کد خبر 109137
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱

همه آن‌هایی که روبه‌روی دوربین عکاسباشی قرار گرفته‌اند تا لحظه‌ای تاریخی ثبت شود این افتخار را داشتند تا نام‌شان در تاریخ جاودانه شود. آن‌ها 76 سال قبل عضو اولین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران بودند.

به گزارش مشرق، هر چقدر هم که حافظه تاریخی قدرتمندی داشته باشیم نمی‌توانیم حدس بزنیم این عکس مربوط به کدام برهه زمانی تاریخ فوتبال این مملکت بوده است. عکسی سیاه و سفید که حالا از گوشه آلبوم‌های قدیمی بیرون آمده و اسکن شده تا در فضای مجازش منتشر شود.


زمان : 1315 هجری شمسی

مکان: آبادان

شرح : اولین تیم ملی فوتبال ایران

اعتبار: نامعلوم

چهره‌شان نه تنها برای نسل فعلی فوتبال ایران آشنا نیست که حتی پدران فوتبال‌دوست نسل فعلی هم از جمع حاضر کسی را نمی‌شناسند. همه آن‌هایی که روبه‌روی دوربین عکاسباشی قرار گرفته‌اند تا لحظه‌ای تاریخی ثبت شود این افتخار را داشتند تا نام‌شان در تاریخ جاودانه شود. آن‌ها 76 سال قبل عضو اولین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران بودند. هر چند که این افتخار هیچ کجا ثبت نشده و تاریخ فوتبال ایران با دیده شک به آن می‌نگرد.

حالا همه آن‌هایی که در این عکس حضور دارند زیر خروارها خاک خوابیده‌اند و هیچ نامی از آن‌ها نیست. به سختی می‌توان حتی نام و نشانی از آن‌هایی که اولین تیم ملی فوتبال ایران را تشکیل دادند یافت. شاید خیلی از ما اگر سری به گنجه‌های پدربزرگ‌هایمان بزنیم و آلبوم‌های قدیمی‌شان را ورق بزنیم عکس‌هایی از این دست پیدا کنیم. اما نه صاحب عکس زنده است که از او بپرسیم و نه آن چهره‌ها برایمان آشنا هستند. آن‌ها که گوشه‌ای از تاریخ فوتبال این مملکت بودند، حالا باید عکس‌هایشان را تنها در پستوها پیدا کرد.

***

از همان روزی که اسپیرینگ رایس- وزیرمختار انگلیس- اولین دوره رسمی مسابقات فوتبال را در ایران تدارک دید تا به امروز بر فوتبال ما داستان‌ها رفته و افراد زیادی در این فوتبال آمده‌اند و رفته‌اند. عکاس‌ها با عکس‌هایشان لحظاتی از تاریخ این فوتبال را ثبت کرده‌اند. عکس‌هایی که هر کدام از آن‌ها می‌تواند گوشه‌ای از تاریخ فوتبال ما را آشکار سازد. کاش كسي آستین بالا مي‌زد و همتی سترگ براي ثبت اين تاريخ به كار مي‌افتاد تا ما با دیدن یک عکس قدیمی در فضای مجازی از اولین تیم ملی ایران با شک و تردید به آن ننگریم.

منبع: سایت گل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس