محمد البلداوی

عضو پارلمان عراق گفت که تبرئه وزیر اسبق دارایی این کشور که به همکاری با داعش متهم بود، گامی نخست برای بازگشت دیگر چهره‌های متهم به حمایت از تروریسم و حزب منحله بعث به عرصه سیاسی کشور است.

به گزارش مشرق، «محمد البلداوی» عضو فراکسیون «الصادقون» در پارلمان عراق از دخالت‌های سیاسی در داخل و خارج عراق برای بازگشت جنایتکارانی به قدرت خبر داد که دستشان به خون عراقی‌ها آلوده است.

البلداوی در اظهاراتی تلویزیونی گفت: «دخالت‌هایی سیاسی از داخل و خارج عراق در حال انجام است تا جنایتکارانی نظیر رافع العیساوی که دستانشان به خون عراقی‌ها آغشته است، آزاد شوند».

بیشتر بخوانید:

به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل توسط نیروهای حشدالشعبی +عکس


وی افزود: «لازم است که یک تیم قضایی با تصمیم‌ها برای بازگشت متهمان مقابله کند، زیرا خیلی از جنایتکاران فراری به همان شیوه بازگشت العیساوی بازخواهند گشت».

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دادگاه بغداد روز سه شنبه رافع العیساوی وزیر اسبق دارایی در دوره دوم دولت «نوری المالکی»(۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴) را از اتهام‌های فساد اداری، مالی و تروریسم تبرئه و آزاد کرد، این اتفاق منجر به اعتراضاتی در بغداد شد و  جمعی از خانوادههای شهدا و قربانیان تروریسم با برپایی چند تجمع، به آزادی العیساوی اعتراض کردند.

معترضان معتقدند که بر اساس اسناد و شواهد، العیساوی در حمله سال ۲۰۱۴ داعش از این گروه تروریستی حمایت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    خوب چرا اعتراض نمی کنند متاسفانه حشد عراق استفاده از مردم عادی و لباس شخصی را بلد نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس