کد خبر 1090317
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
ناتو نمایه

وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که به دلیل اختلاف با ترکیه، تا اطلاع ثانوی مشارکت خود در عملیات ناتو در دریای مدیترانه را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه به نقل مقامات این کشور چهارشنبه گزارش داد که پاریس تصمیم گرفته مشارکت خود در عملیات پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آب‌های مدیترانه را تعلیق کند.

بیشتر بخوانید:

تصویب قطعنامه توقف درگیری‌ها در شرایط کرونا در شورای امنیت

روایت سی‌ان‌ان از نحوه گفت‌وگوهای تلفنی ترامپ با سران کشورهای مختلف

این تصمیم فرانسه به دلیل اختلافات این کشور با ترکیه، یکی از اعضای ائتلاف ناتو گرفته شده است. ارتش فرانسه همزمان با این تصمیم خود، از دبیرکل ناتو خواسته در مورد نقض قوانین بین‌الملل از سوی ترکیه تحقیق کند.

اقدام فرانسه در تعلیق مشارکت خود در مأموریت دریایی ناتو در آب‌های مدیترانه بعد از آن صورت گرفت که مقامات این کشور اتهام‌ها و اظهارات تندی علیه ترکیه به زبان آوردند و همین مسئله واکنش آنکارا را در پی داشت.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه این هفته طی اظهارات به همتای ترکیه‌ای خود حمله کرد و گفت که اردوغان بازی خطرناکی را در لیبی آغاز کرده است.

فرانسه می‌گوید ترکیه با اعزام عناصر مسلح و تروریست از سوریه به لیبی، امنیت مرزهای جنوبی اروپا را تهدید می‌کند و آنکارا باید دست از حمایت ‌های خود از دولت وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده، بردارد.

ترکیه نیز اتهام های مشابهی را به فرانسوی‌ها نسبت داده است. مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه امروز چهارشنبه گفت که پاریس از «دزد دریایی و کودتاچی لیبی» مانند خلیفه حفتر حمایت می‌کند. اتهامی که فرانسه آن را رد کرده است.

وزارت ترکیه در توجیه حضور نظامی خود در لیبی گفته است که این حضور با درخواست رسمی دولت وفاق ملی که دولتی مشروع است، صورت گرفته است. حلوصی آکار گفته که ترکیه هیچ گونه اقدام غیر قانونی در لیبی انجام نداده است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    1 7
    نميدونستم مديترانه توي خاورميانه هست!!!!! احمدينژاد هم ميگفت انگليس يه جزيره كوچيك كنار آفريقاست!!!! سطح دانش جغرافيا رو ببين جون مادرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس