صنعا

عضو شورای عالی سیاسی یمن تهدیدهای وزیر خارجه آمریکا درباره یک نفتکش را گواه توطئه تازه آمریکایی‌ها علیه یمن دانست.

به گزارش مشرق، «محمد علی الحوثی» از مقامات ارشد جنبش انصار الله یمن تهدید «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره انفجار نفتکش «صافر» در سواحل استان الحدیده را گواه توطئه‌ای دانست که از سوی آمریکایی‌ها علیه یمن طراحی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

صنعا؛ نمادی از مقاومت و استواری +عکس

بر اساس گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، الحوثی در حساب کاربری خود در توئیتر گفت: «بعید نیست که به قول ناسا، برخی تشعشعات برای کنترل از راه دور کشتی توسط آمریکایی‌ها ارسال شده باشد که بر آن تاثیر گذاشته است».

این مقام انصار الله یمن تاکید کرد: «با وجود اینکه مانعی برای ارزیابی و حفاظت از نفتکش صافر وجود ندارد و این خواسته خود ما هم هست و در این خصوص راه حل‌هایی پیشنهاد داده‌ایم، اما توجه کشورهای متجاوز به این موضوع که تلاش دارند خود را پیام آوران صلح نشان دهند، خدعه‌ای لو رفته است و واقعیت جنایات و محاصره‌ای که علیه همه فرزندان یمن تحمیل کرده اند، شاهد واقعیت است».

وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه درباره پیامدهای زیست محیطی خطرناک در حادثه حمله به نفتکش صافر هشدار داد.

نفتکش صافر از چهار سال پیش در بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته است و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

شرکت نفت دولت صنعاء پیش از این گفته بود که ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی نوامبر ۲۰۱۶ مانع دسترسی به نفتکش صافر و اجرای اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری آن شده است.

 سخنگوی جنبش انصارالله یمن پیش از این  هم اتهام ‌زنی وزارت خارجه آمریکا درباره مسئول دانستن این جنبش در صورت هرگونه نشتی در نفتکش صافر در سواحل استان الحدیده را رد کرد و گفت: «ما خیلی پیش‌تر خواستار حفاظت از صافر بودیم، اما نیروهای متجاوز تحت حمایت آمریکا با محاصره ظالمانه مانع هر نوع نگهداری از آن شدند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرزند ایران IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    6 0
    حوثی های یمن نیمچه شیعه هستند. ولی ببین چه غوغایی کردن. به امید روزی که در بقیع برای امامان و بزرگان دین هم حرم بسازیم به کوری چشم آل سعود و و هابیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس