کد خبر 1093284
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
مورد عجیب یک تیم لیگ برتری؛ ۱۶۱ روز بدون گلزن ایرانی

تیم فوتبال ذوب‌آهن ۱۶۱ روز است که توسط بازیکنان ایرانی خود به گل نرسیده است.

به گزارش مشرق، ذوب‌آهن اصفهان یکی از تیم‌هایی است که این روزها خطر سقوط را حس می‌کند. آنها بعد از شروع مجدد مسابقات هر دو بازی خود را با شکست پشت سر گذاشته‌اند و حضور لوکا بوناچیچ نتوانسته به وضعیت این تیم فعلا سروسامان ببخشد.

بیشتر بخوانید:

چه تضمینی وجود دارد ما هم کرونا نگیریم؟

در حال حاضر ذوب با ۲۲ امتیاز در رده یازدهم جای گرفته و با منطقه سقوط تنها چهار امتیاز فاصله دارد. این تیم باید این هفته به مصاف شاهین بوشهر برود که یک جدال ۶ امتیازی محسوب می‌شود. بازی قرار است در بوشهر به انجام برسد.

اما نکته جالب توجه پیرامون تیم ذوب‌آهن این است که این تیم نتوانسته در ۱۶۱ روز اخیر توسط بازیکنان ایرانی خود به گل برسد. در این حدود پنج ماه نماینده سبز و سفیدپوش اصفهانی پنج بار به میدان رفته و پنج گل زده و در همه مسابقات موفق به باز کردن دروازه حریفان شده است اما همه این گل‌ها به وسیله دو بازیکن خارجی این تیم زده شده است. پیش از تعطیل شدن مسابقات در سه بازی سه گل توسط ذوب زده شد که زننده همه گل‌ها دارکو بیدوف بود. مهاجم ۳۱ ساله و کروات ذوب‌آهن بعد از شروع مجدد دیدارها به ایران نیامد و جدا شد. با این حال ایوان مارکوویچ صرب و ۲۶ ساله در دو بازی اخیر توانسته هر ۲ گل ذوب را مقابل شهرخودرو و پیکان به ثمر برساند تا جای خالی بیدوف پر شود.

آخرین گلزن ایرانی ذوب هادی محمدی بود که در هفته هجدهم و در بازی برابر تراکتور که منجر به شکست ۲ بر یک شد، توانست گلزنی کند. ذوب در این فصل در مجموع ۲۰ گل زده که هفت گل توسط سه بازیکن خارجی به ثمر رسیده است. درباره پنج گل حرف زدیم و دو گل دیگر توسط ماکالی کریستانتوس، مهاجم سابق و نیجریه‌ای این تیم در نیم‌فصل نخست زده شد تا در مجموع بیش از ۳۳ درصد از گل‌های ذوب به وسیله سه مهره خارجی‌اش به ثمر رسیده باشد. سه بازیکنی که حالا ۲ تای آنها دیگر حضور ندارند و فوتبال ایران را ترک کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 1
    مشکل را در هیأت مدیره و مدیران ذوب آهن جستجو کنید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس