کد خبر 1090632
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
بخشنامه جدید ارزی بانک مرکزی/ صرافی‌ها می توانند منابع ارزی را از بانک‌ها بخرند

هیأت عامل بانک مرکزی در جلسه روز جاری خود، نرخ سود سپرده‌گذاری بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی را با ۱ واحد درصد افزایش، ۱۳ درصد تعیین کرد.

به گزارش مشرق، آخرین اطلاعات به دست آمده از عملکرد بخش واقعی اقتصاد نشان می‌دهد، رشد اقتصادی بدون نفت در مسیر صعودی قرار گرفته است. از طرف دیگر، نرخ تورم از تورم هدف اعلام شده (۲۲ درصد) فاصله دارد. بر این اساس، هیأت عامل بانک مرکزی در راستای اجرای قانون پولی و بانکی کشور برای حفظ ارزش پول ملی در جلسه پنج‌شنبه مورخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۹، ترتیبات جدید اجرای سیاست پولی را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید:

نوسان نرخ ارز، بازار خودرو را قفل کرد/ رشد پایه پولی به ۴۰ درصد می‌رسد

براین اساس، هیأت عامل بانک مرکزی براساس مواد (۶) و (۱۱) دستورالعمل «عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال اخذ وثیقه توسط بانک مرکزی»، نرخ سود سپرده‌گذاری بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی را با یک واحد درصد افزایش، ۱۳ درصد تعیین کرد. 

ذکر این نکته ضروری است که این تصمیم با هدف کاهش دامنه دالان نرخ سود و هدایت نرخ تورم به سمت نرخ تورم هدف اتخاذ شده و از روز شنبه مورخ ۱۴ تیرماه ۱۳۹۹ اجرا می‌شود. یادآور می شود که نرخ سود اعتبارگیری بانک‌ها از بانک مرکزی ۲۲ درصد است.

پیش از این هیأت عامل بانک مرکزی در روز چهارشنبه مورخ ۴ تیرماه ۱۳۹۹، کف دالان نرخ سود را از ۱۰ به ۱۲ درصد افزایش داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • پ IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    8 0
    چیکار میکنه این بنک!!بنگ بنگ
  • رضا BE ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    9 0
    خدا لعنتشون کنه
  • احمد IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    7 9
    این نرخ باعث میشود عده ی زیادی سپرده خود را از بانک بیرون آورده و به افرادی بدهند تا برایشان کار اقتصادی کرده و سود بیشتری داشته باشند اما پس از مدتی اصل پول به هدر رفته و باعث بروز مشکلاتی برای صاحب پول میشود که نهایتاً کار به دادگاه و هزینه های دادگاه که عملاً بعهده دولت است میشود.
    • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      0 2
      مثل پیرزنها فکر کردن منسوخ شده جانم
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    6 0
    سود سپرده بانکی 15 درصد در مقابل تورم بالای 40 درصد که نتیجه بی سوادی مدیران کلان بانکی است ،نتیجه اش همین میشود که می بینیم.قیمت های سرسام آور در بازار خودرو ،مسکن ،طلا و .. که عاملش همتی بوده که سود بانکی را بت وجود تورم بالای 40 درصدی به زیر 15 درصد رساند و همه پولشان را به بازارهای مختلف سرازیر کرده و همه بازارها را متلاطم نمودند.
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      0 0
      سود سپرده 15درصد تسهیلات بانک یا وام با سود 24درصد یا بیشتر و....حال در این بلبشو اقتصادی کیه که پولش توی بانک با این سود نگه داره و...واینکه همتی من من میکنه و....باید سود بره بالاتر و اینکه از یه مقداری که از پس اندازه بعضی از بازنشسته ووووکه از پس اندازه خود سود می برند و بعضی ها حلال و حرام نکنند مثلا از پانصد تومان و انچه کارشناسان به درستی تشخیص بدهند مالیات گرفته بشه تا سر به سر بشه و متعادل و کم کم به طرف تولیدیها هدایت بشه و....نه به سیاست دستوری و خراب کردن اقتصاد مردم و تورم درست کردن و طبقه ضعیف را هر روز تحت فشار قرار دادن برای انتخابات و انتقام گیری ....لعت بر کسانی که خون مردم را توی شیشه می کنند برای قدرت طلبی خودشان .....
  • رضا IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    0 0
    آقای همتی.اگر نمیگذارن کار کنی استعفابده وگرنه بجای دیگران شما محاکمه میشویدهمه را از چشم شما میبینند.
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    2 0
    دقیقا از وقتی که همتی تئوری بی نظیر و اندیشمندانه!!! پرداخت سود ماهیانه به جای روزشمار رو داد و سود بانک ها رو به اندازه یک پنجم تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی (مثلا 40 درصد خودشون) پایین آورد، استارت بالا رفتن قیمت دلار رو زد! جالبه که به هیچ وجه هم حاضر نیستن از تفکرات و تصمیمات احمقانه شون کوتاه بیان حتی اگه نتیجه کار توسط یک بچه دبستانی هم قابل پیش بینی باشه!
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    1 0
    آقا جون برید از افکار اقتصادی آلمان 1922 ببعد استفاده بکنید که بعد از 25 سال کشورش آلمان فعلی را درست کرد
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    3 0
    هدف اینه که مردم پولشون رو از بانک ها بیرون بیارن و ببرند تو قمارخونه بازار بورس بذارند که یکجا پولشون رو از دست بدند.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    2 0
    تا کی اخه لین مسخره بازی تداوومه
  • HJ IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 0
    با تورم بالای ۴۰ درصد سود بانکی بایستی حداقل ۲۵ درصد باشد . این بانک ها با دولت دستشون تو یک کاسه است . پول مردم رو تو سکه و طلا و ارز سرمایگذاری میکنند و ریال بی ارزش رو با منت به مردم با سود حداکثر ۱۸ درصد تحویل میدند .
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    باپولتان کاراقتصادی بکنیدولی سپرده بانک نکنیدتفاوت سودی که اعلام اعلام نموده بانکها کمترازان می دهند ولی وام از بانک می گیریرسودش از بخشنامه اش بالاتراست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس