کد خبر 1091577
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
10 نکته از رویارویی لیورپول و آستون ویلا

رویارویی امروز لیورپول و آستون ویلا از جنبه های مختلف برای هر دو تیم حائز اهمیت است.

به گزارش مشرق، امروز در ادامه مسابقات هفته سی و سوم لیگ برتر انگلیس، دیداری مهیج در آنفیلد انجام می شود.

لیورپول، قهرمان زودهنگام فصل پذیرای آستون ویلا می شود. با وجودی که لیورپول قهرمان شده، اما این دیدار برای سرخ پوشان بسیار با اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

۲ مدعی قهرمانی در لیگ قهرمانان از دید کلوپ

همینطور برای ویلایی ها نیز از جنبه های مختلف مهم است.لیورپول با ۸۶ امتیاز در صدر جدول است و آستون ویلابا ۲۷ امتیاز در رده پرخطر هفدهم جدول  حضور دارد.

مرور نکات زیر مشخص می کند چرا مصاف ساعت۲۰ برای دو تیم حائز مهم خواهد بود.

این نکات را با هم مرور می کنیم:

۱-لیورپول قهرمان زودهنگام لیگ برتر است. اما در آخرین بازی که ۳ روز قبل انجام شد، ۴ بر صفر مقابل منچسترسیتی شکست خورد و به شکلی، تحقیر شد.

حالا لیورپولی ها می آیند که برنده بازی شوند و واکنشی به حرف و سخنان بیشمار بعد از بازی با منچسترسیتی دهند.

۲-آستون ویلا اکنون تیمی در لیگ برتر انگلیس است که از ژانویه یعنی اوایل زمستان طعم برد را نچشیده است. به همین خاطر ویلایی ها تحت فشار هستند. آنها می گویند اگر منچسترسیتی توانست ۴ گل به لیورپول بزند، آنها هم می توانند بردی حداقل کم گل برابر قهرمان فصل بگیرند تا به دوران «بی بردی» واکنش نشان دهند و برای ادامه فصل و فرار از مهلکه سقوط روحیه بگیرند.

۳-لیورپول در ۲۳ بازی خانگی اخیرش در لیگ برتر برنده شده است. همچنین در ۶ بازی خانگی اخیرش در لیگ برتر، حداقل ۲ گل زده است.

۴-آستون ویلا در ۸ بازی اخیرش در لیگ برتر همانگونه که گفته شد، برنده نبوده است.  این تیم تنها توانسته در ۷ بازی خارج از خانه اخیرش، حداکثر یک گل بزند.

۵-یورگن کلوپ و دین اسمیت، مربیان دو تیم برای بازی امشب، کاری سخت در پیش دارند. این دو تاکنون یکبار برابر هم قرار گرفته اند که کلوپ در همین تک رویارویی، ۲ بر یک برنده شده است.

۶-البته اگر از اسمیت درباره رویارویی با لیورپول در فصل جاری سئوال شود، پاسخ خواهدداد که ۲ بار مقابل آنفیلدی ها قرار گرفته است. زیرا صرفنظر از باخت ۲ بر یک، او در جام اتحادیه مقابل لیورپول قرارگرفت و ۵ بر صفر حتی برنده هم شد. البته در آن دیدار، نه یورگن کلوپ حاضر بود و نه تیمش بلکه تیم جوانان باشگاه مقابل ویلایی ها به میدان رفتند. در واقع تیم لیورپول درمسابقات جام باشگاه های جهان حضور داشتند.

۷- قضاوت بازی امشب برعهده «پل تیرنی» است. داوری که در فصل جاری ۲ بازی لیورپولی ها را سوت زده است و البته تیم آنفیلدی هم در هر بار، برنده شده است.

۸-نکته جالب دیگر در مورد تیرنی این است در هر دو بازی که قضاوت بازی لیورپول را برعهده داشت، به هیچیک از بازیکنان تیم کلوپ، کارت زرد و قرمز نداده است.

۹-به باور تحلیل گران بازیکنان لیورپول همگی برای آستون ویلا خطرناک هستند اما بیش از همه محمد صلاح، مهاجم مصری و بهترین گلزن تیم با ۱۷ گل زده و ترنت آلکساندر آرنولد، بهترین سازنده گل فصل جاری تیم با ۱۲ پاس گل خطرناک به نظر می آیند. در کنار این دو، ویلا باید فکری هم برای سادیو مانه بکند که با کسب نمره ۷.۴۷ بهترین و موثرترین بازیکن تیم در فصل جاری بوده است. در نقطه مقابل مسلم است که کلوپ  و مردانش به شدت مراقب تیم حریف به خصوص جک گریلیش، خواهند بود. بازیکنی که با ۷ گل زده و ۶ پاس گل داده، هم گلزن ترین عضو آستون ویلا است وهم بهترین سازنده گل فصل جاری بوده است. او با کسب نمره ۷.۲۷ بهترین و موثرترین بازیکن تیم در فصل جاری به حساب می آید.

۱۰- برای این رویارویی ژردان شقیری و جوئل ماتیپ از لیورپول مصدوم هستند. حضور دژان لوورن هم مبهم است. نزد ویلایی ها نیز تام هیتون، وسلی، بیرون انگلس و  مت تارتر مصدوم هستند. شاید فردریک گیبرت و هنری لانس بوری به بازی برسند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس