بنیاد شهید و امور ایثارگران نمایه

مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت و تأمین مسکن ایثارگران با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر راه و شهرسازی روز شنبه ۲۱ تیرماه در محل وزارتخانه راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش مشرق، سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم یکی از مسائل و مشکلات مربوط با ایثارگران را موضوع مسکن دانست و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ با وزارت راه و شهرسازی، تأمین زمین و مسکن تا سقف ۲۰ هزار مورد برای ایثارگران انجام می‌شود و این رقم برابر میزان مسکنی است که در طول ۱۰ سال گذشته برای ایثارگران تهیه شده است.

وی افزود: خوشبختانه جناب دکتر اسلامی، وزیر راه و شهرسازی عنایت ویژه‌ای نسبت به حوزه مسکن ایثارگران دارند و از همکاری‌های ایشان‌ در زمینه خدمت‌رسانی به ایثارگران تشکر می‌کنیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت اجرای این بند از قانون در حال پیگیری است و در این زمینه منتظر ستاد کل نیروهای مسلح هستیم تا پس از صدور احکام، بلافاصله اقدام کنیم. امیدواریم تا پایان مردادماه این تعهد هم اجرایی شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت موضوع بازنشستگی پیش از موعد فرزندان و همسران شهدا نیز در دستور اجرا قرار گرفته است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه همه ما مدیون خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستیم، افزود: وظیفه ما این است تا هر قدمی برای خدمت رسانی به این عزیزان برداریم.

وی افزود: دولت اهتمام ویژه‌ای برای تأمین مسکن دارد و در این راستا مشارکت دستگاه‌های گوناگون برای تأمین مسکن جامعه هدف آن‌ها جلب شده است. در بخش ایثارگران با کمبودهایی مواجه بودیم که خوشبختانه با تأکید رییس جمهور و پیگیری مصرانه مهندس اوحدی زمینه برطرف شدن این کمبودها ایجاد شده است. آقای اوحدی در نخستین روز حضور خود در دولت با بنده به عنوان نخستین وزیر دیدار و موضوع مسکن ایثارگران را مطرح کرد. امیدواریم شاهد جهش در پاسخگویی به نیاز مسکن خانواده شهدا و ایثارگران باشیم.

اسلامی انتظار جامعه را تأثیرگذاری بر بازار مسکن دانست و گفت: دولت در زمینه تأمین مسکن اقشار گوناگون برنامه‌های اجرایی مشخصی دارد تا مشکلات این حوزه بر طرف شود.

گفتنی است بر اساس این تفاهم‌نامه خانواده‌های معظم شهدا (والدین و فرزندان)، جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان می‌توانند از خدمات تأمین مسکن استفاده کنند و احراز ایثارگران واجد شرایط توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    از اقای اوحدی تقاضا دازیم هرچه سریعتر ریس شورای عالی مزشکی حانبازان و ایثارگران بخاطر بی مسولیتی و سهل انگاری و عدم روح ایثار و انجام خدمت و وظیفه کاریش هرجه زودتر بر کنار و شخص کارامد دیگری حایگزین ایشان شوند
  • حمیدرضا سروری IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    بنده جانباز ۴۰درصد هستم وبدون مسکن به دلیل مشکلات مالی مجبورشدم واحدم روبفروشم ووام ۴۰میلیونی خود راتسویه کنم والان دیگه بهم وام نمیدن وبعدا ۳۵سال زندگی مستاجرم لطفا به ماهم رسیدگی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس