پرچم نمایه آمریکا - کراپ‌شده

یک روزنامه منطقه‌ای می‌گوید توافق نظامی- سیاسی جدید ایران و روسیه، قواعد بازی در حریم هوایی سوریه را بر ضد خواست رژیم صهیونیستی و آمریکا تغییر می‌دهد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه رأی‌الیوم با اشاره به امضای قرارداد نظامی میان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و وزیر دفاع سوریه نوشت: منابع آگاه می‌گویند مهم‌ترین موضوع این قرارداد، مجهز شدن سوریه به پدافند هوایی «باور ۲۷۳» و «سوم خرداد» است.

این موضوع بدین معناست که طرفین سوری و ایرانی تصمیم گرفتند قواعد بازی را در حریم هوایی سوریه تغییر دهند و با حملات هوایی مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه مقابله خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

پنتاگون به توافق نظامی ایران و سوریه واکنش نشان داد

منابع مذکور تأکید دارند که هدف دمشق و تهران بسیار فراتر از مقابله با حملات هوایی صهیونیست‌هاست.

ایران با این اقدام، جبهه‌های متعددی را تقویت خواهد کرد تا برای مقابله فراگیر در منطقه آماده شود و استقرار این پدافند هوایی در همین راستا است.

رأی‌الیوم درباره بعد سیاسی این قرارداد می‌نویسد: این بعد مربوط به تلاش و فشارهای مداوم آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خارج کردن ایران از سوریه است تا بتواند ائتلاف راهبردی بین این دو کشور را از هم گسسته و دمشق را از محور مقاومت خارج کند؛ زیرا این مسئله، شرط اصلی آمریکا در لغو محاصره سوریه، بازگشت آوارگان و آغاز بازسازی این کشور است.

توافق نظامی سوریه و ایران، پیام محکمی به چنین تلاش‌هایی است و نشان داد که این ائتلاف، قدرتمند است. این مسئله، پیامی از سوی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه است که خواسته آمریکا را رد کرد و ایران نیز تأکید کرد که بنا به خواست دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارد و این کشور را از نظر نظامی تقویت خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    31 11
    داشتم فکر می‌کردم ، واقعا ملتی که برای ۲۰۰ صفحه متن انگلیسی برجام که هرگز نخوندن جشن گرفتن و حالا برای ۱۶ صفحه قرارداد با چین که فارسی هم نوشته شده و باز هم هرگز نخوندن و ۹۹درصدشونم نمی‌خونن و الان ماتم گرفتن چی باید نوشت !!!!!!!!
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      10 2
      وصف الحال این آدم ها در قرآن مجید هست؟ صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ . آیه 18 سوره بقره. آنها کر و گنگ و کورند و (از ضلالت خود) بر نمی‌گردند.
    • US ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      2 0
      لطفا این 16 صفحه را مشرق جان منتشر کن ما بخوانیم. البته اگر وجود دارد
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    5 5
    شما چرا متوجه نمیشین، فروش اسلحه و سیستم‌های نظامی به کشورهای هم پیمان که از طریق اون در داخل کشور ایجاد کار و درآمد میشه و اهرم سیاسی اقتصادی کشور رو هم در کشور خریدار تقویت میکنه فقط برای آمریکا خوبه نه برای ما، متوجه شدین ؟؟! اونهایی که میخوان بگن مجانی داریم میدیم کو پولش، منم میگم شاه هر چی از آمریکا میخرید به 50 برابر قیمت بهش مینداختن، هروقت شما حرفتونو با مدرک ثابت کردین من هم مدارکمو ارائه میکنم!!!!
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    12 17
    رای الیوم که از شما ارتزاق میکنه!!!! میبینیم که باز اسرائیل میزنه سوریه رو. شما و سوریه هم هیچ کاری نمیتونید بکنید.
    • سرباز IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      5 0
      میگی اسرائیل شما رو میزنه؟شما؟؟ یعنی تو ایرانی نیستی آخه اسرائیل مواضع ایران رو میزنه یه همه ایران باید ناراحت باشه بعد تو خوشحالی یکم غیرت ملی هم خوب چیزیه
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    13 2
    فقط باید مراقب باشند که اسرار نظامی پدافند های ما به دست دشمنان و جاسوسان در سوریه نیافته تا نحوه مقابله با اونها رو یاد بگیرند!!!
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 4
    فردا نزنن پدافندتون رو منفجر کننن ؟مخفیانه پاسخ بدید بهتره
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 0
    اشتباه پشت اشتباه. همون موقع که سردار همدانی رو شهید کردن پاسخ دندان شکن میگرفتن امروز سردارمون قاسم سلیمانی هنوز زنده بود و کلی از نیروها مونو توسوریه ازدست نمیدادیم و در ضمن دشمن امروز جرات نمیکرد به تاسیسات حساس نظامی و هسته ای ما بیمهابا حمله کنه.
  • تنبل IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    3 0
    همین روزهاست که خبر برسه : دو جنگنده اف 16 رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه هدف قرار گرفت و منهدم شد. دارام. دارام دریم دریم به به، به به
  • علی خدایی IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 0
    با قدرت و اراده بیشتر و با عزم راسخ ما آسمان سوریه و لبنان را در چتر امن دفاع در برابر تجاوزات رزیم صهیونیستی خواهیم کرد و این طور نیستش که اسراییل جعلی بتوند به راحتی تجاوز کند به سوریه
  • سارا IT ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    4 0
    درود بر سپاه وارتش خیلی خوب است کم کردن روی ترامپ ونتانیاهوی تروریست کودک کش .لعنت خداوند براین ظالمان تاریخ
  • رضا GB ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    0 4
    بعيد ميدونم روسيه بهتتون اجازه بده !
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      2 0
      اجازه روسیه هم دست ایرانه
  • IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    احسن به بشار دمت گرم۵۳۴۴

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس