کد خبر 1090639
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
دلار نمایه

نماینده مردم شهرستان بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم رانت و فساد از جامعه برچیده شود، نرخ ارز باید تک نرخی باشد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محمد باقری بنابی، امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب با بیان اینکه چند نرخی بودن ارز منجر به فساد می شود؛ افزود: در کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر این بحث هستیم که ارز تک نرخی شود و در گذشته چند نرخی بودن ارز باعث سوءاستفاده، رانت و فساد در جامعه شده است و کمیسیون اقتصادی مخالف پرداخت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به افراد خاص است و مجلس کنترل های لازم را در این خصوص در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید:

نوسان نرخ ارز، بازار خودرو را قفل کرد/ رشد پایه پولی به ۴۰ درصد می‌رسد

مقصر افزایش نرخ ارز چه کسی است؛ بانک مرکزی یا صادرکنندگان؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات اساسی حاکم بر کشور را عدم داشتن نظم و انضباط اعلام و تصریح کرد: اگر می خواهیم جامعه پیشرفته ای داشته باشیم باید نظم و انضباط را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و اگر امروز می بینیم برخی از واحدهای تولیدی در کشور موفق عمل کرده اند، دلیلش این است که نظم و انضباط در مجموعه مدیریت و کارکنان آن واحد حاکم بوده است.

باقری بنابی سپس با اشاره به افزایش ۳۰۰ هکتاری زمین برای توسعه شهرک صنعتی بناب گفت: با این مقدار افزایش زمین شاهد جهش خوبی در بخش صنعت شهرستان خواهیم بود و برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال در جنوب استان آذربایجان شرقی کمک خوبی خواهد کرد که امیدواریم مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان در خصوص واگذاری این اراضی به متقاضیان تسریع نماید.

وی همچنین با اظهار امیدواری تأکید کرد ظرف ۴ سال آینده با راه اندازی واحدهای جدید صنعتی در شهرستان بناب آن را به شهرستان بدون بیکار تبدیل خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس