کد خبر 1091718
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
ظریف خطاب به ترامپ: مشاوران شما قمار احمقانه‌ای انجام دادند

کسی که پا روی خون سردار مقاومت بگذارد، حق دارد ادعای برادری کند؟ ... مگر که در زمره برادران ناتنی یوسف باشد. شما با حاج قاسم، مثل بنیامین رفتار کردید یا مانند یهودا و شمعون و لاوی و نفتالی و رولین؟

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقای ظریف امروز چنان درباره رفاقت و هم افقی با سردار سلیمانی سخن گفت که انگار کسی غیر از او، چند هفته پس از ترور سبعانه حاج قاسم، برای مذاکره با قاتلان سردار چراغ سبز داد!

کسی که پا روی خون سردار مقاومت بگذارد، حق دارد ادعای برادری کند؟ ... مگر که در زمره برادران ناتنی یوسف باشد. شما با حاج قاسم، مثل بنیامین رفتار کردید یا مانند یهودا و شمعون و لاوی و نفتالی و رولین؟

سردار سلیمانی مهر 95  در یادواره شهدای ملایر گفت «در خط مقدم جنگ با دشمن، نباید دو صدا بلند شود و کسانی بگویند دشمن نیست، دوست است. خوارج، محصول ترویج همین نگاه بودند. اگر صاحب منصبانی آدرس غلط دادند و در جامعه دو صدایی در مقابل دشمن درست کردند، مرتکب خیانت شده‌اند. کوچه دادن به دشمن، بدترین نوع خیانت است. ترویج فهم غلط از دشمن، حساسیت جامعه را از بین بردن و در درون آن تفرقه درست کردن، خیانت است».

سردار سلیمانی اسفند 97 در کرمان گفت «برای دشمن، برجام، سه ضلعی است نه یک ضلعی. اوباما فکر می‌کرد به مرور زمان به دو ضلع دیگر می‌رسد. این که اصرار می‌کنند بر برجام 2 ، برای این است که می‌خواهند این تحرکی را که از ایران اسلامی به جهان اسلام روح و جان داده، بخشکانند. اگر العیاذبالله ما رفتیم و در برجام 2 شرکت کردیم، تمام می‌شود؟ نه، برجام اصلی در داخل ایران است. آنها برجام سه هم خواهند داشت، چون معتقدند چشمه باید در ایران خشکانده شود.»

چه کسانی دنبال برجام دو و سه بودند آقای ظریف؟ چه کسانی پنهانی چهل تعهد به FATF دادند؛ و سپس از بانک ها خواستند با افراد و نهادهایی که در فهرست تحریم های خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا قرار دارند، همکاری نکنند!؟ سپاه پاسداران و سپاه قدس (سردار سلیمانی) جزو همین تحریم شدگان دشمن بودند که گرفتار خود تحریمی داخلی شدند.

دشمن وقتی جرئت کرد سپاه پاسداران را تحریم و سردار سلیمانی را هدف قرار دهد که دید کسانی در داخل دولت، سلمان و ابوذر های سپاه را به نام #دولت_با_تفنگ (!) از پشت می زنند؛ و این در حالی بود که در مضیقه تحریم ها، همین  سپاه پیشقدم شکستن حصار تحریم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 11
  • آکرونیا IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    انشاالله خون سردار سلیمانی ریشه ی تمام وطن فروشا و خائنین به وطنو می خشکونه
    • IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      34 2
      تا الان که 12 خائن مخالف خشاکاندن ریشه شون شدن و به این نظر منفی دادند
  • فرزان فر IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    36 6
    در مظلومیت امیرالمومنین همین بس که امثال این اقا وزیر خارجه بزرگترین کشور شیعه دنیاست
  • جواد IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 44
    دیگه هر گسنه ای یه موبایل شکسته خریده از خودش نظر در میکنه سردار خودش میدونسته که این راه کشته شدن داره راضی بوده ورفته حالا شما چی میگید
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      18 0
      بله دوست عزیز راضی بوده که خودش در این راه شهید بشه و این راه چی بوده؟راهش جز دفاع از ایران اسلامی و ایستادگی جلوی وحشیای داعشی و اونهمه کشتار وحشتناک بود که هیلاری کلینتون تو کتابش نوشته ما اونارو بوجود آوردیم.برو ۱سرچ بکن ببین داعش تا کجارو تو نقشه مشخص کرده بود و میخواست بگیره.ببین اسرائیل تا کجاهارو میخواد بگیره.اسراییلی که خودشو قوم برتر میدونه و بقیه انسانهارو مثل حیواناتی زیردست و درخدمت خودش میدونه و بخاطر همین از نظرشون حتی ریختن خونشون هم اشکالی نداره.شهید سلیمانی جلوی اینها ایستاد پس تسلیم کردن ادامه راهش به دشمن و مذاکره،خیانت به بشریته نه فقط ایران
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      1 0
      چه ربطی بوقلمون؟
  • مادر IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    19 1
    خود نفتالین ه این، ظریف نامرررد
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    8 26
    رابطه بین سردار سلیمانی و ظریف همانطور بود که طریف گفت. از قضا هردو در حیطه کاری خود درک درستی از روابط بین الملل دارند و ارتباط تنگاتنگی بدون اختلاف بین انها بود حالا شما برای خود تفسیر می نویسی. دوم لفظ خائن به طریف خلاف نظر رهبری است اگر دوباره تفسیر ااگه درنیاری
    • حمیدرضا IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      9 0
      با سلام ...... """ یاد حاج قاسم بخیر __ نام بردن از حاج قاسم با این کیفیت در این زمان فقط از مختصات منافقین است . وزیر خارجه ای که با ادعای تو خالی فراوان در فرودگاه های اروپا بدون بنزین هواپیما ماند . وزیر امور خارجه ای که در اوج ضربه پذیری اروپا و آمریکا چندین سال نماینده منافع آنان در ایران بود . التماس دعا ***
    • حمیدرضا IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      3 0
      با سلام ...... """ یاد حاج قاسم بخیر __ نام بردن از حاج قاسم با این کیفیت در این زمان فقط از مختصات منافقین است . وزیر خارجه ای که با ادعای تو خالی فراوان در فرودگاه های اروپا بدون بنزین هواپیما ماند . وزیر امور خارجه ای که در اوج ضربه پذیری اروپا و آمریکا چندین سال نماینده منافع آنان در ایران بود . التماس دعا ***
    • رضا IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      1 0
      تف تو اون شرفت بياد نامرد ! اين چه طرز حرف زدنه ؟! عاخه بدبخت فلك زده منافقين اسمى از سردار سليمانى ميبرند ؟! چرا بعضى از هموطنان دچار حماقت محضندر؟!
  • روح الله IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    8 0
    برسرت
  • محمد RO ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    6 18
    ستار سلیمانی با جنگیدن به دنبال منافع ملی بود ولی آقای ظریف با توافق با دشمن به دنبال منافع هست.هر دو قابل احترام هستند.
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    19 0
    خون پاکی ( نفس زکیه زمان )که به ناحق ریخته گردید یقه ترامپ تا خائنین داخلی را خواهد گرفت
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    18 0
    به قول امیرکبیر: ابتدا فکر کردم مملکت وزیرِ دانا میخواهد،،، بعد فکر کردم شاهِ دانا میخواهد،،، در آخر اما فهمیدم،،، مملکت مردمِ دانا میخواهد... انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نشان خواهد داد که ایا مردم دوباره فریب خواهند خورد یا نه ؟!
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      9 0
      احسنت. احسنت
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    11 0
    متاسفانه در سال ۹۲ بعد از انتخابات وپیروزی جریان لیبرال اصلاحات ( تزویر )ایران به سمت دوقطبی پیش رفت بازنده اصلی مردم بودند بعد از انتخابات ۹۶ و پیروزی دوباره جریان[( تزویر فریب ونیرنگ) (دیوار کشی در پیاده روها و ربنای شجریان )] بازهم این مردم بودند که بازنده اصلی بودند فتته بنزینی دلار ۲۰ هزار تومانی پراید ۱۰۰میلیونی مسکن ۲۵ متری دلیلی براین این مدعاست ایا مردم خواهند توانست انتخابات ۱۴۰۰ را برنده شوند
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    7 0
    تاریخ تکرار میشود شخصیت هایی به شهادت میرسند اما متاسفانه حرام لقمه های خوارج فقط در پی منفعت جریانی شخصی خویشاوندی خودشان میباشند در این میان مردم چون همیشه فریب میخورند و بازنده میباشند ماجرای غدیر ماجرای ضربت خوردن علی (ع) در محراب نماز ماجرای قیام عاشورا ....ماجرای امیر کبیر تا حال امروز انقلاب اسلامی ایران ،، در این بین عمروعاص ها معاویه ها شمرها مهد علیا ها فتنه گران منافقین جریانها واداده نفوذی ها منتظری ها میر حسین ها کروبی ها تاجزاده ها موسوی خوئینی ها حجاریان ها سروش ها و کلا شرها و خیرها یک تفکر باطل قدرت طلب ویک تفکر حق وخیرخواه وجود دارند متاسفانه دربیشتر واقعه های تاریخی تا به امروز شرها توانسته اند با کلمات و جملات فریبنده روی گرده مردم های زمانهای مختلف سوار شوند و سواری بگیرند در انقلاب اسلامی هم شاهداین مدعا میباشیم کسانی به اسم گفتمان مذاکره سازش حقوق مدنی آزادی بیان حقوق شهروندی حقوق بشر حقوق زن تقریبا چهار پنجم زمام اجرایی وتصمیم گیری کشور را طی چهل سال انقلاب در دست داشتند اما بجای پاسخگویی همیشه در حال فرافکنی و فرار میباشند اگر یک جایی انهم در ظاهر کاری میشود به اسم اینها باید تمام شود اگر اقتصاد سفره و معیشیت مردم را که عهده دار اجرایی ان خودشان میباشند سخت میشودخراب میشود حکومت باید پاسخگو باشد اما در این بین تا جمله معرف امیر کبیر محقق نشود وضعیت بهمین منوال خواهد گذشت شهید امیر کبیر بیان فرمود،، ابتدا فکر کردم مملکت وزیرِ دانا میخواهد،،، بعد فکر کردم شاهِ دانا میخواهد،،، در آخر اما فهمیدم!!! مملکت مردمِ دانا میخواهد... اینکه ایا مردم هوشیار شدند یا فریب میخورند؟؟!!
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    19 0
    خدایا بملت ما بصیرت به دولتمردان غیرت وتقوی وامانت وهمت.وبرهبرما طول عمرباعزتو سلامت عطا فرما
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    6 3
    لعنت برظریف لعنت برروحانی لعنت بربرجام
  • محمد حسن حاج نصیری IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    ........
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    7 1
    اگر در واقع این مصیبت ها اتفاق افتاده چرا ظریف روحانی جهانگیری را به عنوان خائن محاکمه نمی کنند.
  • US ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    16 0
    خدا می داند وقتی بلافاصله پس از شهادت حاج قاسم، مسئولین سیاسی ما برای مذاکره با قاتلان اعلام آمادگی کردند دل شکسته تر و داغدار تر شدیم و این اقدام آنها نمک بر زخم ما بود.
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    12 0
    سردار برای دفاع از کشور خیلی بزرگواری ها از جمله ملاقات با شما داشت ،شمایی که روی خون احمدی روشن ،علی محمدی ،شهریاری ...با جان کری دشمن اسکی بازی می کردی .
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 6
    وقتی که اینقدر سردار سلیمانی برای کشور مهم بود ببینید چرا اینجوری به عراق رفت. دنبال خائن از سرچشمه باشید.
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      4 1
      مگر بار اولش بود؟ کار و شغلش در این مسافرتها بود.
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 19
    این نقل قول از سردار سلیمانی درباره برجام سندی ندارد و تاریخ دقیقی هم ندارد و اگر واقعیت داشت در همان اسفند 97 خود شما آن حرفها را در بوق و کرنا می کردید. پس یا سردار سلیمانی اساسا چنان خرفی نزده و یا اگر زده بوده پشیمان شده و از شما و رسانه ها خواسته بوده آن را درج نکنند. در هر حال در اینکه سردار سلیمانی تا آخر بشدت حامی ظریف بود و هر بار منقدان ظریف را سنگ روی یخ کرد شکی نیست.
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      2 3
      نه لابد نظر نامشخص شما سند دارد . خائن خفه شو
    • رحمت عیدی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      2 1
      داداش شنیدی میگن دوستت را نزدیک بدار دشمنت را نزدیکتر خب میشه یه چیزی تو مایه های مدیریت دشمن پس حاج قاسم رو تحریف نکن جانم
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      3 4
      حرف بیخود نزن دیگه این با ۱سرچ معلوم میشه بعدم سردار سلیمانی همچین تحلیلای اشتباهی میخواست بکنه یا توی شناختش از دشمن ذره ای اشتباه میکرد ۱۰۰بار تاحالا داعش اومده بود جلو سرمونو بریده بود
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      3 2
      شهید سلیمانی فقط برای حفظ وحدت جامعه و از سر بزرگواری و خویشتنداری اینطور برخورد میکرد.برای اینکه شناخت دوست رو از دشمن راحت و راحتتر کنه بلکه اینا دوست رو از دشمن که اینقدر واضح بود تشخیص بدن و اینهمه به دشمن نگاه ساده لوحانه و امیدوارانه ای نداشته باشن
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    11 0
    سردار یک الگو هستن همانند امام حسین...ایشان به ارزوی خود که شهادت بود رسیدن.. مکتب ایشان ادامه دارد...
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    5 0
    ظریف وروحانی خائن به مملکت هستند
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    5 1
    از کسی چون ظریف که نان و نمک امریکا رو خورده با قاتل ایرانیان قدم زده و امضاش رو تضمین دونسته مملکت رو به مدت ربع قرن به امریکا فروخته اونم مفت و مسلم و رایگان نباید انتظار داشت انسان شریفی باشد و برای نجات خود از مرداب خودخواسته دیگران را خرج نکند . از حرام لقمه هرکاری برمیاد حتی سخنرانی با انحراف صدو هشتاددرجه ای با عمل
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 4
    خواهش میکنم اسم سردار سلیمانی پاک رادرکنار اسم ظریف واصلاح طلبان نجس ننویسید . امان ازجهل مامردم . دیروز همه رفتیم زیرتابوت سردارسلیمانی فریادزدیم انتقام ازقاتلین سردار وامروزدربرابربرقراری رابطه دوستانه با قاتلین سردار توسط مسئولین اصلاح طلب سکوت میکنیم .آیه قرآن میفرماید هرقومی سرنوشت خود راخودش تعیین میکند
  • رها IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 6
    ظریف اگه راست میگه و رفیق سردار شهید بوده و هفته ای یکبار همدیگر را میدیدند و با هم مراوده و صحبت داشتند ، چطور از سفر بشار اسد بیخبر بوده ،غافلگیر میشه و استعفا میده ؟؟؟؟سردار شهید اندازه یه نخود به این مرد اعتماد نداشته و الا از سفر ریئس جمهور سوریه با ظریف صحبت میکرد
    • DK ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      4 0
      دقت کنید که ظریف خبر داشت منتهی از اینکه رییس جمهور او را به جلسه با بشار اسد دعوت نکرده بود عصبانی بود. این ربطی دوستی یا دشمنی ظریف با سردار سلیمانی ندارد.
  • DE ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 0
    سپاه و ارتش ناموس هر ایرانی هستش هیچ کسی حق نداره بطرفش دست درازی کنه و نگاه چپ به اش بندازه. این دو در بازار برده فروشان غربی ها قابل معامله و مذاکره نیست. یک عده خائن این پنبه رو از گوششون بیرون بیارند. زیرا این دو فرزندان رشید همه هشتاد میلیون ایران و قلب ملت ایران هستش.همه مردم پدرو مادر و سپر محافظ این دو نیروی رشید و شجاع و قداکار ایران هستند.حرف اخر را اول زدیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس