اغتشاش

اعضای هسته سخت اصلاحات در تقلای خود برای شکل دادن تحرّک خیابانی علیه نظام اسلامی، صحبت‌های عجیبی را مطرح می‌کنند. یکی از آنها به تازگی گفته: حق براندازی و شورش محترم است!

سرویس سیاست مشرق _ نامه اخیر موسوی‌خوئینی‌ها جدای از آنکه موجب انتقادات فراوانی شد اما رویکرد جدیدی را نیز در مواضع اعضای هسته سخت اصلاحات موجب شد که محل تأمل است.

رویکرد جدیدی که طی آن شاهدیم سعید حجاریان منتقدان این نامه را سفله می‌نامد، علیرضا علوی‌تبار از فروپاشی و شورش حرف می‌زند[1] و این روند همچنان ادامه دارد.

روندی که برخی محافل تحلیلی از ابتدای انتشار نامه براندازانه خوئینی‌ها تأکید داشتند که روی خواهد داد و قصد خاصی را تعقیب می‌کند.

در همین رابطه، عمادالدین باقی، از فعالان اصلاح‌طلب و از حامیان انتخاباتی رئیس‌جمهور روحانی در سال 96، به تازگی در اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد؛ "حق براندازی" را هم به رسمیت شناخته است!

او در این باره می‌گوید:‌ چندی پیش به مناسبت سالگرد آیت‌ا... منتظری در جمع اصلاح‌طلبان دماوند صحبت می‌کردم و بخشی از صحبتم این بود که آیا به ‌لحاظ فقهی حقی به عنوان «حق براندازی» محترم و موجه است یا خیر؟ این هم یک بحث حقوق بشری و هم یک بحثی فقهی است؛ چون رویکرد من ذوجنبتین است؛ پاسخ من به ‌لحاظ حقوق بشری و فقهی این است که «حق براندازی» وجود دارد و این‌ را بر اساس نظر آیت‌الله منتظری توضیح دادم و ایشان در کتابی که در همین حکومت جمهوری اسلامی هم جایزه گرفت و در دهه ۶۰ به عنوان کتاب برتر انتخاب شد، استدلال می‌کند مردم از چنین حقی یعنی از «حق شورش» برخوردارند.

او می‌افزاید: باید «اغتشاش» و «براندازی» را توضیح بدهیم. «اغتشاش» به معنی مختل کردن امنیت عمومی، آسیب به اموال مردم رساندن، ایجاد آتش‌سوزی و مواردی از این دست است. این «اغتشاش» است که نه از منظر حقوق بشری قابل قبول است و نه از منظر شرعی. تجاوز به حقوق دیگران، آتش زدن ملک و مغازه یک شهروند دیگر، تعرض به مالکیت او و... هم از منظر حقوق بشری و هم به‌ لحاظ فقهی مجاز نیست. بحث «حق براندازی» اما به این معناست که اگر حکومت برخلاف پیمانش با مردم عمل کرد، آیا مردم حق شورش دارند یا نه؟! آیت‌الله منتظری در کتاب «دراسات فی ولایت الفقیه» می‌گوید مردم از این حق برخوردارند.

باقی همچنین گفته است:‌ اگر حاکمی و حکومتی خلاف این پیمان عمل کرد، مردم مجازند برخلاف پیمانی که بسته‌اند، عمل کنند. حال اگر آن حاکم چون قدرت دارد، دست به مقابله بزند، از آنجا که این قدرتی که در اختیار دارد، عاریه‌ای است و در اصل از آن مردم است، حق ندارد از این قدرت علیه مردمی که صاحب آن هستند، استفاده کند و مردم حق دارند دست به شورش بزنند و قدرت را از آن بگیرند. جالب اینکه همین دو، سه شب پیش به مقاله‌ای درباره پیشرفت امریکا برخوردم که مطرح می‌کرد اقتدار یا عظمت امریکا ثمره حق براندازی است، آنچه امریکا را به امریکا تبدیل کرده که به‌رغم قدرت بزرگی که در حاکمیت وجود دارد، اما هرگز حاکمیت به ‌سمت خودکامگی نرفته، یکی به همین دلیل است که قانون این کشور «حق براندازی» را به‌ رسمیت شناخته است.[2]

*تئوریزاسیون براندازی و اغتشاش در کلام اعضای هسته سخت اصلاحات/ همه آنچه که باقی حاضر نیست به مردم بگوید

شاید در هیچ نظام سیاسی در دنیا شاهد چنین صحنه‌ای نباشیم که فرماندهان حرکات براندازانه علیه حکومت؛ با سوء استفاده از سماحت نظام سیاسی و اعتقادش به آزادی بیان؛ چنین سخنان معارض با عقلانیت، امنیت و منطق حکومتی را بر زبان برانند.

درباره اظهارات باقی باید خاطرنشان کرد که او برای منطقی جلوه دادن گزاره "محترم بودن حق براندازی" مرتکب چند دروغ شده است!

اول آنکه تقلا می‌کند بین اغتشاش و براندازی یک دیوار حائل ایجاد کند...

این در حالی است که هیچ براندازی و انقلابی بدون تنش ممکن نیست و تنش و انقلاب جزئی از یکدیگرند.

فی‌الواقع در یک ظن بدبینانه حتی می‌توان گفت که باقی تقلا کرده با این حرف مضحک، برای فتنه آینده اقدام به سربازگیری کند!

سربازانی که البته قرار نیست بدانند در منتهای حرکت شریرانه اعتراض خیابانی چه فرجامی وجود دارد...

بحث دومی که باقی در آن مرتکب ناراستی شده این است که اولا نظام جمهوری اسلامی که مورد کنایه باقی و دوستان اوست هرگز مرتکب هیچ خلافی در پیمان با خدا و مردم نشده است و بر سبیل انقلاب 57 راه می‌سپرد. مشکلاتی هم که اکنون در سر راه مردم قرار گرفته تماماً به دلیل طرز فکر اجرایی اصلاح‌طلبان و حمایت انتخاباتی آنها از یک دولت نه‌چندان کارآمد است.

ثانیا بنیادگذاران نظام اسلامی در همان ابتدا با ایجاد فرایندهای مردمسالار از قبیل ایجاد شورای نگهبان، نظام بررسی اعتبارنامه نمایندگان در داخل مجلس، ایجاد مجلس خبرگان و...؛ راهکارهای خودنظارتی و خودتنظیمی را درون نظام اسلامی ایجاد کردند تا برای اصلاح، نیازی به براندازی و شورش نباشد.

راهکارهایی که مثلا با برکناری بنی‌صدر، با برکناری منتظری و با حمایت از رأی مردم در سال 88؛ اجازه انحراف از مسیر را ندادند.

مسئله سوم نیز دروغ آشکاری است که باقی درباره آمریکا و حق براندازی به مردم می‌گوید...

پاسخ مطالبه براندازی و یا حتی احتمال براندازی در آمریکا چیزی جز "گلوله" و حمله سگ‌های وحشی نیست! (اشاره‌ای به صحبتهای اخیر ترامپ پیرامون اغتشاشگران آمریکا)

در بحث اعتراضات خیابانی هم باقی گویا کتاب "انقلاب" اثر هانا آرنت را نخوانده که در آن توضیح داده می‌شود اعتراض در آمریکا هرگز به معنی خواست براندازی و یا حرکت برای تغییر حکومت نیست بلکه تجمعی است برای رساندن پیام مردم به گوش حکومت.

جالب است که همین معنی به روشنی هرچه تمامتر نشان می‌دهد که چپ‌های ایرانی چطور بیش از 41 سال درباره مفهوم "حق اعتراض" به مردم و افکار عمومی دروغ گفته‌اند!

*سربازگیری اصلاح‌طلبان برای حرکت خیابانی

"محترم بودن حق اعتراض" نخستین  گزاره‌ای نیست که از سوی اصلاح‌طلبان در توجیه حرکت خیابانی علیه نظام اسلامی مطرح می‌شود.

پیش از این "عباس عبدی" هم در اظهاراتی اقدام به تقدیس خشونت کرده و از این گفته بود که فقط با راهبندان می‌توان به هدف رسید![3]

او در مقطعی دیگر نیز در اشاره به اعتراضات آمریکا اظهار کرده بود که نباید بخش آشوب‌گری و خشونت‌ورزی این اعتراضات را محکوم کرد.[4] (بی‌منطق بودن این اظهارات و جاده صاف کنی آنها در مسیر فتنه آشکار است)

و یا همینطور می‌توان به دستورالعمل علیرضا علوی‌تبار به اغتشاشگران در چند ماه قبل از حوادث آبان 98 اشاره کرد که خواسته بود اغتشاشگران در کمال آرامش! نقاط حساس نظام را به اشغال خود دربیاورند.[5]

این تحرکات اصلاح‌طلبان برای آتش زدن بر هیمه "فتنه"ای است که با مدیریت اصلاح‌طلبان بر گرداگرد مشکلات اقتصادی دست‌ساخته دولت متبوعشان شکل گرفته و قصد دارد با خارج کردن راه‌حل‌های معقول از دسترس ذهن مردم و عملیات‌های فریب متعدد در مقابل خواص کشور؛ جامعه را از مسیر منتهی به یگانه راه حل مشکلات یعنی "صندوق رأی" منحرف کند و آن را به مسیر آتش و اعتراض خیابانی و براندازی سوق دهد.

مقوله‌ای که البته موجب حادّتر شدن مشکلات مردم می‌شود و تماماً و با اسنادی غیر قابل انکار در اتاق فکر هسته سخت اصلاحات طراحی شده است.

***

1_ mshrgh.ir/1091623

2_ https://etemadonline.com/content/417943

3_ mshrgh.ir/1083718

4_ mshrgh.ir/1081304

5_ mshrgh.ir/1011192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    اگر گوش این اراذل نوکر دشمنان ایران را در همون زمان پایان فته ۸۸ میپیچوندین جوری که عبرت آموز باشه باهمه هزینه هایی که داشت خداشاهد الان وضع کشور و مردم خیلی از اینی که هست بهتر بود
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      97 95
      اصلاح طلبان بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور هستن.
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      10 12
      میخای یکی یک کاسه خون از مردم ایران بگیرن بدن شماها بخورید از خون این مردمم سیراب بشید ؟؟؟؟ به اندازه کافی که دزدید و خوردید و بردید و کشتید!!!
  • منتظری IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    47 67
    خب بسم الله بفرمایید دولت نالایقی که در ذهن داشتید و از آن حمایت کردید تا جایی که خود شما رو که مدعی این دولت بودید نظریه برندازی بدهید لازم به زحمت هم نیست راه های قانونی متعددی برای براندازی دولت منتخب خودتون هست اتفاقا ما هم خوشحال میشم
  • حقدوست IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    37 46
    کسانی که با دروغ ها و اعمال و رفتار و کلام خود و گمراه کردن مردم این مشکلات را ساختند چگونه جای طلبکار نشستند کسانی که درون نظام اسلامی رشد کردند اما هیچگاه نه اسلامی بودند نه حافظ منافع ایران چرا اجازه داده میشود این افراد به اسم ازادی بیان انقدر به کشور خسارت بزنند و حتا به هیچکدامشان حتا یک خراش نیوفتد ، چرا این افراد محاکمه و پاسخگوی خسارت هایی که زدند نیستند اینها باید بابت دروغ های سال ۸۸ و بازی با مردم به نفع خود حداقل الان در زندان باشند چرا این اراذل و اوباش سیاسی حامی جنایات و فساد غربی جمع اوری نمیشوند اگر حق براندازی درست است چرا نباید شما رو به خاطر اینهمه دروغ و حیله و خسارت بر ضد کشور و ملت براندازی نکرد ، مثلا فکر کردید کسی حکومت رو دست شما میده شما باید محاکمه شوید
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    بهتره به جای داستان بافی به فکر مردم کشورتون باشید. واقعا جای تاسفه که به خاطر یک حقوق یا شغل ناچیز بر علیه مردم خودتون کار میکنید. میهن شما ایرانه و اگر نیست از ایران برید و در امور ملت ایران دخالت نکنید.
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      36 38
      داستان را شما بافته اید. شما که عامدانه به کسانی رای دادید که سبب تضعیف نظام و کشور بشوند. ادعای وطن پرستی هم دارید. اما وطن شما قطعا اسراییل و سعودی و کانادا است. شما تشریف ببرید لطفا. ما از دنیا فقط همین ایران را داریم که آن را به خون صدها هزار شهید به چنگ آورده و نگه داشته ایم. پس جایی نمی رویم. جایی هم راهمان نمی دهند.
  • IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    50 35
    لامصب اونقد درونشون .... هست که به صورت ظاهریشون هم نگاه کنی می تونی .... رو ببینی!! یعنی اگه سازمان منافقین رو از آلبانی به تهران منتقل می کردن و اجازه ی هرگونه فعالیتی هم بهشون می دادن ضررش به مراتب کمتر از حضور اصلاحات تو ایران می شد.
  • US ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    پیشاپیش اعتراضات را گردن اصلاحات،آمریکا و اسرائیل نیندازید والله مردم نجیبی هستیم که تا الان تحمل کرده ایم
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      43 62
      اصلاحاتچیها که توی مزدور هم عضوشونی مسبب وضعیت اقتصادی امروز هستن
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      44 59
      تنها فشاری که رو شما اصلاحاتیا هست استرس ابطال گرین کارته، ننگ بر شما وطن فروشهای بی همه چیز
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    58 49
    بزنید ریشه این بی وطنهای مزدور آمریکا و اسراییل رو دربیارید قبل از اینکه ایران رو تجزیه کنن و به خون بکشن
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    39 34
    باید توی جلسه ی سالگرد منتظری میگفت که اکه ردای دین و منبر احکام دین دست شغال صفتان و خرصفتانی مثل خودش که فقط کتاب حمل میکنن بیفته اونوقت لازم نیست دشمنی به شما جمله کنه تا از بین برید بلکه خودتون به راحتی می تونید همدیگه را پاره کنید.
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    38 51
    به نظر بنده حقیر دیگر اصلاح طلب و اصولگرا بی معنی شده اند و مواضع سیاسی افراد را می توان در انقلابی وطن پرست و غیر انقلابی وطن فروش خلاصه کرد.
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    37 17
    چرا نظام با این خیانتکاران اتمام حجت نمیکنه؟ یکبار برای همیشه اگه آدم شدند که هیچ وگرنه گوشهاشون رو بگیرند د یه دو تا پیچ اساسی بدهند تا دستشون بیاد اینجا کجان!!!
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    17 16
    توضیح مهم و جالب اینکه منتظری در کتاب مورد نظر باقی گفته است که شورش مردم علیه حکومت غیر ولایت فقیه مجاز است ( نه شورش علیه ولایت فقیه!). البته ادله منتظری درست بوده چون اساسا طاغوت طبق اعتقاد اسلام حق حکومت ندارد و شیعه هم برخلاف اهل سنت به هر کسی که حکومت کند اولی الامر نمی گویند و در نتیجه اطاعت از محمدرضاپهلوی را واجب نمی داند. اما باقی نتیجه ای 180 درجه وارونه گرفته!و می گوید پس مردم حق شورش علیه هر حکومتی را دارند. حال آنکه مردم اختیار شورش دارند. اما اگر این شورش علیه حکومت حق باشد - مثل شورش خوارج و اهل حکمیت- می شود شورش باطل و مردمی که چنین شورشی بکنند به خاطر استفاده باطل از اختیار خود جهنمی می شوند .
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    47 21
    متاسفانه از همون تیتر اول جانبدارانه بود تا انتها... درسته شما جهت سیاسیتپن مشخصه اما پیش از اون یک رسانه هستید که باید مطالبتون جنبه اطلاع رسانی داشته باشه و جهت سیاسی فقط حجم مطالب رو به نفع جریان موافقتون زیاد کنه نه یه تحلیل آبکی و از ابتدا غیر قابل باور...
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      24 2
      یعنی اینها حرفهای سران اصلاح طلب نیست؟ اینهمه تحریک به اغتشاش و آشوب و جنایت نیست؟
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      24 5
      آره تحلیلهای شما قابل باوره، مخصوصا وقتی از دولت روحانی با اون عملکرد فاجعه بار اقتصادیش دفاع کردید تا یه بار دیگه رای بیاره و اقتصاد رو نابود کنه تا مسیر براندازی شما و تجزیه کردن ایران براتون راحت بشه
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    28 57
    افساد طلبان غلط می‌کنند بدنبال آشوب خیابانی باشند. اگر باشند باید مجازات سخت بشوند تا دیگر با جان ومال مردم بازی نکنند.!!!
    • احمد IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      9 3
      همون آبان پارسال معلوم شد، غیر یه عده معدود اراذل و اوباش مواجب بگیر، کسی برای اصلاحطلبان به خیابون نمیره.
  • avdt IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    17 24
    این چهره ها بیشتر به گانگستر میخورد تا اصلاح طلب!!.یکی جلوی این غضنفرها را بگیرد تا کار دست مملکت نداده اند!!!.
  • بوکسور کهنه کار IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    15 10
    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه اوست... عرضِ خود میبری و زحمت ما میداری
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    16 22
    شتر در خواب بیند پنبه دانه....
  • پرویز IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    14 27
    این حرفها چیه مملکت اینقدرشهیدوجانباز برای حفظ آرامش و مملکت داده.مگر همینطورکشککیه هرکسی بخوادمردم رابیارخیابان ودر مقابل مملکت و نظام قرار بده.درست مشکلات هست و بنده خودم انتقادات شدیدی نسبت به عملکرد کل نظام دارم اما این روش درست نیست بله حتما مردم حق دارند شما ببینید این جریانها سیاسی چپ و راست کدومشون شهید یااسیریاجانبازدادند.چپ و راست بخازررسیدن به مطالبات خودشون همیشه از مردم سواستفاده میکنند8246
    • راستش بهتره IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      5 6
      این چرندیات همش ساخته وپرداخته ی ذهن بیمار این مشرق فیوزی های نا اهله که از آب گل آلود همیشه ماهی می گیرند
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    15 24
    مصلحت اندیشی جلوی این کفتارها ها اشتباه است
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    14 26
    اگر یک بار دیگر اغتشاش بوجود بیاورند همه را یک جا دستگیر و به اشد مجازات برسانید نبال مدرک بعدی نباید باشید همه رفتار شبانه روزی اینها فتنه است خداوند لعنت کند اصلاحطلبان از کوچک تا بزرگشان را که در طول 40 سال انقلاب از فتنه گری کم نگذاشتند از مجمع روحانیونشان تا حزب مشارکت و مجاهدین به اصطلاح انقلاب اسلامی و روزنامه های رنگارنگی همچون سلام و بهار و بقیه رسانه های فتنه گر آنها اینها لیاقت ماندن در جمهوری اسلامی را ندارند اگر رژیم شاه باقی مانده بود همه اینها نوکران سرسپرده رژیم بودند یا در ساواک بودند یا حزب رستاخیز یا در دربار همنشین محمدرصا و اشرف و هویدا و ...لعنت خدا و رسول خدا و همه معصومین بر تک تک این فتنه گران باد
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    18 28
    اگر حاکمیت درفتنه ها 88در مقابل هاشمی وخاتمی وموسوی وکروبی یعنی سران فتنه خائن که دستشان در دست جبهه ی باطل واستکبار وطاغوت زمان بود مثل ترسوها عمل نمیکرد وسرشان را بالای دار میبرد امروز شاهد این اوضاع نبودیم
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    8 19
    پس مغولها میخوان حمله کنن .
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    26 20
    مشرق جز مضخرفات و اب به اسیاب دشمن ریختن چیزی دیگری ندارد مرگ بر هرچه اسرائیلی و امریکایی که لپ تاپ امریکایی روی میزشه و ایفون تو جیبش بعد حلقوم پاره میکنه میگه مرگ بر امریکا. جمع کنید این بساط نیرنگ و دروغ
    • TR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      16 17
      خودت را می گویی؟
  • سحردختر زاگرس IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    19 5
    قلبم به درد امد از این صحبت هایی که میشود سردار سلیمانی و جوانان 20ساله ما تو کشور های همسایه صب تا شب سینه خیز رفتند که مبادا دشمن دهن کجی کنه با خونشون به ما امنیت دادند کسی جرات نمیکنه به خاک و مال مردم ایران دست درازی کنه چه بسا نوزادان و کودکانی که یتیم شدند و هیچ وقت واژه ی پدر از حنجره شان بیرون نیامد چه بسا زنانی که در اوج جوانی بیوه شدند ،مادرانی که تک فرزندشان را به جبهه فرستادند قلبهایی که شکت در غم عزیزشان ایا نمیبینند ؟؟چطور میشود علیه کشور ارامی مثل ایران حرف از شورش زد وقتی کشورهای غربی و امریکا برای نابودی ما هزینه ها صرف میکنند به ولاه که اینان نوکر امریکا هستند و تا چیزی گیرشون نیاد از این حرفها نمیزنند ما نان شب نداشته باشیم نمیزاریم ایفون به دست بالا شهر نشین مرفه بی درد که گرین کارتش تو جیبشه امنیت مردم ایران رو تهدید کنه و حرف از شورش بزنه فسادهایی که میشه مربوط به خودشونو که دین و ایمان ندارند و به خاطر قدرت دست به هر کثافتی میزنند نفس بکشید همین جوونا دیگه مجال به قانون نمیدن و در دم خفتون میکنند زیادی حرف زدید بی وطن های منافق شیطان صفت خدا شرتونو به خودتون برگردونه اللهی امین
  • سحردختر زاگرس IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    24 42
    اینایی که منفی میدن به ولاه که نه اهل نمازن و روزه دزدایی هستند که میخان کشور ازاد باشه لخت بگردند دست به هر نجسی بزنند اگه عقل داشتد منفی نمیدادند خدا لعنتشون کنه که مقابل ایران و مردم ایران وامیسن
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      8 3
      همین مردم نجیب بود که با سوت و کف به روحانی رای دادند، الان هم تحمل کردن را منت میزارند
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      9 14
      خدا خودت رو لعنت کنه که نمیتوانی بغیر از خودتان کسی را تحمل کنید. تهمت هم میزنید. که اینها اهل نماز وروزه نیستند. همین نشون میده که چقدر از خود راضی ومتکبرید
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    16 2
    مردم ایران آرامش می خواهند این بی مقدارهای مفت خور در محله های نان مفت خوری از چپاول با حرفهای مفت خوشی زده زیر دلشان انشا الله بامید مصادره دارائیهایشان در مناطق و محله های قیمت نجومی تهران و .. اینها باید بدونند دوره بخور بخور از جیب مردم با وراجی سیاسی و جلذبه های سکس و تسخیر مصادر دولتی و اراء مردم برای جیب شان ... بای
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    8 9
    اینها نباید زیاد خودشون خسته کنند کارشون مثل نشستن مگس روی بدن انسان است و اسیب جدی نمیزنه فقط کمی آزار دهنده است . ما چیزی داریم که اونها هیچوقت صاحب اون نمی شن و اون هم خدا و عنایات خلفایش روی زمین به این انقلاب است .چه اینکه اگر نبودند تا حالا اثری از جمهوری اسلامی نمانده بود. مردم ایران به خودتون و دینتون و ایمانتون به خدا افتخار کنید و شکرگزار باشیدکه همین مایه نجات است
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    7 25
    اینقدر خودتان را خسته نکنید وتوقع نداشته باشید اینها به راه بیابند .دلیل دارم.اینها نقش مفتی های وهابیت در رابطه با داعش رادارند حالا این سردمداران اصلاح طلب بخوانید پیاده نظام آمریکا وصهیونیست همان وظیفه رادارند اگه اینجوری به حرف وعملشان نگاه کنیدانوقت تکلیف خود را در مقابل این جماعت به روشنی پیدا می کنیم . آیا غیر از این جوردیگری با این عملکردشون و حرفشون،میشه فکرکرد؟
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    14 40
    بی صبرانه منتظر سلاخی کردن ضد انقلاب هستم
  • FR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    11 42
    شما نميدانيد اين حرام لقمه ها چه ضررى به ايرانى و ايران زمين زدند ! لطفاً به هزت هر چه چيز مقدس است انها را به سر نوشت ببرك كارمل و يا اعدام كنند ! وگر نه چه پاسخى به شهدا بدهيم ؟ شما به معاد ايمان داريد ؟ پس عمل
    • جاویدان IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      2 0
      چه حرف ابلهانه ای
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    6 20
    انشالله که جریان نفوذی و فاسد لیبرال از ریشه کنده میشه و مشکلات کشور و مردم حل میشه مرگ بر اسرائیل و غرب پرستان و مال مردم خوران
  • آرش IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    3 23
    عمادالدین یاغی!
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    5 18
    از پس از آشوب 88 ما گرفتار تحریم‌های 100 درصدی شدیم
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    از سال پیش در حال برنامه ریزی هستند ... کشتار بزرگی را راه بیاندازند حرکت ، سخنان ، ارتباطات داخلی و خارجی ، و ..... قابل درک است موسوی. رئس الوزرا انهاست
  • هم وطن IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    5 2
    چرا نظرات مثبت ومنفی به عدد ثبت نمیشه ؟ می ترسید؟
  • سیروس شمالی RO ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    3 0
    هوس طلبان چه حرام لقمه ای هستند از پیروزی انقلاب بدون کوچکترین زحمتی حدود سه دهه مسئول اول کشور بودند کشور را نابود کردند حرام لقمه ها پیش دستی میزنند حرام لقمه ها اون روزها در جبهه حضور داشتیم که مجبور کردید امام جام زهر بنوشد ولی اینبار کور خواندید مردم دیگر شما حرام لقمه های هوس باز را کاملا شناختند و ما اینبار داخل شهرهایمون هستیم نمیگذاریم امام خامنه ای را تتها و مظلوم گیر بیاریدبوقتش
  • توکل IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    4 1
    عزیزان خواهشمندم تقوارارعایت کنید.زبانهاوقلم هارابحال خودرهانکنیدشماهاییکه باسم دفاع ازانقلاب واسلام همه جوره داریددروغ.تهمت.غیبت و...باشخاص میبندیدروزقیامت رااگرقبول داریدبایدجواب گوباشید.مگرمملکت صاحب نداردکه هرکسی برای خودش فقیه ومجتهدشده وحکم صادرمیکند.ولی فقیه ناظربرتمام رفتارهااست وشناختی که ایشان ازتک تک سیاسیون دارندمن وشمایک درصدهم نداریم پس جمع کنیدبسط تهمت ودروغ گوییهارا.فقطمیتوانیدبامطالعه ودرک سیاسی خودتان اینده راروشن کنیدودیگران رااگاه کنیدوالابافحاشی وهرزه گویی بجایی را پیدانخواهی کرد.کمی تفکر
  • سیددلسوخته IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    4 2
    ماشاالله چقدر منافق خرف زده آلبانی نشین منفی دهنده لغنت ابدی بر منافقان حرام زاده و نجس مرگ بر منافقین و کفار
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    10 1
    افساد طلبان
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    3 1
    باعرض معذرت ازمشرق وبیندگان عزیز، اصلاح لجنا به قبر پدرشون خندیدند چون دران صورت گور خودشون بادست کثیفشون کندند بلایی سرشون میاریم که تو تاریخ نوشته بشه حتی اردشیر زاهدی از پلیدی پستی این بدبختای خوار وزار میگه:
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    1 0
    9:15 نه قوم تاتارای وحشی گویا!
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    5 1
    امیدوارم هرچه زودتر از شر این نفوذی ها که هیچ فداکاری برای انقلاب نمیکنن و نکردن و همیشه هم مدیر بوده اند راحت بشیم . لعنت بر پدر و مادر هرچی مفت خور
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    3 1
    21:34ببخشید حاج توکل اتفاقا جواب هرزه گویان میدیم امثال "زاده تاج" که حیا را قورت داده اند وبارهبر عزیزمان اینطوری سخن می گویند "بی ادب"ومیخواهند گنداشون رفوه کنند.. وگناهشون را خدای ناکرده گردن دیگرون بندازند ربونم لال!!
  • رضا PL ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    5 0
    اینها هر بار شکست بخورند شورش راه میاندازند اینها همان منافقین هستند!
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    2 0
    نجاسات در اسلام دوازده چیز هست که دوازدهمیش همین اصلاح طلبان هستن
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 2
    مشرق چرا شلوغش میکنی !!! جو میدی !!! هیچ خبری نیست ! دنبال چی میگردی ، آب گل آلود میکنی ماهی بگیری ؟
  • علی پوراحمد IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 0
    البته قصد توهین ندارم ولی اگر هنوز کسانی هستند که حرف این خیانت کاران را باور میکنند باید نسبت به عاقل بودنشان شک کرد نظام نباید نسبت به این افراد بیشتر از این روف باشد . باید این چهره های کریه را از روزگار محو کرد تا بیشتر از این برای نظام و کشور و مردم هزینه ایجاد نکرده اند .
  • ربیعی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    2 0
    کفتارها وگرگهای درکمین نشسته وسربازان نیابتی آمریکا که روزگاری را دراثر بی کفایتی خدمت به مردم کنار گذاشته شده اندحال تئورسین براندازی وشورش وآشوب را درذهن باطل خود را رقم می زنند
  • US ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 0
    اصلاح طلبان وبراندازان ازروحانى حمايت كردند تا بقول زم كشوررا را بنقطه جوش برساند تا نظام برود حالا نينينند نظام رفتنى نيست وانها هستند كه دارند ميروند ودارند باگفته هاى غير واقعى غزل خدا حافظى ميخوانند انها فقط يك پرچم داشتند رعيت امريكا شدن ازطريق برجام ان پرچم زمين افتاده ولى پرچم نظام كه برچم استقلال وخودكفايى كشور است پابرجا وبرافراشته وبرطرفدار طرحال احتزاز است
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    1 0
    اصلاح طلبان دوستان اسرائیل وترامپ و دشمنان امام زمان (عج)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس