علیرضا بهشتی

"علیرضا بهشتی" از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ که زمانی درباره بروز تقلّب در انتخابات به مردم دروغ گفته بود؛ اکنون درباره کارنامه نظام اسلامی در بحث عدالت نیز ادعاهای تازه‌ای را مطرح کرده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

"سفله" زمانه‌ات را بشناس؛ منتقدان خوئینی‌ها یا "فرماندهان فتنه اقتصادی"!؟

سعید حجاریان، از تئوریسین‌های هسته سخت اصلاحات به تازگی طی یادداشتی که در یک وبگاه متعلق به جریان چپ منتشر شد؛ در دفاع از نامه براندازانه موسوی‌خوئینی‌ها خطاب به رهبر انقلاب نوشته است: هفته گذشته نامه‌ای به قلم آیت‌الله سید محمد موسوی‌ خوئینی‌ خطاب به مقام رهبری منتشر شد. نویسنده در این نامه با ادبیاتی محترمانه و دلسوزانه نکاتی را در باب حکمرانی و وضعیت جاری کشور بیان کرده و نسبت به برخی رویه‌ها هشدار داده بود. واضح بود انتشار نامه‌ای از سوی فردی با این سابقه، سیلی از انتقادات را به‌دنبال خواهد داشت اما روشن نبود وضعیت آزادی بیان تا این حد بغرنج شده است که متنی در این حد کوتاه از یک‌سو به رادیکالیسم و ساختارشکنی ترجمه و از سوی دیگر به صفت سهم‌خواهی متصف می‌شود. به هر تقدیر گویی به فصلی جدید از تحولات سیاسی ورود کرده‌ایم که روحیه انتقادپذیری از میان رفته است و از هر سو، به متن و صاحب متن حمله می‌شود.

او همچنین در بخش انتهای یادداشت خود می‌گوید: بد نیست بگویم آقای موسوی خوئینی شبیه به جدش شده است؛ یوم علی صدر المصطفی و یوم علی وجه الثری. اکنون، کار به جایی رسیده است که مشتی سفله هر چه می‌خواهند به زبان می‌آورند و هر چه کینه دارند نثار ایشان می‌کنند. به‌قول خود آقای خوئینی اف بر تو ای روزگار سفله‌پرور! +

*ما به آقای حجاریان عرض می‌کنیم سفله کسی است که مسئولیت نمی‌پذیرد و با اینکه مسبب‌الاسباب وضع موجود است و دولت ناکارامد فعلی را هم‌او در دامن رأی مردم گذاشته اما امروز به جای پذیرش مسئولیت، عذرخواهی از مردم و اشاره به مثبتات رقیب برای انتخابات آینده؛ ولی ناجوانمردانه انگشت اتهام و مسئولیت را به سمت رهبری نظام دراز می‌کند.

البته سفله‌تری هم هست...

هم او و آنانی که دم از گفت‌وگو می‌زنند اما در لفافه مردم را به اغتشاش دعوت می‌کنند و جرأت ندارند مرد و مردانه از قصد خود برای ایجاد شورش خیابانی و کلید زدن "فتنه اقتصادی" حرف بزنند و در سایه نامه‌های سرگشاده پناه گرفته‌اند.

در بحث اشاره حجاریان به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) و کنایه شبیه شدن موسوی‌خوئینی‌ها به جدش نیز باید بیان کرد که این حجاریان بود که چند سال قبل در اظهاراتی مدعی شد عملکرد امام حسین(ع) در عاشورا عقلانی نبوده است فلذا روش ائمه هدی(س) پس از عاشورا عقلانی‌تر شد! [۱]

این نگاه ابزاری و ابن‌الوقتی حجاریان برای سوء استفاده از ساحت دین و ائمه هدی(س) به شدت محل تأمل است.

***

نقش فرمان اصلاح‌طلبان برای "تحریم انتخابات" در کاهش مشارکت چه بود؟

افشاگری محسن هاشمی علیه یک طراحی خبیثانه

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به تازگی در سخنانی که اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، پیرامون کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ۹۸ گفته است:‌

"یک نظر در حوزه سیاست این است که اگر اصلاح طلبان می‌خواهند خود را به عنوان یکی از دو قطب سیاسی جامعه در حوزه رسمی تثبیت کنند، نباید حضور را به موفقیت گره بزنند و در انتخاباتی که احساس شکست می‌کنند، حضور نیابند یا آنکه شرایطی برای حضور بگذارند که قابل تحقق نیست. متاسفانه این وضعیت در انتخابات مجلس اتفاق افتاد و عملکرد شورای سیاستگذاری و برخی احزاب با نفوذ اصلاح‌طلب به گونه‌ای بود که هم آرا را کاهش داد وهم پیام منفی به سیستم داد."[۲]

*گزاره مورد اعتراف محسن هاشمی بیانگر آن است که چرا برخی محافل تحلیلی تأکید دارند اقدام اصلاح‌طلبان و شورایعالی سیاست‌گذاری آنها در تحریم انتخابات مجلس یازدهم؛ یک اقدام منافقانه، شریرانه و حاکی از معارضه مستقیم با نظام اسلامی است.

به سخن دیگر اینکه اگرچه کارنامه بد چپ‌ها در دولت، مجلس و شورای شهر در کاهش مشارکت مؤثر بود اما عامل اصلی عدم شرکت کسانی از مردم در انتخابات؛ تشویق‌های اصلاح‌طلبان برای شرکت نکردن، ناسزاگویی به نهادهای نظارتی و خروج علنی از فرایند مردمسالاری با عدم ارائه لیست انتخاباتی بود.

مفهومی که در تمام نظامات سیاسی جهان به مثابه ضدّیت با مردم و حاکمیت تلقی می‌شود و اشدّ مجازات هم برای آن در نظر گرفته می‌شود!

جالب است که اعضای ستاد جریان سیاسی خاص در روزهای انتخابات با یک عملیات فریب تلاش می‌کردند مسئله تحریم انتخابات را استتار کنند و به کشف این عملیات از سوی برخی محافل تحلیلی؛ حساس شده بودند. [۳]

اما در پرتو سکوت خواص و عدم اشراف لازم به پازل چیده شده از سوی هسته سخت اصلاحات؛ شد آنچه که نباید می‌شد و متأسفانه کسانی از مردم با اغواگری اصلاح‌طلبان در انتخابات مشارکت نکردند.

و این شد که افرادی از آنها پس از انتخابات و در حالی که با خروج از حاکمیت احساس قدرت می‌کردند صراحتا از این گفتند که ما با تحریم انتخابات، پیغام بدون ابهام خود را به شورای نگهبان دادیم!

بدیهیست که در صورت عدم وجود درک همچنان از این بازی کثیف؛ نتایج سخت‌تری نیز بروز خواهد کرد که تنها یکی از آنها نامه منافقانه خوئینی‌ها به رهبری نظام است. نامه‌ای که تنها هدف آن جرقه زدن بر هیمه فتنه اقتصادی است. [۴]

گفتنیست، پس از انتخابات مجلس یازدهم، کسانی مثل بهزاد نبوی تأکید کردند که رفتار تحریمی اصلاح‌طلبان در قبال انتخابات اسفند، اشتباه بوده است. [۵]

***

"علیرضا بهشتی"؛ از دروغ انتخاباتی تا دروغ درباره کارنامه نظام

علیرضا بهشتی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی در اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد، گفته است:

"در خصوص عدالت اجتماعی جالب این است که الآن موافقان و مخالفان نظام، طرفداران و منتقدان نظام، اتفاق نظر دارند که جمهوری اسلامی موفق نبوده است. یعنی ما از سطوح مختلف مسئولین این را شنیده ایم، تا کسانی که کاملا مخالف جمهوری اسلامی هستند. واقعیت این است که باید به یک بررسی علمی و همه جانبه و در یک فضا آزادی که یک نماینده مجلس به خاطر یک نطق پیش از دستور مورد محاکمه قرار نگیرد و کسی که یک توئیت می کند مورد پیگرد قضایی قرار نگیرد،  کارنامه این ۴۲ سال بررسی کنیم. این کار را خود ما و دلسوزان نظام باید انجام دهیم؛ کسانی که در ایران نشسته اند و دل نگران آینده این سرزمین هستند. "

او همچنین در ادامه اظهارات خود تصریح می‌کند: فرد انقلابی سال ۵۷ نباید از انقلاب خودش پشیمان شود. از این باید پشیمان باشد که نسبت به حفظ و مراقبت این انقلاب کوتاهی کرده است. و همه ما کم و زیاد در این زمینه شریک هستیم. آنجایی که باید می ایستادیم، نایستادیم. آنجایی که باید هشدار می دادیم، ندادیم. آنجایی که باید در میدان می بودیم، به سراغ زندگی شخصی خودمان رفتیم. آنجایی که باید اطمینان مطلق نمی کردیم، اطمینان کامل و مطلق خودمان را هدیه کردیم به مسئولینی که خطاپذیر هستند و معصوم نیستند. این اشتباه بزرگ ما بوده و اگر ما بخواهیم از این اشتباه بیرون بیاییم دو راه بیشتر نیست؛ یا منتظر باشیم این وضعیت پیش رود تا خدای ناکرده به اضمحلال برسیم و یا منتظر یک منجی باشیم که از پس پرده غیب و یا آن طرف مرزها بیاید و ما را نجات دهد. ولی می دانیم منجیان که از آن طرف مرزها آمده‌اند به هیچ وجه به نفع منافع ملی کشور ما و هیچ کشوری تلاش نکرده‌اند! [۶]

*مقوله‌ای که ما در وبلاگ مشرق کراراً بر آن تأکید داریم تأثیرات فراگیر "سکوت خواص و عدم روشنگری" آنان است.

اظهارات ناصحیح بهشتی که از سال ۸۸ و با تأکید بر وقوع تقلب در انتخابات! مسبوق به سابقه بوده؛ شاهدی بر همین مقوله است که اگر خواص در قبال سخنان غلط موضع نگیرند و روشنگری نکنند؛ این حرف‌های غلط و دروغ است که به راحتی در گوش جامعه زمزمه می‌شود و به ناگاه نیز مثلا همه باور خواهند کرد که آن پادشاه لخت واقعا چه لباس فاخری دارد!

تأکید بهشتی بر اینکه موافقان نظام می‌گویند کارنامه موفقی در عدالت نداریم در حالی است که اتفاقا موافقانی هم هستند که نظام جمهوری اسلامی را مایه مباهات می‌دانند.

آنها استدلال می‌کنند که نظام اسلامی ثابت کرده است دچار فساد سیستمی نیست و با هر مفسدی در هر سطح و جایگاهی برخورد قاطعانه دارد.

و در همین نظام است که گاهی حتی رهبر انقلاب نیز در قضایایی مثل کهریزک، یک تنه و اولین نفر وارد میدان می‌شود و به عنوان مدعی‌العموم حق درگذشتگان کهریزک را مطالبه می‌کند.

ما در این زمینه به بیانات رهبر معظم انقلاب نیز استناد می‌کنیم که معظم‌له چگونه نظام اسلامی را در قله‌ی عزت و مایه‌ی افتخار و مباهات برای اسلام می‌دانند. [۷] و چگونه در بیانیه گام دوم پیرامون کارنامه نظام اسلامی در مقوله عدالت و برخورد با فساد فرمودند: واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بی‌عدالتی در این چهار دهه، با هیچ دوره‌ی دیگر گذشته قابل مقایسه نیست.

ایشان در مقطعی دیگر نیز در اشاره به عدالتخواهان تندرو فرمودند:

"این چه توقّع بی‌جایی است که اگر یک رئیس، یک مرئوس، یک قاضی، یا مسئول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه می‌شود، فوراً شروع می‌کند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن! البته به فضل الهی، مثل همیشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اکثر مردم خوبند. اغلب علما و روحانیون، خوبند. اکثر با انصافند. اکثر متوجّه حقایقند. اما در گوشه و کنار، کسانی هم پیدا می‌شوند که این گونه‌اند. این ناشی از چیست؟ ناشی از نشناختن قدر جمهوری اسلامی است.
امروز هر کس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، کافر به نعمت الله است. البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. کافر نعمت است و کفر نعمت در مقابل ذات مقدّس باری‌تعالی، یکی از گناهان بزرگ است. خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم. "[۸]

محرز آنست که بهشتی قصد دارد سخن دوستداران انقلاب در بحث عدالت را کتمان کند و به مردم از این بگوید که هیچکس موافق نیست! مقابله با این دروغ بزرگ، از وظایف خواص است.

***

1_ http://www.jahannews.com/analysis/389257

2_ https://etemadonline.com/content/416685

3_ mshrgh.ir/1035158

4_ mshrgh.ir/1088498

5_ https://tn.ai/2265314

6_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1453326

7_ https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=43551

8_ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=4010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    24 19
    اون آقاهه که پیراهن قهوه ای پوشیده ، موهاشو شبیه خانمها درست کرده
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      24 4
      آیا کسی اینجا هست که بداند هدف حجاریان و تیمش در نهایت چیست؟
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      23 1
      سفله کسی است که مسئولیت نمی‌پذیرد
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      6 39
      ایا کسی در اینجا هست که به من بگه انقلاب ما به سر منزل مقصود رسیده یا نه. صغرا کبرا نچینه که به خاطر دشمن فرضی و نفوذی و ازین توهماته یه کلمه بگه رسیده یا نه.
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      4 4
      جناب ۱۲۲۷ مهم ترین مقصود انقلاب ما که آزادی از عملگی غربیهای کثیف بود به حقیقتی انکارناپذیر پیوسته پس بله ما به مقصود رسیدیم، صغری کبری چیدن و چرند بافتن هم رسم امثال شماست که برای رسیدن به هدفتون حاضرید حق رو زیر پا بذارید و پایمالش کنید
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      17 6
      نه هنوز نرسیده، ان شاء الله بزودی که این اصلاحاتچی ها رو با لگد انداختیم بیرون، کم کم به سر منزل مقصود میرسه!!!
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      14 2
      سوالات منطقی نیست که دنبال جواب منطقی میگردی وقتی دشمن واقعی و خناثان نفوذی که حداقل این ۷ سال حضور بسیار پررنگی در ضربه به مردم و کشور برای تسلیم نظام در برابر نظام استکبار داشتند رو باور نداری پس دنبال جواب قابل باور هم نباش
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      1 4
      آیا کسی اینجا هست که بداند هدف حجاریان و تیمش در نهایت چیست؟//// جواب شما در یک کلمه: پوشیدن "کت فرخزاد" . خخخخخ
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      0 0
      راست گفتی دقت نکردم .
  • احسان معتمدی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    18 12
    در جهان پر از ظلم الان مستقل بودن هزینه دارد که کشور و مردم ما دارند پرداخت میکنند تحت جنگ و تحریم خارج و دزدی بیت المال مسئولین هستیم
    • GB ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      10 27
      استقلال؟؟؟؟ اینقدر به روسیه و چین باج می دهیم که یکجا به نفع ما یک رای صادر کنند. الان 20 میلیارد ما در چین گیر است و نمی دهد
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      14 1
      اینها که گفتی باج اثرات بی عرضگی و وادادگی وزارت خارجه دولت زبان دنیا بلدها ست که فقط دنبال برجام بازی و بستن به هرقیمت با آمریکاست اگر یک وزیر خارجه انقلابی داشتیم این اتفاقات رخ نمی داد
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      4 22
      اقا فرضا که ما مستقلیم به چین و روسیه وابسته نیستیم.فرض رو بر این میگیریم حالا حسن این مستقل بودن چی هست؟ منابعمونو امریکا نمیبره به جاش اقایون میبرن حداقل امریکا میبرد یه چیزی واسه خودمون میذاشت
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      3 3
      ۱۲۲۹ همچین نظرات مشعشعی رو که زیر تمام کامنتها تکرار میکنی برای خودت نگهدار آمریکا هم میخورد هم له میکرد هم سگش از کل خانواده فلان ارزشمندتر محاسبه میشد تازه کم کم هم داشت به سمت تجزیه ایران میرفت، چی گرفتین که اینطور به حقارت چنگ میزنید
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      12 1
      جناب آقای ۱۲:۲۹ مشخصا خائنهایی مثل تو در پستهای اجرایی گمارده شدن که از لحاظ اقتصادی به اینجا رسیدیم
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    39 8
    به حجاریان احمق باید گفت ای حمق نادان تر از نادان ، به خیال خودت و همفکرانت چون شما خودتان را به نفهمی زده اید . مردم هم مثل شما فکر می کنند؟. دلقکهای اصلاحات باید بدانند دیگر دوران فریب و کلاشی و عیاشی به پایان رسیده و مردم آگاه تر از آنی هستند که امثال تو و همفکران اوباشت فکر می کنید. هرچه زوتر به فکر توبه باشید تا این دقایق ننگین باقیمانده از عمرتان شاید باعث شود در طبقات قابل قبول جهنم جای بگیرید.
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      12 5
      جواب ابلهان خاموشی است
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      13 2
      اینها ابله نیستند خائن و فتنه گر هستند در برابر اینها نباید سکوت کرد باید روشنگری کرد
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      4 2
      اگرموسوی خوینیها وتاجزاده ها وحجاریانها به دولت روحانی باآنهمه خطا وخسارت نقدی وارد میکردند و ازپاسپورت وبازنشدن یک حساب بانکی بابرجام که فتح الفتوحاتش نامید باگرانی بنزین ومحرمانه محرمانه پیش رفتنش باآنهمه نفوذی دوتابعیتی ودرحقیقت ضعیف ترین دولت قالب شده خودشان رنج میبردند و چنان ضعیف بود که ناامیدی را به بخش مهمی درانتخابات تزریق کرد وهمینها عدم مشارکت که قهرباخوداینها بود حمایت ازخود جانمیزدند وهزار هزار بی صداقتی دیگر نداشتند ماهم می پذیرفتیم سفله نیستند .
  • مهدی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    25 8
    این اصلاح طلبان واقعا خیلی پرو و بی حیا هستند برای هیچ هم افتخار می کنند و خودشان را با چه چیزهای مقایسه می کنند ولی من همه اینها را به یزید زمانه تشبیه می کنم که خیلی ظلم کار و جنایت کار هستند و از جنایت خود بر دیگران سربلندی میکنند و خودشان را خدمتگذار معرفی میکنندواقعا مرگ زودرس برازنده اینهاست ای مرگ کجایی این فاسدان را خیلی زود درک شان کن بطوری که بعضیها را در کنار استخر و بقیه را ..... جای خودشان ملاقات کن.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    29 4
    چرا بعضی از آقا زاده ها طلب کارند. سهم پدری می خواهند؟!!!
  • جوادی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    22 13
    موسوی خمینی ها بنیانگذار اهانت به زیر ساخت های فرهنگی مذهبی جامعه ای است که سید روح الله با آن امید به پرچمداری قیام مهدوی را داشت . هیچکس روزنامه سلام به سر دبیری ایشان و در پی آن سونامی فرهنگی که هم پالکی هایش ایجاد کردند را فراموش نکرده اند . نامه نگاری و حرکات سیاسی ایشان فقد به قصد خود نمایی است . بدیهی است کسی که وزنی ندارد متوسل به حرکات ریسکی می شود تا شاید کسی نیم نگاهی هم به کند . امثال حجاریان که خود سفله سطل زباله دان تاریخند هم با حمایت از او جز کوچکتر شدنش نتیجه ای حاصلشان نخواهد شد . امت مسلمان ایران با احترام به قوانین مقدس و کم نظیر ایران صبورانه منتظر لحظه ای هستند که با 22 بهمنی سایه های شاهنشاهی را هم از مملکت بیرون کنند .
    • جلیل IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      7 1
      موسوی خوئینی ها
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    11 1
    تو انتخابات که تقلب میشه ولی من مطمئنم زمان احمدی نژادنبودزمان روحانی اونم تودوردوم بود
  • حسین ن IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    11 3
    کسی که رفته بود اتحاد جماهیر شوروی سابق و مثلاً در دانشگاه پاتریس لوممبا درس می‌خواند و در اتحاد جماهیر شوروی سابق تعدد زوجات ممنوع بود در آنجا با دو زن ازدواج کرده بود و بعد از مدتی از اتحاد جماهیر شوروی سابق فرار کرد و به انگلیس رفته و آموزش های MI6 را دید و حالا سر از اطراف امام خمینی در آورد و نفوذ کرد آیا بیشتر بگم؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      0 0
      اونی که گفته تو پاتریس لومبا درس خونده،چند نفر دیگه هم اسم برده
  • قادر US ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    4 27
    وقتی تمام نمایندگان اصلاح طلب حذف میشوند و نماینده ای برای رأی دادن ندارند خوب شرکت نمی کنند و شما نام این را می گذارید ؟ منافقانه ؟! شريرانه ؟
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      8 0
      پس امثال مجید انصاری از نواب خاص امام سلام الله علیه بودند؟؟؟
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      7 1
      تمام نمایندگان اصلاح طلب حذف شدند؟ چرا لیست حزب کارگزاران را به رسمیت نشناختید؟ و البته جواب روشن است. چون انتخابات را تحریم کرده بودید.
    • حاجی اذری IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      12 3
      به کوری چشم بدخواهان مردم دیگر فریب انهارا نخوردند وحذفشان کردند ایا بنظر انها این مردم سالاری نیست؟
  • حسين DE ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    5 0
    سعيد عصر حجرى بجاى اظهار نظر در مورد نامه خوئينيها كه مانند خودت يك مرده متحرك بيش نيست اگر توان و شهامت فكرى دارى يك موضع گيرى روشن و مشخص در مورد روند انقلاب در شرايط خطير امروز انجام بده البته اگر ميتونى .
  • احمد ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    3 0
    منظور آقای حجاریان از جد آقای موسوی خوئینی ها احتمالا زیدالنار است
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    17 2
    وضعیت فساد وبد کاری مسئولین و منصوبین دیگه از این گوشه کنارها به کل سطح جامعه رسیده.شما سرتو کردی زیر برف.
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      5 12
      از آلبانی چه خبر؟!
  • حسين DE ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    3 0
    آقا محسن مترو ساز،يك نظر در حوزه سياست اين است كه انتخاب شدن و انتخاب كردن يعنى شركت مستقيم مردم در حيات و سرنوشت سياسى،اقتصادى،اجتماعى،فرهنگى و همه شئونات اجتماعى ،جزئى از زير ساختهاى دمكراسى در هر جامعه دمكراتيك است،حال هر فرد ويا جريانى تحت هر عنوان وبا هر قصد و نيتى فراخوان صادر كند كه يا ايها لناس در انتخابات شركت نكنيد و يا به عناوينى مانع از حضور مردم در صحنه گردد مخالفت خود را آشكارا با دمكراسى و جامعه دمكراتيك در عمل اثبات كرده و بايد مجازات گردد،هيچ جريانى اجازه ندارد چنين دستورالعملى صادر كند،ترس از شركت در انتخابات و شكست در آن نبايد مانع از حضور در آن گردد،انتخابات صرف نظر از پيش شرطهاى دمكراسى در جامعه يك ميزان و ملاك براى عملكرد جريانهاى سياسى است كه عملكرد خود را به معرض قضاوت مردم ميگذارند كسانيكه و يا جرياناتى كه بيانيه و فراخوان صادر ميكنند تا مانع حضور مردم در صحنه انتخابات گردند نه تنها ضد دمكراسى و مخالف دمكراسى هستند بلكه از قضاوت مردم وحشت دارند.
  • علی IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    17 1
    اینها چون از حالا قافیه رو باخته اند شروع به جر زنی می کنند چون در ظرف این هفت سال هرچه بلا تو آسمان و زمین بود بر سر این مردم و نظام آوردند و کسی چیزی نگفت چون اگر می گفت باید می رفت به جهنم.لذا اینها اگر می دانستند که می توانستند نمایندگان خود را به مجلس بفرستند حتما در انتخابات شرکت می کردند چون کارنامه ای سیاه داشتند جرات شرکت کردن نداشتند و ترسیدن که آبروی نداشته شان برود.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      4 0
      و البته موجب کاهش مشارکت مردم هم شدند و کسی نفهمید!
  • رضا IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    4 3
    سلام مشرق جان من یک فرد سیاسی نیستم از اصلاح طلبی و اصولگرا بازی هم نه سر در می آورم و نه خوشم میاد ولی گرانی دم به ساعتی را کاملا می بینم و در زندگی و اداره زن و بچه هام لنگ میزنم میدانم وضع خراب هست و خرابتر هم میشود نه حجاریان برام مهم هست نه روحانی و نه قالیباف و ... نان توی سفره ام برایم مهم است
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      1 6
      پس بخاطر نانت باید از حرف درست حمایت کنی و درست هم رأی بدهی. نمیشود بگویی من سیاسی نیستم و بعد از کاهش نانت تعجب کنی.
  • علی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 1
    از صدر اسلام تاکنون انقدر که دشمنان داخلی در لباس خودی ضربه به اسلام و مردم زده اند دشمن واقعی نزده است
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    1 0
    شرکت کم مردم درانتخابات نتیجه تورم 500 درصد دردولت حرافو مخلف وعده روحانی بود نه سفارش اصلاح طلبان .واین یه نقشس که میخان جابندازند که مردم تابع نظر اصلاح طلبانن .نخیر .مردم ازاصلاح طلبان متنفرن.جناح چپ درپیشگاه خداوند وندر نزد انسانهای فهیم جائی ندارن.مشرق جنابعالیم ندانسته درزمین دیگران بازی نکن.بحرفا وادعاهای محسن هاشمیم گول نخورید باهمین حرفا خودشونو بالا میکشن وضربه ای کاری وبکوقع به انقلاب وکشور وارد میکنن. ایکاش این ساده لوحیها نبود واون ضربهای کاریرو نمیخوردیم.اما افسوس
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    2 1
    تنها راه نجات ایران فقط وفقط مجلس واقعی نه مثل این مجلسها بله قربان گو وپاسخگو بودشه
  • SE ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    4 7
    مردم از دگردیسی علیرضا بهشتی فرزند شهید محمد حسینی بهشتی و پشت کردن او به خط فکری پدرش و پشت کردن به مستضعفین و با نو اشرافیون منافق همدم شدنش ناراحتند نه پشیمان از انقلاب 57
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    3 2
    کسی که حرف اصلاح طلب ها را باور می کند در اولین فرصت خودش را به دیوانه خوانه معرفی کند
  • حسن IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 0
    خداوند شماهارا لعنت کند که اینگونه در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران ومردم و مقام معظم ولایت شمشیر از غلاف کشیده اید ومنتظر استارت زدن هستید. خجالت از شهدا بکشید. فرصت طلبان حرام لقمه که سر سفره انقلاب به نان ونوایی رسیده اید وحالا دارید عربده می کشید. اما یادتان باشد که خون حاج قاسم ها در تک تک مویرگهای جوانان بسیجی این مملکت جریان دارد وشما راهی درک اسفل خواهید شد.
  • جمال IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 0
    نه راستش نه چپش نمیتوانند اقتصاد و فرهنگ و مشکلات مردم رو حل کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس