کد خبر 1091737
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
موشک

صنایع دفاعی ترکیه از آزمایش یک فروند موشک کروز ضد کشتی و ساخت داخلِ این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، صنایع دفاعی ترکیه روز یکشنبه اعلام کردند که یک فروند موشک کروز ضد کشتی و ساخت این کشور با اصابت به یک هدف فرضی در فاصله ۲۰۰ کیلومتری آخرین مرحله آزمایش خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

تصویر ویدئویی منتشر شده از عملیات پرتاب آزمایشی این موشک نشان می‌دهد که این موشک کروز پس از پرتاب از یک سکوی زمینی-ساحلی به یک هدف فرضی اصابت کرده است.

«اسماعیل دمیر» رئیس صنایع دفاعی ترکیه در یک پیام توئیتری نوشت: «ATMACA این بار مسافت طولانی را پیمود و به طور موفقیت آمیزی پس از طی مسافتی ۲۰۰ کیلومتری به هدف اصابت کرد. این موشک آماده است که به ذخیره موجودی تسلیحات افزوده شود».

این تصاویر ویدئویی همچنین فرآیند طراحی این موشک را که از اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی در شرکت «راکستان» ترکیه- تولیدکننده موشک، راکت، خمپاره‌انداز و…- در حال انجام بود، نشان می‌دهد.

به گفته مقامات شرکت راکستان، این موشک از قابلیت تجهیز انواع مختلفی از شناورها از جمله قایق‌های گشت زنی، رزم ناوها، و ناوچه‌های جنگی برخوردار است و یک سلاح مدرن، دوربرد، و بسیار دقیق بشمار می‌رود.

پیش بینی می‌شود که این موشک کروز تا پایان سال میلادی جاری در ارتش ترکیه به کار گرفته شده و جایگزین موشک‌های قدیمی «هارپون» ساخت آمریکا شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 5
    شرکتها باید وارد ساخت تجهیزات نظامی ما شوند. البته بخش هایی غیر از سر جنگی و اجزای امنیتی. آن شرکتها باید وارد بورس یا فرابورس هم باید بشوند. برای شفافیت مالی و جلوگیری از مفاسد اقتصادی.بخصوص در مورد ساخت هواپیما.
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 1
    لعنتی های فتنه انگلیسی؛گاها مستقیم که نمیاد بلکه معروفه" فتنه انگلیسی میاد.
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    15 33
    موتور این موشک ، Microturbo TRI-40 هست که ساخت فرانسه است ، سیستم های دیگه این موشک مثل الکترونیک یا ناوبریشو غبره ماله انگلیس ، فرانسه یا... باشن دیگه الله اعلم!...در چند مورد دیگه از تجهیزات ترکیه هم که رونمایی کردند هم همین مسئله صدق میکنه و در کل ترکیبی از قطعات خارجی و وارداتی هستن که در اخر هم یه اسم ترکی روش میزارن. ولی خدایش تبلیغات رو خوب کار میکنن ، بخش مهمی از مسائل نظامی ، تبلیغات و جنگ روانیش هست که متاسفانه ما در اون خیلی ضعیف هستیم.
    • US ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      12 13
      تحلیلی از یک پانقارچ. این موشک تماما ملیه. از جامعه عقبی ترکیه 9 موتور ملی گسترش داده.
    • مینا IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      4 4
      درامد صادراتی ترکیه از بازار اسلحه 5 میلیارد دلار بود چه فناوریش داخلی باشه چه خارجی
  • US ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    5 8
    بد جوری در رقابت تسلیحاتی با ایران هستند، نیروی هوایی ایران باید نو سازی شود
  • محمدزمانیان IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    13 3
    آنچه درقرآن مجید خدوند متعال به آن وعده داده است.سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به آنها دست خواهدیافت.وچون سپاه پاسداران لایق است.درآتی ابرقدرت جهانی خواهد شد آنهم واقعی.نه مثل آمریکا توخالی
  • مجید رئیسی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 2
    این همه ترکیه خودشو کشته تازه مکشک ۲۰۰ کیلومتر ازمایش کرده ایران ۷۰۰
    • مهدی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      3 0
      ایران موشک های کروز به برد بیش از 2000 کیلومتری داره،حتی کروز های هواپایه بیس از 1500 کیلومتر. کروز های دریایی هم که بحث جداگانه ای داره
  • مهدی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    3 0
    ترکیه سخت حامی تروريسم شده در منطقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس