کتاب راز احمد - انتشارات یازهرا

من ۳۵ سال است که روی پرونده حاج احمد متوسلیان و همراهانش کار می‌کنم، همه این سال‌ها هزینه‌های تحقیقات و سفرهای این تحقیقات را خودم پرداختم...

به گزارش مشرق، یک نویسنده کتاب گفت: جذابترین بخش کتاب «راز احمد» متعلق به بخش آخر کتاب است زمانی که با سپهبد شهید قاسم سلیمانی دیدار داشتم و حقایق مهمی را از زبان او شنیدم.

حمید داودآبادی پیرامون مضمون کتاب «راز احمد» گفت: کتاب «راز احمد» سرنوشت حاج احمد متوسلیان است روایتی متفاوت و کامل از سفر بی بازگشت سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان از خرمشهر تا بیروت که برای اولین بار منتشر می‌شود.

وی در همین راستا ادامه داد: حدود ۳۸ سال پیش هنگامی که رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کرد عده‌ای از نیروهای ایرانی به لبنان اعزام شدند و در ۱۴ تیر ۱۳۶۱ حاج احمد متوسلیان به همراه سید محسن موسوی، علی رستگار و کاظم اخوان در شمال بیروت هنگامی که در پشت یک ایست بازرسی قرار گرفته بودند ربوده شدند از آن به بعد تنها اطلاعات ضد و نقیضی از این افراد کم و بیش منتشر می‌شد، اما اطلاعات دقیق و کامل از سر نوشت آن‌ها به دست نیامد.

داود آبادی به تلاش‌های خود پیرامون شفاف سازی و رفع ابهام از سرنوشت حاج احمد متوسلیان و همراهانش در آثار خود اشاره و بیان کرد: من ۳۵ سال است که روی پرونده حاج احمد متوسلیان و همراهانش کار می‌کنم، همه این سال‌ها هزینه‌های تحقیقات و سفرهای این تحقیقات را خودم پرداختم، برای پیگیری‌ها بیشتر به لبنان و سوریه رفتم و پس از مصاحبه و بررسی‌های میدانی لازم همچنین کسب اطلاعات به ایران بازگشتم.این نویسنده کتاب در همین راستا بیان کرد: از سوی دیگر برای دست یابی به اطلاعات بیشتر با مسئولانی که در این زمینه منابع موثق و اطلاعات کامل داشتند گفت‌وگو کردم لذا اولین کتاب خودم را سال ۸۴ منتشر کردم که به نوعی روزشمار گروگان گیری حاج احمد متوسلیان بود و با عنوان «کمین جولای ۸۲» منتشر شد که بعدها به زبان انگلیسی‌ نیز ترجمه شد.

در سال ۹۸ نیز کتابی از من با عنوان «۳۷ سال» منتشر شد که حاوی مجموعه مقالاتی از یافته‌هایم در مورد حاج احمد متوسلیان بودوی پیرامون مضمون کتاب «راز احمد» ابراز کرد: آخرین کتاب من پیرامون حاج احمد متوسلیان و همراهانش در پی‌تکمیل تمامی تحقیقات و بررسی‌هایم بود، کتاب «راز احمد» به عبارتی روایت خودم از حاج احمد متوسلیان است که حضور او از خرمشهر تا لبنان را در بر می‌گیرد. این کتاب خاتمه‌ای بر روایت‌های متعدد بود که در این سال‌ها پیرامون حاج احمد متوسلیان بیان شده است.

کتاب «راز احمد» ۴۵۰ صفحه تحقیقات من و ۲۵۰ صفحه نیز مستنداتی است که در این زمینه جمع‌آوری کردم.داود آبادی پیرامون حاج احمد متوسلیان ابراز کرد: حاج احمد از جمله شهدایی است که روایت‌های متعدد در مورد ناپدید شدنش وجود دارد، حتی برخی نقل می‌کردند که حاج احمد متوسلیان هنوز زنده است و در زندان‌های رژیم صهیونیستی قرار دارد. من تحقیقاتم را بر پایه روایت‌ها واقعی پایه‌گذاری کردم لذا کتاب «راز احمد» مستندی حقیقی از زندگی و سرنوشت حاج احمد متوسلیان است.

وی شیوه نگارش کتاب «راز احمد» را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: تمام مستندات و تحقیقاتی را که در پی چند سال کار مستمر انجام داده بودم و تمام مقالات و گزارش‌های مستندم را یکپارچه در قالب یک روایت منتشر کردم، برای اولین بار از این قلم استفاده کردم قلمی که معتقدم توانست بسیار جذاب و ارزشمند نقش آفرینی کند، تمام مستندات را به صورت قصه و داستان تعریف کردم همه عناصر حقیقی هستند و عنصر خیال در این کتاب راهی ندارد.داوود آبادی کتاب «راز احمد» را از زاویه‌ای متفاوت مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: در کتاب «راز احمد» و در فصل‌های آخر کتاب به دو مقوله مهم اشاره کرده‌ام همچنین به سخن سپهبد شهید قاسم سلیمانی که بسیار مهم بود.

وقتی در سال ۹۷ و پس از تلاش‌های مستمر برای دیدار و گفت‌وگو با برخی مسئولان رده بالا در مورد آخرین خبرهای موثق از حاج احمد متوسلیان ملاقات داشتم به نکاتی مهم دست یافتم دیدار من با سردار محسن رضایی و سپهبد شهید قاسم سلیمانی نتایج قابل توجهی را در اختیار من گذاشت.وی جذاب‌ترین بخش کتاب «راز احمد» را متعلق به بخش آخر دانست و اظهار کرد: جذابترین بخش کتاب «راز احمد» متعلق به بخش آخر کتاب است زمانی که با سپهبد شهید قاسم سلیمانی دیدار داشتم و حقایق مهمی را از زبان او شنیدم.

وی پیرامون دیگر ویژگی های کتاب «راز احمد» تصریح کرد: کتاب «راز احمد» حاوی مستنداتی خواندنی و جذاب است که برای اولین بار مطرح شده و برای کسانی که به دنبال پرونده حاج احمد متوسلیان هستند بسیار ویژه خواهد بود، در این کتاب سیره و روش حاج احمد متوسلیان در زندگیش را نیز مطرح کردم، در طی این سال‌ها آنقدر به دنبال ربوده شدن حاج احمد متوسلیان بودیم که فراموش کردیم این فرد پیشنه و تفکرات خاص خود را نیز داشته است.

داودآبادی پیام کتاب «راز احمد» را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: نسل امروز ما زمانی پا به عرصه زندگی گذاشتند که دیگر حاج احمد وجود ندارد لذا معتقدم این حق جوانان و نوجوانان است که سرداران خود را بشناسند افرادی که صادقانه برای سرزمین خود، دفاع از انسانیت و اسلام تلاش کردند، آنان با آرمان‌های انقلاب پیمان بستند و بر روی اعتقادات خود تا پای جان ایستادند و این بسیار مهم است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس