کد خبر 1090167
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
ادعای دوباره رئیس‌جمهور آمریکا علیه چین

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر در اظهارنظری توئیتری گفته که از چین به دلیل شیوع ویروس کرونا عصبانی‌تر شده است.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری بار دیگر چین را عامل شیوع ویروس کرونا دانست.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، ترامپ که بارها گفته بر این باور است که چین مسئول ظهور بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ است، این بار در پیامی توئیتری نوشته از چین به دلیل شیوع ویروس کرونا عصبانی‌تر شده است.

بیشتر بخوانید:

وی در این پیام توئیتری که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شده نوشت: «همزمان که من در حال مشاهده گسترش چهره زشت این همه‌گیری در سراسر جهان هستم، از جمله آسیب عظیمی که (این بیماری) به آمریکا وارد کرده، از چین بیشتر و بیشتر عصبانی می‌شوم. مردم می‌توانند آن را ببینند و من می‌توانم آن را حس کنم!»

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز یکشنبه این هفته در پیامی در توئیتر مدعی شد که شیوع ویروس کرونا از ووهان چین باعث هوشیاری آمریکا و ملت‌های اروپا درباره این کشور شده است.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «آمریکا و ملت‌های اروپا درباره واقعیت نقش چین به عنوان یک رژیم استبدادی فزاینده و پیامدهای آن بر جوامع آزاد هشیار شده‌اند. سرپوش گذاشتن حزب کمونیست چین بر شیوع ویروس کرونا از ووهان که به کشته شدن هزاران نفر منجر شد، به هشیاری ما شتاب بخشید.»

«لو یوچنگ» معاون وزیر امور خارجه چین اواخر ماه آوریل در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون «ان‌بی‌سی» عنوان کرده بود که پکن مخالف انجام تحقیقات بین‌المللی «سیاسی‌شده» با هدف بدنام کردن چین است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس