بسیج مردمی (2).jpg

هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در ماه های گذشته چندین مرتبه در استان دیاله جولان دادند و در نهایت نیروهای عراقی برای خشکاندن ریشه تروریست ها در مناطق آلوده وارد عمل شدند

به گزارش مشرق، پس از تحرکات گسترده و حملات مستمر هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در استان دیاله و نزدیکی مرزهای مشترک با ایران، بالاخره صبر نیروهای عراقی به سر آمد و عملیات برای پاکسازی این مناطق آلوده آغاز شد.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در استان دیاله دنبال می کند به جزئیات این عملیات اشاره کرد و گفت: رزمندگان بسیج مردمی، نیروهای واکنش سریع، پلیس فدرال و نیروهای مبارزه با تروریسم در این عملیات حضور و مشارکت دارند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروی هوایی ارتش عراق و ائتلاف مبارزه با داعش از یگان های پیاده حمایت می کند، افزود: عملیات در نزدیکی نوار مرزی مشترک با ایران و همچنین در حدفاصل خط تماس نقاط در کنترل دولت با اقلیم کردستان صورت می گیرد.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، عملیات نیروهای عراقی در استان دیاله در مساحت حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربعی برای شناسایی عناصر مخفی داعش و مخفی گاه های آنان در جریان است.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای عراقی در جریان جست و جوی نقطه به نقطه و بررسی ها و رصدهای دقیق میدانی در شمال و شمال شرق استان دیاله موفق شدند چند منطقه را به طور کامل پاکسازی و امنیت را برقرار کنند.

این منبع میدانی از تامین امنیت مناطق «انجانه، حاوی العظیم، حمرین، حوض الثلاب، قره تبه، المقدادیه و خانقین» خبر داد و گفت: نیروهای عراقی همچنین تعدادی از روستاهای حومه این مناطق را به همراه مناطق اطراف دریاچه «حمرین» امن کردند.
 

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی در مجموع موفق شدند ۲۱ روستا از جمله «سید قادر، وشیخه، جاسم، شمامله، حسن جاسم، الوادیه، ساری تبان، التوکل، السعدیه، الساده، ناودومان، بلکانه و ...» را از وجود عناصر مخفی داعش پاکسازی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان تیپ اول بسیج مردمی در روز نخست عملیات موفق شدند ۷۵ کیلومتر مربع از مساحت آلوده را در محور شمالی استان دیاله پاکسازی و تعدادی از تله های انفجاری کار گذاشته شده را هم کشف و خنثی کنند.

نیروهای عراقی در جریان عملیات پاکسازی و تامین امنیت شمال شهرستان «المقدادیه» توانستند یک پایگاه مخفی تروریست های داعش را شناسایی کنند؛ در این پایگاه مقادیری مواد شیمیایی نیز کشف و ضبط شد.

به گفته منابع میدانی، نیروهای عراقی در جریان این عملیات موفق شدند شماری از عناصر تروریستی داعش را شناسایی و از پای درآورند؛ تعدادی موتور سیکلت و قایق به همراه مقادیر مواد منفجره و اسلحه نیز در جریان عملیات شناسایی شد.

به گزارش مشرق، ۳ تن از رزمندگان بسیج مردمی در عملیات پاکسازی مناطق آلوده شمال و شمال شرق استان دیاله در جریان جست و جوی نقطه به نقطه و عبور از روی مین و تله های انفجاری به شهادت رسیدند و ۳ تن دیگر هم زخمی شدند.

نیروهای عراقی در مجموع در این عملیات تلاش می کنند مناطق آلوده را در نزدیکی مرزهای مشترک با ایران و همچنین حدفاصل شمال استان دیاله تا دریاچه حمرین امن کنند؛ از سویی دیگر نیروهای عراقی درصدد هستند مسیر نفوذ تروریست های داعش از اقلیم کردستان را به استان دیاله مسدود کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    9 4
    اون ماشین توی تصویر ایرانی و مرصاد نیست؟
    • سروش IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      11 4
      اون ماشین توی تصویر ایرانی است و ساخت صنایع دفاع می باشد و جیپ چابکی هم هست که توی سوریه هم موفق عمل کرده، خب!! و نکته این که اما در زمان عملیات موفق و غرور آفرین مرصاد هنوز طراحی و ساخته نشده بود. پس تصویر جدید هست.
    • ایرانی GB ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      6 1
      دوستان عزیز , جیپ مورد نظر در تصویر , جیپ سفیر ساخت صنایع خودرویی فتح هست که شاسی تمام فولادی داره و به کشورهای مختلفی صادر شده
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      8 1
      ماشین های ایرانی به همه چیز شباهت دارند الا نظامی انگار که ساخته شدن برای رفتن به شمال
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    7 5
    دم بچه های مقاومت گرم. ۶۳۳۹
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    11 11
    داعش نابود شدنی نیست دست کم توسط نیروها ی بی عرضه عراقی خیر
  • SE ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    4 4
    تا کار کردستان عراق و سوریه یکسره نشود داعش پایانی ندارد
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    3 3
    چه فایده قبلا حاج قاسم و ابومهدی اکثر عملیات ها رو طراحی یا حداقل مشاوره میدادند ولی الان ما عملا شدیم سربازه الکاظمی و ارتشش
    • حیدر صالح IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      2 3
      قاسم سلیمانیها و ابو مهدیها داریم و حضور در منطقه یکی از واجبترین واجبات برای تامین امنیت مملکت است و الکاظمی عروسکی بیش نیست
  • GR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 9
    مشکل عراق جوونای دهاتی عراقی چهارتا پیرمرد طرفدار صدام یا کورد نیست .. مشکل عراق حضور آمریکا در عراقه .. اگه راست میگین برید عین الاسد رو بگیرید آمریکا رو بیرون کنید ..
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 9
    اگه عراق میخواد تمامیت ارضی خودشو حفظ کنه اعراب رو در نواحی کردستان عراق ساکن کنه و بافت جمعیتی رو تغییر بده افزایش جمعیت ترکمنها در این منطقه هم خطر تجزیه طلبی توسط اقلیم رو از بین میبره
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 3
    جیپ .!!!؟؟؟ همان سفیر درسته .. بخاطر کار درستیش و اینکه اکنون در چند کشور مورد استفاده میگیرد نام سفیر برازنده است . تنه به جیپ آمریکائی میزنه . هر چند تا جیپ از کله مون خارج بشه زمانبره . در آخر خوب بود نیروهای کرد هم از مناطق خودشان همینگونه عمل میکردند و راه فرار برای داعشی ها بسته میشد . و آلودگی از بین میرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس