کد خبر 1092522
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
کنکور

عضو کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد که برگزاری نحوه و زمان برگزاری کنکور منوط به اخذ نظر ستاد ملی کرونا شد.

به گزارش مشرق، احمد نادری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: روز گذشته ما با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان ایشان جلسه‌ای داشتیم.

ببینید:

فیلم/ زمان برگزاری آزمون سراسری تغییر می‌کند؟

وی افزود: در این جلسه بحث مفصلی در خصوص زمان برگزاری کنکور و نحوه آن بحث و تبادل نظر کرده و نظر دوستان را اخذ کردیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: اگرچه وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی خیلی در کنکور دخیل نیستند اما ما نظر آنها را اخذ کردیم.

بیشتر بخوانید:

وزیر علوم: مشکلی برای برگزاری کنکور نیست

نادری ادامه داد: امروز هم در کمیسوین، با وزیر علوم و معاونان آنها و همچنین رئیس سازمان سنجش جلسه مفصلی داشتیم و یکی از مباحثی که بنده به طور جدی مطرح کردم این بود که برای زمان و نحوه برگزاری کنکور تعیین تکلیف شود. 

وی با اعلام اینکه امسال ۱۸۷ هزار داوطلب دکتری، ۶۹۴ هزار داوطلب کارشناسی ارشد و یک میلیون و ۱۴۵ هزار داوطلب کنکور سراسری داریم، عنوان کرد:‌ طبیعتاً ۲۶ تیرماه برای کنکور دکتری، دوم تا ۳ مرداد برای کنکور کارشناسی ارشد و ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه برای کنکور سراسری مشخص شده است.

نادری بر همین اساس اضافه کرد: موضوعی که در جلسه امروز مطرح شد این بود که بنده خلاصه‌ای از درخواست های داوطلبان را ارائه کردم چرا که بنده در شبکه‌های اجتماعی روزهای اخیر مطالبی در این خصوص منتشر کردم که برای هرکدام از این مطالب بالای ۲۵۰۰۰ نظر دریافت کردیم که همگی دغدغه اساسی داوطلبان آزمون‌ها بوده است و این نشان می‌دهد که حساسیت ها بالاست.

وی در همین رابطه اضافه کرد: در این خصوص هم تیم ما یک دسته بندی در دانشگاه تهران انجام داده بود و در این جلسه آلترناتیوهای این موضوع مورد بحث قرار گرفت؛ اما وزیر نظر وزارت علوم بر تاریخ های خود برای برگزاری آزمون‌ها مصر است البته سازمان سنجش نیز بر این موضوع مصر است.

نادری ادامه داد: البته بحثی که در جلسه مطرح شد این بود که برای آزمون دکتری تمهیداتی اندیشیده شده و یک متر و ۶۰ سانتیمتر فاصله داوطلبین خواهد بود و برای تفتیش هم تمهیداتی اندیشیده شده که بر اساس آن تفتیش به صورت فیزیکال نباشد و تبدیل به صورت الکترونیکی انجام شود و از دستگاه‌های مختلف کمک گرفته شده است. بنابراین بحث دکتری -باتوجه به اینکه تعداد آنها هم کمتر است- حل شده و در همان تاریخ خود برگزار خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: برای کنکور کارشناسی ارشد و سراسری قرار بر این شد که نظر ستاد ملی کرونا هم اخذ شود و اگر نظر ستاد ملی کرونا بر این بود که به تعویق بیفتد، ما هم در مجلس همین را دنبال خواهیم کرد اما اگر هم ستاد ملی کرونا نظر دیگری داشت با نظر آن را جلو خواهیم رفت.

وی بیان کرد:‌ در مجموع قرار بر این شد که طبق نظر ستاد ملی کرونا به عنوان مرجعی -که نظر می‌دهد کنکور خطرناک است یا خیر-  پیش برویم.

وی با بیان اینکه هنوز نظر ستاد را در این خصوص اخد نکردیم، خاطرنشان کرد: در بحث امروز کمیسیون برگزاری آزمون‌های سراسری یک دست نبود اما ما هم در کمیسیون دنبال این هستیم که اگر واقعاً خطری برای دانشجویان وجود دارد این موضوع به تعویق بیفتد، اما وزیر علوم مباحث خود را مطرح کرد و نهایتاً مقرر شد ما اجازه دهیم نظر ستاد ملی کرونا ملاک قرار بگیرد و هر نظری را که اعلام کرد طبق نظر آنها عمل خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص سخنان اخیر وزیر علوم مبنی بر اینکه آزمون سراسری در بهمن ماه و در مورد مشخص برگزار می‌شود گفت: خیر این گونه نیست، اگر جناب وزیر آن را اعلام کردند شاید اشتباه کردند، البته ما پس از ارائه سخنرانی وزیر، مفصل بحث کردیم چرا که آقای غلامی جلسه را برای یک نشست دیگر ترک کرد. بنابراین ما با حضور ریاست سازمان سنجش بحث جلسه را به طور مفصل ادامه دادیم و نهایتا مقرر شد که نظر اصلی منوط به اخذ نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شود.

نادری در خاتمه اعلام کرد که برگزاری نحوه و زمان برگزاری کنکور منوط به اخذ نظر ستاد ملی کرونا شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 36
  • غیر قابل انتشار: 18
  • FR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    39 10
    کنکور وبالی شده رو سر سازمان سنجش. خوشتون بیاد یا نه باید شر این وبال رو کم کنید و مسئولیت ارزشیابی ورود رو به خود مناطق محول کنید. اما خب! یه عده کاسبان و مافیا احتمالا نگذارن.
  • shahla IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    71 4
    اگر کنکور سراسری به تعویق بیوفتد به ضرر هیچ کس نیست .اونایی هم که خوندن میتونن بیشتر مرور کنن حالا مثلا یه ترم جا میمونن چی میشه من تو خانواده دو نفر از دست دادم 2ماه وضعیت بدی داشتم در صورتی که قبل عید روزی ده ساعت مطالعه داشتم لطفااا کمکم کنین من نمیتونم سال دیگه کنکور بدم
    • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      17 1
      ماها که مهم نیستیم و کسی ب حرفامون م اهمیت نمیده بعد میگن فرار مغز ها رخ میده
  • فاطیما IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    35 2
    وای به حالتون اگه سر جلسه کنکور بیام و کرونا بگیرم مقصرش شما میشید تو این کشور چی سرجاشه که اغاز سال تحصیلی بجا باید باشه
  • Ra IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    14 0
    این کرونا یه طرف حرف های متناقض مسئولان هم یه طرف اگر واقعا در موقع مقرر میخواین برگزار کنین یه اطمینان خاطر به داوطلبان بدین و اگر هم میخواین به تعویق بندازین هم یه جلسه بزارین و ختم کلام کنین انصافا موضوع جدی برا کنکور کرونا نیس حرف مسئولان هست که هر کدوم به ساز خودشون میرقصن امروز کمیسیون مجلس حالت یه دستور گفت باید به تعویق بیفته ولی سازمان سنجش میاد میگه نه در وقت خودش باید برگزار بشه با یه جلسه دنیا اخر نمیشه یه جلسه بزارین همتون و یه تصمیم قاطع بگیرین
  • جواد RU ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 23
    سلام..من اگه بخوام از دردسرایی که برای کنکور کشیدم بگم باید یک کتاب بنویسم فقط یک حرفی میزنم اگه جون ما دانش آموزان درس خون رو دوست دارید کنکور رو برگزار کنید وزمانش رو تغییر ندید واگه میخواهید آینده چند سال دیگه ی بچه های مردم رو هم با پارتی بازی و آوردن معلمانی که هیچی نمیفهمن سر کار به خطر بیندازید و خود را تا آخر عمر مدیون ما وآیندگان کنید دیگه خود دانید...من الان آماده ام که کنکور بدم و خودم رو به مسولین ثابت کنم ویک رقمی شوم ..پس به مااسترس وارد نکنید..بزارید درس بخونیم.ممنونم
  • نازلی IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    11 0
    با سلام.استان ما قرمز است و بالاترین آمار بستری رو داریم و به مدت یک هفته فعلا همه جا را تعطیل اعلام کردن.در خانواده خواهر و پدرم بیماری زمینه ای دارن. با چند هفته تاخیر کنکور ارشد تا برقراری کنترل استان های قرمز فکر نمیکنم مشکل حادی در سیستم آموزشی ایجاد شود.لطفا بهترین مدیریت را اتخاذ کنین.سلامت داوطلبین بسیار مهم است.
  • امید IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    17 2
    خدمت مسئولان محترم عرض میکنم اگه واقعا به فکر داوطلبان کنکور هستین و میخواید حقشون ضایع نشه سهمیه های کنکور و بردارید که سال هاست حق امثال منو پایمال کردید درثانی این ک با تعویق ازمون ها چند نفرکه درساشونو خوندن و اماده شدن بخواد روحیه شون خراب بشه مهم تره یا نخبه های این مملکت با تصمیم نابخردانه شما با کرونا فوت کنن و هیچ وقت تو دانشگاه راه پیدا نکنند مهمه. یکم منطقی باشید با یه ترم تعطیلی دانشگاه هیچ اتفاقی نمیوفته .
  • IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    17 24
    اقا مامخالف تغییر زمان کنکوریم برنامه ریزی کردیم
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 2
    کنکور پشیمانی جای دیگه معلوم میشه ....بازم حتما ما کوتاه بیایم
  • زهرا IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    6 23
    یعنی چی به تعویق بیفته شما حق ناس میدونید یعنی چی حق ناس یعنی یه عده نشستن درس خوندن زحمت کشیدن اونوقت شما همه جارد بازکردید همه در رفت وآمدن اما به حرف یه عده تنبل گوش میدیدو حق مایی که خوندیم و نادیده میگیرید حق ناسه بخدا یقتونومیگیره آقا یاخانومی که گقتین بیشتزمیتونیم مرور کنیم اون واس شما تنبل هایی هس که نخوندین نه مایی که ازمهر کار وزندگیمونو ول کردیم و داریم درس میخونیم خواهش میکنم برگزارونید کنکور احباری نیس کسی که میترسه نیادش تموم
    • علی GB ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      5 0
      سلام دوست عزیز منم موافق تعویق کنکورم اما خدا شاهده نه تنبلم و نه بی خیال.فقط کل این سال ها درس خواندم به یه امیدی. شاید نتونی اینو درک کنی که یه پسر بچه درس خون تو یه خونواده هشت نفره که پدر یه کارگر ساده است با هزاران امید درسش رو از دبستان قوی خونده که به آرزو هاش برسه بخدا اگه میشد از پس کنکورم مثل امتحان های نهایی با کتابهای درسیمون بر بیام هیچوقت مخالف نمی‌کردم اما نمیدونی پنج‌ماه کتاب خونه ها بسته باشه اونم زمانی که من به کتابهای ویژه احتیاج دارم چه لطمه ای به آیندم میزنه با این حال عیبی ندارد به قول اون سربازی که گفت درسو بعداً هم میشه خوند اما آلان وقت جنگیدنه.با آرزوی موفقیت.
  • سعید IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    12 1
    دوستان اصلان نگران نباشن و واسه ازمایش روی کنکوریا هم تعدادمون کافیه و هم بازه زمانی ازمایششون روی ماها مناسب فقط لطفا دوستان عزیز قبل ازمون فاتحه بخونین و بعد وارد شونین چون یقینا با اجرای پروتکل های بهداشتی پنجاه درصدمون به دیار باقی خواهیم شتافت روحم شاد
    • هستی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      5 0
      خیلی خوب بود خوشم اومد واقعانم همین میشه ببینید چ آمار کرونا بره بالا
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    7 1
    با سلام در مسأله امروز جامعه سلامت مهمتر از کنکور هست. بالاخره کسی که کنکور داره خودش را آماده کرده اما نگرانی همه از سلامتی بعد کنکور برای خود و خانواده هایشان هستند. طبق آخرین اخبار با انتشار ویروس در هوا خطر جدی هست. یک عده بسیاری هم که مسافرت نرفتند و در مراسم ها شرکت نکردند و قرنطینه را رعایت کردند در روز کنکور احتمال مبتلا شدن را دارند. لطفا رسیدگی کنید همه دچار اضطراب مبتلا شدن هستند تا قبولی در کنکور.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 8
    لطفا هر چی سریعتر کنکور رو برگزار کنید من خودم کنکوری هستم هر چی میندازین عقب استرسم بیشتر میشه و خسته تر میشن لطفا درزمان تعیین شده برگزاربشه
  • مهسا IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    7 1
    اولا درسته همه ماکنکوریا زحمت کشیدیم و درس خوندیم اما من ترجیح میدم کنکورم به تعویق بیوفته اما سلامتی خودم و خانوده ام هرگز به خطر نیوفته تو جامعه ما افراد سود جوی زیاده وجود داره از کجا معلوم کنکور امسال واقعی خواهد بود وهیچ کس سوء استفاده نخواهد کرد از این اوضاع؟درحال حاضر هیچ چیز سرجاش نیست
  • یوسف IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    6 1
    با سلام. از ستاد کرونا و وزرای مجلس خواستاریم کنکور ارشد 99 به اواخر شهریور به تعویق بیفتد. با تشکر
    • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      0 1
      شهریور ما خوزستانیا نمیتونیم حتی تا دم در بریم از گرما
  • .. IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 2
    اینقدر با اخبارای دلهره اور ملتو ازارندین بجاش چهارتا اموزش دوخت ماسک بزارید که ملت رعایت کنن اه اه
  • فاطمه IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 0
    به خدا خسته شدم چرا این جوری می کنید عقب بیندازید ما منطقه گرم هستیم اینجا ماسک زدن سخته چندروزه می خوام قرص های تشنج پدرم را بخورم راحت بشم به خدا دیگه نمی تونم
  • ایران IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 5
    با برگزاری کنکور بسیاری مشکلات حل می شود و دست سو استفاده کنندگان کم میشود
  • Amir IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    7 0
    وای به حالتون اگه سر جلسه کنکور بیام و کرونا بگیرم مقصرش شما میشید تو این کشور چی سرجاشه که اغاز سال تحصیلی بجا باید باشه
  • moslem IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 8
    خواهشا کنکوردرهمان روز۳۰مردادبرگزارکنن نذارین ایقداسترس بگیرمون
  • احسان US ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    12 3
    آقا این یعنی چی. من خودم پشت کنکورم.باور کنید با این جو کنکور و فضای سالن و استرس کنکور و استفاده از دستکش و ماسک دهان در طول ساعت در این گرمی هوا با این وضع کرونا غیرممکنه.من خودم میترسم.
  • M US ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 8
    بچه ها چرا اینقدر خودتونو درگیر میکنین تقریبا یک ماهو نیم دیگه مونده تا کنکور شماها درستونو بخونید دیگه
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      0 0
      به تو چه اصلا معلومه تو دانش اموز نیستی
  • محمد US ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    5 19
    سلام. بعضی از دوستان به مطلبی خوبی اشاره کردن. اگه واقعا کسی میخواد کنکور به تعویق بیوفته بهتر هستش که شرکت نکنه و تنبلی خودشونو گردن اینو اون نندازن .بخونن واسه سال بعد امتحان بدن
  • زینب IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    7 1
    لطفاً یه فکری برای آزمون های ارشد و دکتری وزارت بهداشت کنید،کادر درمان بدبخت دوشیفته کار کرده هیچ فرصتی برای مرور نداشته نباید حقشونو نادیده بگیرید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس