پامپئو: روسیه ۱۰ سال است که در افغانستان سلاح می‌فروشد

در پی انتشار گزارشی مبنی بر حمایت روسیه از شبه‌نظامیان افغان برای کشتن نیروهای آمریکایی، وزیر خارجه آمریکا گفت که به این موضوع بخوبی رسیدگی شده و افزود که روسیه ۱۰ سال است که در افغانستان سلاح می‌فروشد.

به گزارش مشرق، دولت ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از انتشار گزارشی مبنی بر حمایت روسیه از شبه‌نظامیان افغان برای کشتن نیروهای آمریکایی و عدم واکنش و رسیدگی به این موضوع تحت فشارهایی زیادی قرار دارد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری بدون اشاره مستقیم به این موضوع و ارائه توضیحات مفصل در این باره گفت که واشنگتن امنیت نیروهایش را بسیار جدی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

لایحه پایان اشغالگری آمریکا در افغانستان رد شد

عصبانیت ترامپ از گزارشی درباره نظامیان آمریکا در افغانستان

پامپئو افزود که دولت ترامپ هر روز گزارش‌های اطلاعاتی را مبنی بر تهدید علیه نیروهای این کشور دریافت می‌کند و به همه آن‌ها رسیدگی می‌شود تا نیروها درباره سطح تهدیدات و موثق بودن آن اطلاع حاصل کنند.

وی با اشاره به گزارش اخیر رسانه‌ها نیز گفت: ما این موضوع را بسیار جدی گرفته و بطور مناسب نیز به آن رسیدگی شده تا امنیت نیروهای آمریکایی تضمین شود.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: روسیه 10 سال است که در افغانستان سلاح می‌فروشد که این اقدام آمریکایی‌ها را در خطر می‌اندازد و ما با آن مخالفت کرده‌ایم؛ وقتی با همتایان روس دیدار می‌کنم هر بار با آن‌ها در این باره صحبت می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم تا اینکار را متوقف کنند.

وی در ادامه گفت که اهداف آمریکا و روسیه در افغانستان دارای اشتراکاتی است و با توجه به اینکه افغانستان در نزدیکی روسیه است مسکو خواستار کاهش تهدیدات تروریسمی می‌باشد.

واشنگتن پیش از این نیز بارها روسیه را به کمک تسلیحاتی به طالبان متهم کرده بود اما مسکو با انتقاد از نحوه حضور آمریکا در افغانستان اعلام کرد که در طی حدود 2 و نیم سال، یک و نیم میلیون قبضه سلاح در افغانستان ناپدید شده و با استناد به گزارش‌های نهادهای نظارتی آمریکا نیز تاکید کرد که پنتاگون حتی از سرنوشت 95 هزار خودروی وارد شده ارتش آمریکا به افغانستان خبری ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    0 1
    تو خفه شو خوک پیر . به زودی به فضل خداوند سکته خاهی کرد و دنیا از شر و ور گویی ها و حرافی هایت خلاص خاهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس