اینا که بگذریم واقعه شاهکاره..
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    0 0
    دوستان PNY نخرین.خودم و جند تا از دوستانم که خریدم تو مدت کوتاهی سوختن.گارانتی هم که...پر....
  • جواد ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    0 0
    نه كارخونه سيليكون مال بابامه نه ترنسند.اما سيليكون يه چيزه ديگست.دمش گرم
  • محسن صبور ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    1 3
    من 2 سال پیش یه سیلکون خریدم سر 2 ماه ترکییید! آشغاله واقعا. البته فکر کنم اون دیگه خیلی چینی بود
  • صبور ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    0 0
    مرد مومن سیلکون پاور اگه اصل بود گونی گونی تو بانه نمی فروختن! کافیه یه ضریه ساده بهش بخوره تا کل اطلاعاتتو بفسته جهنم
  • ناشناس یاب ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    0 0
    تبلیغ نیست آقای ذکاوت اینها رو زدن برای اینکه من وتو میریم بازار سرمون کلاه نره بعدش هم کسی که تبلیغ میکنه میاد همه برندها رو تبلیغ کنه یا فقط روی یک برند مانور میده؟؟؟ آيکيو
  • علی ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    0 0
    دقیقا به مطلب درستی اشاره کردی.king ston از همه قدیمی تره
  • morteza ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    0 0
    من pny 8 گیگ دارم فقط اینو میگم محشره از دستم هزار بار افتاده ، چند بار تو جوب افتاده ، و ... دمش گرمه به خدا
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    0 0
    الان این در راستای تبلیغ برای محصولات ملی و داخلیه؟
  • حسین سیفی ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    2 0
    اینقدر از این فلش های hpتعریف نکنین آشغالترین فلشی که تو عمرم دیدم
  • پاناما ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    0 0
    آفرین ایمان فکر کنم بشناسمت
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    0 0
    شما محصول داخلی معرفی کن! به اذای هر یه دونش خدا یه کاخ تو بهشت بهت میده
  • محسني ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    0 0
    با سلام شركت معروف TWIN MOS يادتون رفت. واقعا فلش هاي خوشكل و با گارانتي و سريعي داره ....
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    0 0
    هیچی کینگ مکس نمیشه!!! ما فلش بازیم که میگیم!!!
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    0 0
    نویسنده متن یا فقط دنبال تبلیغ بوده و کسب درآمد و یا بی اطلاع برای مثال برخی اطلاعات کاملا اشتباح است و خنده دار ضمنا hp که اینقدر تعریفشو میکنید را همون شرکت PNY بقول شما ناشناس میزنه با مارک HP من pny دارم تا الان خوب برام کار کرده ضمنا برید سراغ محصولات داخلی و ملی نه تبلیغ....
  • ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    0 0
    جزو معدود فلشهایی بود که کلید سخت افزاری "فقط خواندنی" داشت و واقعا عالی بود (البته جدیدا خواستم بگیرم اما پیدا نکردم) هنوز یه 2 گیگش رو دارم که از نظر سرعت از این جدیدا خیلی بهتره و هر وقت بخوام برم سر یه کامپیوتر ویروسی تنها این فلشه که به دادم میرسه اونم با خیال راحت.....
  • سعید ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    0 0
    ADATAفلش بسیار خوبیست هم سرعتش خوبه هم گارانتی عمری داره
  • مورچه گازي ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    1 0
    اومدم نظر بدم با اين مطالبي كه ديدم فقط دارم ميميرم ازخنده خوبه حالا اين شركتاي توليد براي خودتون نيست چقدر دعواااااااااااااااااااااااااهااااااااااااااان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 0
    اشتباح؟
  • محد آبی دل ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    0 3
    من چند وقت پیش یه فلش silicon power جدا از اینکه سرعتش خیلی مزخرف بود بعد از یه هفته هم سوخت ... در صورتی که الان 5 ساله یه فلش transcend ساده دارم ولی هیچ مشکلی تا الان نداشته ...
  • محمد آبی دل ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    0 0
    گارانتیاش هم همش الکیه ... میبری اونجا یارو میگه از جلو زدی به سیستم ، از پشت زدی به سیستم ، خلاصه از یه جا زدیش که شامل گارانتی نمیشه ...
  • حنیف ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    باسلام من چندین فلش sony دارم و ازش راضیم ولی از شما دوستان میخوام چند تا فلش با ولتاژ های پایین بهم معرفی کنید برای آیپد میخوام مثلا 1 فلش verico دارم که به آیپدم به دلیل ولتاژ پایین میخوره ممنون میشممعرفی کنید.
  • حامد ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    فلش patriot چه جوریه؟ساخت کجاست؟سرعت و کیفیتش در چه حدیه؟
  • هومن ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    0 0
    بابت مطالب ممنونم
  • یکتا ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
    0 0
    من چند ساله یه فلش ساده transcend دارم واقعا راضیم، فلش kingmax مزخرفه، یکی داشتم بی دلیل سوخت
  • رضا ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
    0 0
    فقط ترنسند وسلام
  • اعظم ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
    2 0
    با سلام من به شدت دنبال فلش silicon ی گردم که در بالا عکسش بود به رنگ نقره ای آبی -اگر سراغ دارید خبربدید
  • وحید ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    2 0
    pqi نیست داداش و pq1 صحیح و ضایعه درستش کن
  • محمد رضا مشرقی ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 2
    خیلی ممنون خیلی ممنون خیلی دوستتان دارم
  • محمد ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    1 0
    به خدا منم موافقم
  • parsa ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 2
    فقطhp وسلام
  • محمدرضا ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    دوستان ممنون این تجربه ها خیلی بدردم خورد.
  • محمد رضا ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 2
    سلام
  • korosh ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 0
    برخی از مارکایی که نام برده شد الحق و والانصاف خوبن از جمله hp اما این دوستمون نامی از فلش های خوب kingston و patriot نبرد.که بسیار فلشای زیبا،خوب،بادوام و با سرعت بالایی هستند
  • ناشناس ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 2
    من فلش hpداشتم سرعتش بالاست ولی اگه یه ضربه بخوره دیگه کارش تمومه باید بندازیش دور
  • king ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    0 0
    فقط pny
  • king ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    0 6
    همتون برید گم شید. فقط pny
  • محمدرضا ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    اول اطلاعات خودتونو کامل کنید بعد در اختیار مردم بذارید من فلش 16 گیگ کینگ مکس خریدم 41 هزار تومن اول اینکه اندازش کلا 2 و نیم سانت بیشتر نیست دوم اینکه ساخت تایوانه و گارانتی آواژنگ داره سوم اینکه سرعتش بی نظیره من مارک های دیگه مثل اچ پی و سونی و سیلیکون هم دارم ولی این بی نظیره
  • ناشناس ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    سلام من یک فلش تازه خریدم به نام verico friefly گیگ8 می خواستم بدونم کیفیت این فلش خوبه یا نه چون هنوز بسته اش را باز نکردم .
  • جوجو ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    2 0
    یه فلش hp داشتم سوخت الانم دارم میرم یه فلش دیگه بخرم ولی با حرفای شما گیج شدم وااااااااای خدا
  • milad ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    سلام واقعا سونی محشره..3 تا سونی دارم یکیش سونی کلیکه که از همه گرونتره گیر کرد مجبور شدم با چسب بیرون نگهش دارم ولی جنس داخلش عالیه سه ساله داره کار میکنه .. هر سه تا سالمن فعلا
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    silicon بهترین فلش از نظر قیمتی و کیفیت هست با گارانتی مادام العمر و با سرعت ترین و بهترین (البته یه خورده گرون) پتریوت هست.
  • Reza ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    0 0
    سلام خسته نباشیید. من میخوام با شما به صورت عمده خرید کنم فقط نقد کار میکنین یا عرفی هم کار میکنید؟؟؟
  • پریسا ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    0 0
    آخه جنس چینی دیگه نظر دادن داره
  • سجاد ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    0 0
    واقعا عالی بود.این قیمت ها به روز هستن
  • محمد ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    من از فلش های pnyاستفاده کردم وسر عت بسیار خوبی داره بدنش فولادی واز همه مهم تر این است که دارای یک گیره در بالای آن است که مانع گم شدن ان میشود
  • بهمن ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    بچه ها سرتونو درد نیارم من 5 ساله Apaserدارم تو آب افتاد تو لجن افتاد برداشتم با تاید شستم با موتور خوردم زمین فلش جیبم بود له شد تو جیبم بازم داره مثل ساعت کار میکنه همونجور با سرعت به این میگن فلش بقیه رو ول کن
  • محمدرحیم اکبری نژ اد ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    : یک فلش 16گیگ می خواهم
  • ali ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    فلش مموری خوب و با گارانتی فقط ocz اگه گیر بیاد. در ضمن ترنس اند دارم خیلی خوبه. البته کینگستون قدیمیتره
  • ملوان زبل ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    حالا بالاخره بهترین انها از همه لحاظ کدام است
  • امیرحسین ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    فلش فقط فلش های transandhp ممنونم تورا درکجا ببینم
  • امیرحسین ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    فلش فقط فلش های transandhp ممنونم تورا درکجا ببینم
  • میثم ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    0 0
    سلام من sp استفاده می کنم خرابی داره ولی گارانتی عوض می کنه
  • GOOD FRIEND ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    از نظر من فلشای ترنسند و HPو سیلیکون از همه بهترن GOOD BYE
  • علی آقا ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    1 0
    من از فلشای adata استفاده کردم که خیلی راضیم. UD311 رو چندماهی هست دارم که میتونم بگم عالیه.این بهترین فلشیه که تا حالا داشتم
  • یه بنده خدا ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    2 0
    من تازه یه فلش خریدم اگه می تونستم یکی دیگه هم میخریدم آخه خیلی خوشگل بودن
    • امید IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
      0 0
      درسه ایول
  • محمود ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    1 0
    آقا کینگستون 16 گیگ گیر میاد؟ من یکی داشتم 6 سال کار کرد الان گم شد میخوام یکی از همین مارک بخرم خیلی ازش راضی بودم
  • منصور ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    خیلی خوب بود دست شما درد نکنه...
  • امید ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    سلام اقا من الان گیج شدم تو نظر ها از سیلیکون پاور تعریف میکنن ولی اون بالا نوشته سیلیکون چرتهو ترنست خوبه لطفا کمکم کنید بهترین فلشی که میتونم بخرم چیه با سرعت بالا 16گیگ
  • بیژن ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 9
    دوتا سیلیکون پاور 32 گیگ خربدم اولیش بعد از 4 ماه سوخت دومی اصن از همون اولشم کار نکرد در صورتیکه یه ترنسند دارم 8 ساله مرتب کار می کنه. سیلیکون پاور آشغاله، آشغال...
  • مهدیار ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    2 0
    سلام من هم مموری سیلیکون پاور هم فلششو مموری هشت گیگ کلاس ده فلش شونزده گیگ با کابل او تی جی هر دو شم ضد اب و ضد ضربن سرعتش معرکس اینا همش الکیه سوخت و اینا گرانتی مادام العمر داره لا شرط تعویض.یک سونی‌چهار گیگم دارم چهار ساله دارم هیچیش نشده فقط سرعتش کمی پایینه.یکی از فامیلامون ترنسند داشت خ.ر کار بود ولی سرعتش کم بود از دستش افتاد هم چیپش سوخت هم قابش شکست.اچ پی ام اسم در کرده.پنی دوستم داشت ارض دوماه سوخت چرت بود.توصیه من اول سیلیکون پاوره بعد سونی سیلیکون بهترینه معرکس عالیه عالیییی
  • مجید ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    با عرض سلام خدمت همه دوستان , عزیزان چرا از حرفه ای ترین فلش دنیا یعنی توشیبا استفاده نمیکنین واقا واقعا عالیه بی نظیر ه بعد از اون فیلیپس رو پیشنهاد میکنم.
  • عميد ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    1 0
    يه سرچ كنيد ببينيد sandisk چيه . يكي اسمشو نياورده همه هم ادعا دارن از دم
  • وحید ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    سلام من فلش فیلیپس و یه مارک دیگه که حضور ذهن ندارم خریدم هر 2 تاشون طرح فلش های کوچک هستند داخل ماشین که میزام آهنگ گوش بدم پرش داره ، مثل اینکه سی دی گذاشتیم خش داره 16 گیگ هم هستند فلیم هم داخل ال ای دی مارک سونی میزارم نصفه بیشتر پخش نمیکنه کسی میدونه مشکل از فلش هست یا نه؟ راه حلی دارید ممنون
  • دینگ ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    دوستانی که میگن این فلش خوبه این فلش بده اگه شما یه فلش سیلیکون پاور اصل پیدا کنید ممکنه از همه ی اینا بهتر باشه ولی اگه همون چینی باشه سر دوماه میترکه. کلا از بین این فلشا اگه اصلشو پیدا کنید خوبه
  • amir ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    قیمت ها تون گرون تر از بازاره
  • mohammad ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    یه فلش 4adataداشتم بد نبود
  • علی ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    خیلی مطلب خوب و مفیدی بود با نثری بسیار گویا و زیبا ! دست نویسنده محترم درد نکند ! باز هم ممنون !
  • پارکور ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    0 0
    دوستان مارکpnyتایوانیه من یه دونه دارم گارانتیه مادامالعمر داره
  • کارین ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    البته برند patriot کتاسفانه جا مونده که میشه گفت یکی از برندهای برتر در زمینه مموری هست
  • ابوالفضل ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    سلام مرسی ازاطلاعاتتون می خواستم بگم که من فلش adata وخیلی هم راضی هستم ازش واقعافلشه
  • :) ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    حرفتون مصداق اینه لنگه کفش در بیابان نعمت است
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    فقط بگم امروزه دیگه تایوان با چین فرقی تداره حتی جنس درجه1 چینخیلی هم از تایوان بهتره پس همین قدر که می بینید رو فلش ننوشته ساخت چین فکر نکنید فلش خوبیه جنس فقط یا ژاپنی یا امریکایی والسلام
  • مجید ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    1 0
    دوستان نظرات جالبی نوشتید.نمیشه گفت نظرات اشتباهند.خب هرکسی از یک فلش با مارکهای مختلف استفاده کرده.بعضی ها راضی بودند وبعضی ها هم ناراضی.بنده هم از مارک سیلکون پاور 8گیگ استفاده کردم که خیلی خیلی ازش راضی ام.8 گیگ واقعی رو داره.ضربه های شدید زیاد خورده.تو آب هم افتاده.ولی هیچ آسیبی ندیده.5ساله که دارمش.در ضمن سرعت خیلی بالایی داره.ممنون
  • شهید ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    سلام من خودم به شخصه چهار ساله یه فلش توشیبا هشت گیگ دارم خیلیم راضیم ولی به نظر من فلش های وایکینگ هم خوبن
  • محمود ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    من چندتا مارک فلش رو تست کردم ولی هیچی ای دیتا نمیشه از سرعتش از همه بیشتره من فلش 16 یو اس بی تری ای دیتارو دارم سرعت خواندن و نوشتنش 90 و 40 مگ بر ثانیه اس البته سرعت بستگی به پورت ورودی سیستم هم دارد. وهمچنین نوع سیستم عامل .
  • علی ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 1
    اگر می خواین یه فلش 8 گیگ عالی داشته باشید Silicon Power Jewel J10 مقاوم در برابر آب مقاوم در برابر ضربه مقاوم در برابر شوک و لرزش باور کنین این فلش عالیه قیمتش 33 تومنه
  • احمد ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    در بین اینایی گه گفتین hp از همه بدتره
  • فرهود ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    یه راهنمایی من آن وقت که فاش تازه آمده بود مارک ترنسند دارم و الان 6ساله که دارمش خیلی عالی و واقعا سرعت خوبی دارد به نظر من از اون یکی ها خیلی خوب است
  • marmad ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    سلام.من یه فلشce.fcدارم.هنوزاستفاده نکردم.میخوام بدونم کیفیتش چطوره؟لطفاراهنمایی کنین.
  • شایان ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    1 1
    Patriot دوستان این فلشی که میگمو الان نزدیکه 9 ساله دارم. تازه خراب شده. اونم مشکله خاصی نداره فقط یه خورده سرش قطع و وصل میشه. سرعتش هم بالاست. فقط کمی بزرگ و گرونه.
  • محمود ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    2 2
    سلام دوستان من نظرم را با تجربه استفاده از چند فلش میگویم.فقط چیزی که اطمینان کامل دارم اینه که فلشهای سیلیکون پاور به معنای واقعی آشغال هستند من 8 گیگ یواس پی تریشو داشتم فقط دو روز کارداد تو همون زمینه اچ پی و ایدیتا دارم هنوز مشکلی ندارند البته ایدیتا باز تو اینا که من داشتم بهتر بود مارکهای دیگه رو نمیشناسم
  • استاد هیچی ندون ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    1 16
    باو چقد چرت و پرت میگین هرکی یه چی میگه تو فلش خوب سراغ داری افرین باریکلا برو واسه خودت بخر عمو کوچولو دیگه چیکار داری کدومو اراعه داده کودومو نداده اخه به تو چه باو
  • رضا IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    0 0
    واقعا فلش سلیکون پاور ،فلش مزخرفی است من سه مدل از این فلش رو داشتم واقعا مزخرفه واقعا
  • سیب خان IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    0 0
    در مورد سیلیکون پاور گل گفتی .
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
    0 0
    SPاتفاقا اصلش مال تایوانه و اینکه واقعا فراوونتر و ارزونتر از بقیه ی مارک ها نیست و اتفاقا بسیار باکیفیته و اینکه نویسنده گرامی اگه سواد کافی نداره نظر نده لطفا
  • س IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    چجوری باید بخریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس