چالش های سوگواری خانواده های داغدار کرونایی

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: کرونا در عین حال که یک تهدید است اما فرصتی برای جبران خیلی از عقب ماندگی ها است.

به گزارش مشرق، قاسم جان بابایی، افزود: یکی از مشکلات خانواده های افرادی که بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهند، نمی توانند مراسم متعارف برای سوگواری انجام دهند و تبعات روانی را برای آنها به همراه دارد و این موضوع به عنوان یک چالش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که پیشنهادهایی برای حوزه های دیگر غیر از سلامت را مطرح کنیم که چگونه می توان میزان سوگ این خانواده ها را کاهش داد و به عنوان نمونه، هزینه های اینگونه مراسم را برای حوزه سلامت و بیماران کووید ۱۹ هزینه کنند تا خانواده ها احساس آرامش بیشتری پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

وی خاطرنشان کرد: همچنین نوع گفتگو با مردم توسط مسئولان و پزشکان در رسانه ها به ویژه رسانه ملی باید حالت بیم و امید و یا خوف و رجا داشته باشد و گفتگوها نباید ترساننده باشد و از طرفی نباید باعث ساده انگاری و بی خیالی مردم شود.

جان بابایی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های جامعه مانند روحانیون و علما، جامعه فرهنگی، هنرمندان و ورزشکاران برای اصلاح سلامت روان و اختلالات روانی در بخش های مختلف، نتایج مطلوبی داشته و باید از این ظرفیت ها بیشتر استفاده کنیم.

وی گفت: کرونا در عین حال که یک تهدید است اما فرصتی برای جبران خیلی از عقب ماندگی ها است و در شرایط کرونا از ظرفیت های خودمان، استفاده بهتری کردیم در حالی که از آن غافل بوده ایم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس