کد خبر 1090906
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
آیت‌الله سیستانی نمایه

هتاکی گستاخانه یک رسانه سعودی به ساحت مرجعیت عالی شیعیان عراق، واکنش خشمگینانه شخصیت‌های سیاسی عراقی را به دنبال داشته است.

به گزارش مشرق، در پی اهانت روزنامه الشرق الاوسط به آیت الله العظمی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق، شخصیت های سیاسی عراق واکنش خشمگینانه ای به آن نشان دادند.

هادی العامری رئیس ائتلاف پارلمانی الفتح با محکوم کردن جسارت وقیحانه الشرق الاوسط گفت  بار دیگر نظام آل سعود از خطوط قرمز و ارزش های عالیه  ملت عراق تجاوز کرده و از طریق رسانه زرد خود، الشرق الاوسط، به مقام مرجعیت عالی شیعه، آیت الله سیستانی، بی احترامی کردند.‎

در این زمینه:

اهانت وقیحانه یک رسانه سعودی به مرجعیت عالی شیعیان عراق

 احمد الاسدی نماینده پارلمان عراق هم خاطر نشان کرد: ما از توده های مردمی و فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری می خواهیم که این اقدام توهین آمیز نسبت به آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان را محکوم کنند.

برخی گروه های هنری مانند فنانون العراق(هنرمندان عراق) و برخی شخصیت های سیاسی و رسانه ای مانند احمد اسدی و غزوان جاسم انتشار این کاریکاتور از سوی رسانه هتاک سعودی را محکوم کردند .‎

در پی خشم عراقی ها از اهانت وقیحانه به ساحت مرجعیت بزرگ خود و اعتراضات گسترده جریانهای سیاسی و مردمی، الشرق الاوسط سعودی با صدور بیانیه ای با توجیه اقدام توهین آمیز خود مدعی شد که قصدش توهین به مرجعیت نبود بلکه قصد آن دخالت های ایران در امور داخلی عراق بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 0
    لعنت برتو وهابی کینه ای
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    نور حق با فوت کردن های شیاطین خاموش نمی شود ! فرقی بین شارلی ابدو و شرق الاوسط نیست که یکی به رسول الله (ص) و دیگری به نواده رسول الله (ص) توهین می کند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس