کد خبر 1089453
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
اقتصاد

دولت هفت سال خانه نساخت و همزمان اجازه داد سوداگران، خانه بخرند و احتکار کنند. هم تقاضا، انباشته و هم عرضه دستکاری شد و قیمت را پنج برابر کرد.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

۱- مشکل انباشته مسکن، فقط و فقط به سوء مدیریت حادّ دولتی بر می گردد. نه ربطی به تحریم دارد، نه به کرونا و نه هیچ بهانه دیگر.


دولت هفت سال خانه نساخت و همزمان اجازه داد سوداگران، خانه بخرند و احتکار کنند. هم تقاضا، انباشته و هم عرضه دستکاری شد و قیمت را پنج برابر کرد.


۲- کشور، معطل تدبیر و همت دولت است و گرنه؛
-ایران، سومین کشور پر مهندس دنیاست؛
-همه مصالح ساخت مسکن در داخل تولید می شود؛
-نیاز عمومی و سرمایه سرگردان، به قدر کافی برای تولید وجود دارد؛
- رونق ساخت و ساز می تواند 250 صنعت را احیا کند و شغل میلیونها نفر و مسکن میلیونها خانوار را تامین نماید.


۳- نقش مهم دولت این وسط چیست؟ اولا با مالیات کمر شکن، راه سوداگری را که موجب احتکار 2/5 میلیون واحد مسکونی شده، ببندد. و ثانیا نقدینگی سرگردان (مخرب) را با مشوق هایی به سمت تولید مسکن هدایت کند.


۴- مسئولیت معطل مانده دولت این است که متقاضیان مسکن، تولید کنندگان و سرمایه گذاران را با یک انتفاع عادلانه به هم برساند و میان آنها تعادل ایجاد کند. دولت حتی می تواند سود سرمایه گذاران را در آینده تضمین کند؛ مشروط بر این که جذابیت های موازی سوداگری را هزینه دار کرده باشد.


۵- سامانه های شفافیت معاملات و مالیات، شرط هدایت و مدیریت موفق همه بازارها از جمله بازار مسکن است. دولت با این ریل گذاری می تواند سرمایه ها را در مسیر تولید، هدایت و مسیر انحرافی دلالی را سد کند.


۶- مسکن، پیشران بزرگ اقتصادی است و می تواند آبی بر آتش رکود تورمی موجود باشد. این، یک فرصت است نه تهدید. شاه کلید بسیاری از گشایش هاست، اگر تدبیر کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    4 0
    بعد ما می گیم لعنت خدا و مردم بر اصلاحات بعضیا بهشون بر می خوره می گن توهین نکن!!! :/

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس