اشرف غنی

رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر اینکه کسی نمی‌تواند صلح را بر مردم تحمیل کند، گفت که طالبان باید درون ساختار نظام جمهوری اسلامی افغانستان جذب شوند.

به گزارش مشرق، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در جریان سفرش به ولایت کاپیسا جذب طالبان در درون «نظام جمهوری اسلامی» افغانستان را وظیفه خود دانست و گفت که این کار را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

مشاور کرزی: آمریکا به‌دنبال مخدوش کردن روابط ایران و افغانستان است

غنی که امروز چهارشنبه (۱۸ تیر) در یک نشست مردمی در شهر محمودراقی، مرکز ولایت کاپیسا سخنرانی می‌کرد، افزود: کسانی که خواب ساختن حکومت با طالبان را می‌بینند و فکر می‌کنند که فردای روز از دار آویزان نمی‌شوند، دوباره فکر کنند.

رییس‌جمهور افغانستان با تاکید بر جذب طالبان در درون نظام جمهوری اسلامی، گفت که تصمیم نهایی درباره‌ صلح را مردم افغانستان می‌گیرند و کسی به زور چیزی را نمی‌تواند به آنها تحمیل کند.

غنی خاطرنشان کرد: صلح پایدار و دایمی در چهارچوب نظام جمهوری خواست همه‌ مردم افغانستان است و در صورت تغییر شرایط جهانی، دولت ظرفیت مدیریت و اراده صلح را دارد و در راستای پیشبرد صلح نیز از تدبیر کار می‌گیرد.

وی همچنین تصریح کرد که جذب طالبان در «نظام جمهوری اسلامی» و حفاظت از دستاوردهای نیروهای امنیتی افغانستان دو وظیفه اصلی او در بخش صلح است و باید صلحی در کشور تأمین شود که در شان مردم افغانستان باشد.

رییس‌جمهور افغانستان در حالی از جذب طالبان در درون «نظام جمهوری اسلامی» افغانستان سخن گفت که به رغم تلاش‌های داخلی و خارجی، این گروه هنوز هم حاضر به مذاکره مستقیم با دولت افغانستان نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس