اس پی جی

قابلیت شلیک راکت از فضای بسته که در راکت‌انداز قارعه نیروی زمینی سپاه عملیاتی شده، از جمله توانایی های بسیار مهم در حوزه رزم پیاده نظام است که کشورهای بسیار محدودی در دنیا به دانش آن دسترسی دارند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، مجهز کردن نیروهای پیاده به انواع راکت و موشک اندازها برای درگیری با تجمعات نیروهای دشمن، سنگرهای مستحکم، زره پوش ها و دیگر اهداف از جمله مسائلی بوده که از دیرباز ذهن طراحان سلاح را به خود مشغول کرده است. با گسترش تهدیدات و نیاز به توسعه مهمات جدید و در عین حال لزوم کم وزن نگاه داشتن تسلیحات، چالش ها برای طراحان نظامی افزایش یافته و هر طرحی که بتواند تمامی ویژگی های مذکور را داشته باشد، جزو طرح های با اولویت بالا برای همه کشورها محسوب می شود. در این راستا طی روزهای اخیر پروژه هایی توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه معرفی شده که نشان می دهد این سازمان طرح های قابل توجه و مهمی را در زمینه رزم زمینی و خصوصا بخش راکت های سبک و انفرادی توسعه داده که توجه و معرفی آنها ضروری است.

بیشتر بخوانید:

پهپادهای ایرانی مجهز به موشک‌های «تاپ اتک» شدند/ ایران هشتمین کشور دنیا در تولید سامانه ضدزره ویژه +عکس

سلاح بدون عقب نشینی SPG-۹ یکی از نام های آشنا برای رزمندگان دوران دفاع مقدس است. این سلاح ساخت شوروی سابق بوده و به دلیل وزن بالا از دو چرخ کوچک و سه پایه بهره می برد. اس پی جی ۹ از اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی وارد تولید شده و از زمان جنگ ویتنام تا به امروز در اکثر درگیری ها خصوصا در منطقه غرب آسیا، آفریقا و درگیری های شرق اروپا در سالهای پس از فروپاشی شوروی سابق حضوری بسیار پررنگ داشته است.

اسلحه اس پی جی ۹ ساخت شوروی سابق

اما اگر بخواهیم اس پی جی ۹ را به عنوان سلاحی در قرن بیست و یکم در نظر بگیرم مشکلات خاصی درباره آن وجود دارد. یکی از مهم ترین مسائل و دغدغه ها، مشخصا وزن بالای این سلاح است. اس پی جی ۹ در حالت استاندارد و بدون پایه ۴۷.۵ و با پایه ها وزنی در حدود ۵۹.۵ کیلو وزن دارد که این وزن سلاح را تبدیل به گزینه ای بسیار سخت و پردردسر برای میدان های نبرد امروزی می کند که توان تحرک بالا در آن مسئله ای مهم است. مسئله دیگر مهمات مورد استفاده برای این سیستم است که عمدتا در انواع شدید الانفجار یا شدید الانفجار ضد زره خلاصه شده و البته به نسبت از توان نفوذ آنچنان بالایی برای اهداف امروزی برخوردار نیستند.

بر این اساس، سلاحی که بر پایه اس پی جی ۹ توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه توسعه پیدا کرده نافذ ۲ نام دارد که در ساخت آن عمدتا از مواد کامپوزیتی بهره گرفته شده لذا وزن آن با کاهشی چشمگیر و محسوس، به حدود ۲۱ کیلوگرم رسیده و قرار است برای نمونه تولید انبوه این عدد به حدود ۱۹ کیلوگرم برسد. این وزن سلاح مورد نظر را نسبت به مدل اولیه به گزینه ای بسیار جذاب تر بدل کرده و این امکان را فراهم می کند که یک نفر نیروی ورزیده نیز به راحتی بتواند آن را در نقاط مختلف میدان نبرد حمل کرده و استفاده کند.

سلاح نافذ ۲ و مهمات ویژه دو زمانه در کنار آن

لحظاتی قبل از برخورد با هدف - راکت شلیک شده از نافذ ۲

سوراخ ایجاد شده در پشت هدف بعد از نفوذ راکت سامانه نافذ ۲

در بحث طراحی مهمات مدرن برای سلاح نافذ ۲ نیز به نظر می رسد نگاهی به مهمات ضد زره دو مرحله ای به کار رفته در سری آر پی جی ۲۹ یا مهمات مخصوص برای آر پی جی ۷ شده است. بر خلاف مهمات استاندارد سری اس پی جی ۹ که عمدتا تک مرحله ای هستند، برای سری نافذ ۲ مهماتی را می بینیم که به صورت دو مرحله ای عمل می کند. بخش جلویی راکت شبیه به مدل مورد استفاده در آر پی جی ۲۹ در نقش یک نفوذ گر عمل کرده و بخش ثانویه می تواند بسته به نوع ماموریت به مهمات مخصوص ضد زره، انفجاری و یا ضد نیروهای پیاده مجهز شود. در تصاویر مربوط به آزمایش این سامانه توسط سپاه برد آن حدود ۱۳۰۰ متر ذکر شده است.

هرچند در بحث میزان نفوذ این راکت، عدد خاص و دقیقی اعلام نشده اما طبق آنچه در آزمایش آن دیده شده، تصاویر نمایانگر سه بلوک فولادی است که حدودا ۶۰۰ میلی متر قطر داشته اما این راکت به راحتی به آن نفوذ می کند. این مقدار قدرت نفوذ امروزه پاسخگوی طیف زیادی از تهدیدات خصوصا در شرایط نبردها در مناطقی مثل سوریه و عراق است و بسیاری از تانک های نسل قبل، خودروهای انتحاری و سنگرهای بتونی را می توان به راحتی با این سلاح نابود کرد.

بومی سازی راکت سوئدی توسط سپاه

اما سلاح دیگری که توسط جهاد خودکفایی سپاه رونمایی شده یک راکت انداز سبک به اسم قارعه است . این راکت انداز شباهت های مختلفی به مدل سوئدی موسوم به AT۴ دارد و به علت ویژگی های خاص و مصارف استفاده مختلفی که برای آن تعریف شده، در سالهای اخیر در حجم بالایی در منطقه غرب آسیا نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

راکت‌انداز قارعه (تصویر مربوط به نمونه تحقیقاتی این سلاح است)

راکت انداز AT-۴ ساخت سوئد در اختیار نظامیان آمریکایی

طبق اعلام، راکت انداز قارعه یک سلاح یک بار مصرف با کالیبر ۸۰ میلی متر و برد نهایی ۳۰۰  متر است که از جنس کامپوزیت ساخته شده و وزن کل سامانه ۸ کیلوگرم است. این کلاس از سلاح ها (یعنی راکت اندازهای یک بار مصرف) اولین بار توسط آمریکا و با معرفی سری LAW وارد خدمت شده و امروزه کشورهای زیادی مدل های مختلفی از این کلاس از سلاح ها را خریداری یا تولید می کنند. تفکر موجود در خصوص این سلاح ها، دادن توان آتش بیشتر به یک سرباز پیاده بدون سلاح تخصصی ضد زره یا ضد سازه است و به آن شانس حداقل یک شلیک سنگین به سمت دشمن را می دهد.

اما دو نکته بسیار مهم و راهبردی در خصوص سامانه قارعه وجود دارد که آن را تبدیل به یکی از دستاوردهای بسیار خوب سپاه در سالهای اخیر -در حوزه رزم زمینی- می کند.

اولی، بحث توانایی این سلاح برای شلیک از فضای بسته و داشتن قابلیت پرتاب آرام یا سافت لانچ است. تصاویر آزمایش نیروی زمینی سپاه نیز نشان دهنده وجود این قابلیت در این راکت است. قابلیت شلیک راکت از فضای بسته از جمله توانایی های بسیار مهم در حوزه رزم پیاده نظام است که کشورهای بسیار محدودی در دنیا به دانش آن دسترسی دارند و برای نمونه حتی آمریکا نیز امروز راکت های سری ای تی ۴ را به صورت تحت لیسانس کشور سوئد تولید می کند.

پرتاب از راکت قارعه در فضای بسته

دیگر قابلیت بسیار مهم این راکت انداز، سر جنگی دو زمانه آن است. در این حالت سرجنگی بعد از نفوذ اولیه به درون یک هدف - مثل یک فضای بسته - منفجر شده و تخریب حداکثری را در فضای مورد نظر ایجاد می کند. این مسئله برای نیروهای پیاده نظام امروزی یک امتیاز فوق العاده محسوب می شود. در گونه های مجهز به سرجنگی تک مرحله ای یا باید راکت آنقدر قدرتمند باشد که بتواند موج انفجاری زیادی را ایجاد و هدف را در پشت سازه نابود کند که معمولا این گزینه ها سنگین وزن و گران قیمت هستند اما راکت دو زمانه مورد استفاده در سامانه قارعه به کاربر این امکان را می دهد که از زوایای مختلف و بدون لزوما رویارویی مستقیم با هدف آن را هدف قرار داده و سر جنگی دوم هدف را نابود خواهد کرد.

دایره مشکی نفوذ مرحله اول و دایره قرمز انفجار ثانویه توسط راکت شلیک شده از سامانه قارعه

با این اوصاف، آنچه در دو سامانه قارعه و نافذ ۲ دیده شده و می توان آن را دستاوردهای مهم و جدید دفاعی نامید یکی بحث استفاده از مواد کامپوزیتی در ساخت این راکت اندازها است که شدیدا در بحث کاهش وزن کمک کرده و کار را برای کاربران سلاح راحت می کند. این فناوری کامپوزیتی در کشور ما در اصل برای بخش هایی مثل موشکی و هوایی توسعه پیدا کرده بود که امروزه با سرریز فناوری به بخش زمینی و ساخت راکت های مخصوص پیاده نظام رسیده است و دومی، عملیاتی شدن سامانه هایی با راکت دو زمانه و قابلیت پرتاب از فضاهای بسته است که نشان می دهد در زمینه تجهیز نیروهای پیاده و سرپنجه های عملیاتی در نیروی زمینی هم طرح های خوب و قابل توجهی در حال پیگیری و رونمایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 140
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 36
  • دیده بان IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    فان حزب الله هم الغالبون
    • F35 US ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      اين حملات اخير فقط يك پيام واضح داره و اون اينه كه يا با زبان خوش به پاي ميز مذاكره مي آييد و يا در صورت انتخاب گزينه نظامي ، اينگونه توسط شبح هاي بي صداي شب مورد حملاتي وسيع ، مرگبار و ناشناس قرار ميگيريد ، اين تازه يك هشدار ساده بود و نه ميدان واقعي و سنگين نبرد ، ترامپ نيز در كتاب جان بولتون به نتانياهو چراغ سبز نشان داده بود كه شما بزنيد ما هم با ناتو مياييم و ائتلاف عربي ، حالا خودتون محاسبه كنيد كه تو اين اوضاع اقتصادي و كرونا قراره چه بلاي مرگباري سرتون بياد .
    • خداپرست IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      85 22
      فان منفی‌دهندگان هم الخائنون
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      اف 35 خوابالو ! فقط سر بسته همین سقوط های پی در پی جنگنده های امریکایی در یک بازه 50 روزه را داشته باش بقیه اش که رسانه ای نشده پیش کشت
    • خلیج پارس iran IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      66 11
      F 35 احمق تر از آمریکایی ها وجود نداره هنوز بعد از چند دهه تلاش بی ثمر متوجه نشدید ایران و ایرانی با زور تن به مذاکره و تسلیم خواست آمریکا نخواهد شد ! ابرقدرتی آمریکا رو به پایان،، بیشتر ابر قدقد هستید در حال حاضر .. تنها شیوخ نفتخور و دست نشانده عرب از شما اطاعت و مطیع شما هستند، چین درآینده نه چندان دور همین قدرت نمایی شما احمق های یانکی گاوچرون رو هم پایان خواهد داد .. فعلا" با یه ویروس چینی کل آمریکا زیر علامت سوال رفت و درمانده شدید !!!
    • خداپرست IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      40 10
      اف 35! چقدر عرعر می‌کنی الاغ!
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      46 5
      برای خرمگس معرکه (00:27-F35) : اگر آمریکا بزن بود بعد از عین الاسد میزد. اینکاره نیست. تو هم عمله رسانه ایی بیش نیستی. اگر هم یکی بزنه ده تا میخوره. اگر شبح های شبش توانستند وارد شوند. اگر توانستند بزنند. اگر توانستند برگردند. اما اگر برگشتند (به احتمال یک درصد) قطعا (با قطعیت صد در صد) پایگاه و زمین سالمی براشون نمی ماند که بنشینند. تا موقع برگشت سردار حاجی زاده کل پایگاه هاشون را برای کاشت نهال های جدید مقاومت شخم میزند. فکر میکنی دست بسته هستیم؟ اون یانکی ها و جنایتکارهای صهیونیسم خوب میدانند حماقت چه نتیجه ای براشون داره اما تو بی عقل نفهمیدی و فکر میکنی جنگ واقعی جنگ هالیوودی است که آمریکا میاد میزنه و.... جنگ واقعی سناریوش را ما مینویسیم و اجرا میکنیم.
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      37 4
      F35 زیاد چرت و پرت ننویس ما قدرت شما و واکنشتان را تو پایگاه عین الاسد دیدیم که چطور مثل موش ترسو تو یایگاهاتون پنهان شده بودین ناله میکردین اون حملات ما به عین الاسد یک پیام واضح و جدی برای شما بود یعنی اگه همچین غلط هایی بکنین به صورت ناگهانی خاورمیانه را زیر آتشمون براتون جهنم میکنیم ناتو بیارین ائتلاف غربیتون رو بیارین متحدان عربیتون رو بیارین حریف موشک های ما نمیشین تو با اون حرف F که نظر میدی سوم خرداد ما شکارچی جنگنده F تون خواهد بود و در شلیک به پایگاهاتون به ده تا بیست موشک بسنده نمیکنیم بلکه هزاران موشک به سمتتون پرتاب میکنیم و با زبان خوش بهتون میگیم مذاکره نمیکنیم تو بدبخت کی هستی میای به ما تکلیف مذاکره میکنی تو خودتو ترامپ فرض کردی تو همون بدبختی هستی که نشستی پشت اینترنت چرت و پرت می نویسی اگه دنبال کار بگردی تو را حتی به نظافتچی شهرداری هم قبول نمیکنند
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      18 3
      جوجه فوکلی ملوس ترامپ ، بچه جون اربابت ترامپ دیوانه که ادعای داشتن تسلیحات مدرن جهان رادارد در مقابل این ملت زانو زده نمونه آن عملیات عین الاسد است ودارد نفس های آخرش را میکشد .ببینم بعد از از پا درآمدنش آیا اون اصل کاری را داری تا بخواهی برای دلخوشی خودت رجز بخوانی و قافیه به تنگ آمده ات را اصلاح کنی یا با یکی از همون موشک ها راستت کنیم.
    • رضوی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      22 2
      F35 اسقاطی پیر پاتال فسیل شده تیرانا، به اربابانت بگو پوشک بزرگ سال یادشان نرود! خودت هم پشت کامپیوتر اهدایی ال سقوط حتما نیاز خواهی داشت!
    • آمریکا بای بای DE ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      15 4
      آون دوران که آمریکا با پول ایران اف 14 میساخت تمام شد الان فقط میتونه ات اشغال هایی به اسم اف 35 بسازه که شانسی پرواز میکنن ببین منو آمریکا بای بای
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      15 3
      سلام دقت کردین برای یک کشور به اسم ایران آمریکا و ناتو کشورهای عربی و نمی دونم کوفت و زهر مار و همه با هم متحد شدن براستی مگه ایران چ قدرتی داره
    • بهروز IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      6 0
      اسراعییل مثل سگ از حزب الله لبنان میترسه .چه غلطها بخواهد به ایران ضربه بزنن..خخخخخخ وای دلم آخ دلم مردم از خریت بعضیها تا کی خر باید بمانن
    • محمد IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      6 0
      میگما جناب F35 وطن فروش و آمریکا دوس , گلوبال و عین الاسد و هزاران شکست پی در پی رو یادت رفته شما برو الکل و مواد ضدعفونی تزریق کن کرونا نگیری به حرف تراپت گوش کن
    • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      5 0
      مگه زمان جنگ همه ی اینا نبودن عادتتونه اسهال طلبای ذلیل
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    18 35
    spg رو فقط ایران و اهالی خاورمیانه استفاده میکنند
    • US ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      28 10
      بسیار پر کاربرد و مفید هست در نبرد کوهستانی
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      27 5
      فعلا که جلویه کاخ سفیدتون عکس حزب الله سردارایا ایرانه برو اونارو جم کن بعد بیا
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      13 6
      در کشورِ ... ما، مسئولین فکر میکنند که انگار اسامی هرچقدر انگلیسی تر و یا عربی تر باشند، خفن تر هستند. پیشنهاد بنده اسم " دِژتاز " است
    • بیژن IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      16 1
      خلاقیت و ابتکار نیروهای مسلح اگر در مدیران غیرنظامی هم رشد کند کشور ما سرعت قابل توجهی در دستیابی به اهداف اقتصادی واقتصاد مقاومتی خواهد داشت
  • ندانست IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    18 8
    یه سلاحی هست دوش پرتاب جدیده که میتونه بالگرد و هواپیما را هدف قرار بده اسمش چیه
    • US ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      11 7
      اف‌آی‌ام-۹۲ استینگر، دوشپرتاب زمین به هوا
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      5 6
      استینگر برادرمن
    • امیر IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      9 3
      فقط یه دونه نیست ولی مثال بزنم امریکاییش استینگر
    • جوجه تیغی بدنساز GB ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      9 10
      اگر درست عرض کنم: دوش پرتابِ جدیدِ هواپیما افکنِ هلی کوپتر کُش
    • امین IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      16 7
      میثاق
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    32 28
    پراید
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      15 11
      23:33 گلوبال هاوک!
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      10 9
      پارچین و نطنز
    • آمریکا بای بای DE ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      23 5
      السد، ار کیو، کشتی نفتی به ونزوئلا، پوشک و ترس از ایران، پایان آمریکا در 2020 الان برگ برندتون پراید و اصلاحات به زودی نابود میکنیم اینا رو هم مثل امریکا
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      11 2
      درود بر شرفت 12:04 خوشم اومد
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    14 30
    طبق اعلام، راکت انداز قارعه یک سلاح یک بار مصرف است همچین سلاحی در دنیا مگه هست یکبار مصرف باشه اولین باره میشنوم
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      13 4
      بله زیاد هم هست، مثل همین at4 ساخت سوئد یا راکت اندازnlaw یا بعضی از مدلهای rpg و ...
    • US ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      16 22
      خب حوزه تسلیحات نظامی بسیار متفاوت هست. مثلا برای ساخت تسلیحات نظامی باید سلاح یا مثلا موتوری که برای ماشین زره پوش تولید میشه دوام بیشتری داشته باشه که در شرایت سختی که قرار میگیره هر رو تعمیر نخواد. مثلا موتور جنگنده با دقت میکرون و دوام بالا ساخته میشه و بعد چندین مرتبه پرواز چک میشه. در ایران زیر ساخت ها و تکنولوژی ساخت تجهیزات نظامی وجود نداره برای همین کلا میگن یک بار مصرف.
  • US ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    59 80
    مشرق با دلار 21 هزار تومنی فقط باس بری گمشی
    • MX ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      37 15
      تو باید بری گمشی که به حسن رای دادی
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      18 2
      خخخخخخ
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      25 11
      23:38 تو هم باید با بقیهٔ اصلاحاتچیا و یانکی‌ها بری گم شی!!
    • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      23 7
      اونا که با رای آگاهانه به دولت خسارت محض بنفش مردم رو بدبخت کردن باید هم خفه شن هم گورشونو کم کنن نه مشرق
    • IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      23 12
      تو و امريكا پرستي بايد گمشن كه ماهم پاسوزشون شديم
    • سید DE ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      19 10
      این شما بیشرفان اید که باید از این سرزمین گم شید حرام لقمه ها
    • رامین US ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      24 7
      ابله جان، قیمت دلار را از دولت محبوبت مطالبه کن.
    • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      25 6
      دلار 21 تومنی هم تحفه بی وطن هایی امثال شماست. به عقب باز نمی گردید؟!! در پرورریی هم همینطور
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      10 5
      تو از همونایی نیستی که داد میزد روحانی تا ۱۴۰۰؟
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      9 3
      برو یقه کلید دار را بچسب ، ایضا 24 میلیون نفری که رای دادند بهش. بحث نظامی جای عقده گشایی اقتصادی نیست.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    30 49
    نیروی هوایی نداره ایران دنبال تیرو ترقه نباشید هواپیما و جت بسازید که امنیتی که هی فریاد میزنید تامین بشه
    • سید IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      26 22
      الآن یمن نیروی هوایی داره که امریکا و وهابیت را مثل الاغ خوابونده تو گل؟ همچنین حزب الله و حماس علیه اسراییل؟
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      22 5
      یمن الان دقیقا چکار کرده؟ یعنی شما به وضع یمن که با خاک یکسان شده و نصف کشورش هم اشغال هست راضی هستی ؟ این که نان ندارند؟ آب ندارند؟ خدا به داد ملت ایران برسه با این تعریفتان از پیروزی
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    10 14
    ای دنیا خبرنگاران ما همه چیز را لو می دهند بدوبدو حراجش کردم
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      11 8
      همچین استراتژیک هم نیست که نخوان به قول شما لو بدن!
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    44 17
    درود بر غیرت بچه های سپاه
  • US ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    34 66
    تبریک میگم یه دروغ به دروغ هاتون اضافه شد خخخ
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      24 14
      عوعو نکن توله سگ امریکایی
    • محمد IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      27 14
      پایگاه هوایی عین العسدآمریکا رابا خاک یکسان کردیم هیچ غلطی نتونستید بکنید
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      20 7
      23:51 رجوی پیامی چند میده بهتون؟ یا بروش پیام در برابر غذا و جای خواب کار میکنین؟؟!
    • ایرانی IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      19 9
      منم تسلیت میگم . به سوزش های تو هم اضافه شد .
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      14 4
      تازە چی دیدی ،بە کوری چشم ایادی شیطان بهترش هم در راه است.
  • مهراد IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    23 51
    بازم لاف الکی
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      19 10
      حاضری به عنوان یک هدف روبروی این سلاح بایستی
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      15 10
      00:07 بازم زر مفت از تیرانا!
    • IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      26 10
      آره بابا. موشکای بالستیک که همش فتوشاپه ! موشکای کروز هم فتوشاپه!! پهپاد و زیردریایی ها هم همش ماکته! ماهواره هارو هم که ما ندیدیم! آخیش حالا خیالم راحت شد !! (حرومزاده اسرائیلی)
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      4 2
      04:35 معلومه خیلی سوختی. بقول داش محمود. آبو بریز اونجایی که میسوزه خخخخخخخ
  • جاویدایران US ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    48 17
    این حوادث اخیر در نزدیکی پارچین ونطنز اگر خرابکاری باشه نتیجه کوتاهی های جمهوری اسلامی ومماشات های ایران با غرب و اسرائیل هستیم، تنها راه درست اینه که بدون تعارف ایران راه چره شمالی رو بره، والسلاااااااام. الان حرف از خرابکاری ویا حتی بمباران نطنز توسط اسرائیله، تاکی این حرفها وادعاهای تحقیرآمیز‌ رو تحمل کنیم؟؟؟؟؟ این ها دست بردار نخواهندبود ما باید کار رو یکسره کنیم، ایران در خطر هست اگر ما سلاح اتمی نداشته باشیم، این حرامزاده های صهیونیست دست بردار نخواهند بود، چرانمیفهمید اینارو، تا اونهارو نا امید نکنیم نمیشه، اون بی شرف های کثیف رو باید برای همیشه نا امید کنیم، باید اسرائیل متوجه باشه که به ایران چپ نگاه کنه دمار از روزگارش درمیاریم، تف توی روی اسرائیل و مزدورانش، تف تو روی وطن فروشان، تف تو روی خائنین به ایران. وقاحت رو به حایی رساندن که دارن میگن انفجار در درمانگاه توی تهران هم به این سلسله انفحارها مربوط بوده، دیگه دارن میگن بی گناهان رو هم میزنیم میکشیم. کی ما میتونیم جشن بگیریم سلاح اتمی داشته باشیم و‌ تف بندازیم تو صورت اسرائیلی های حرامزاده، صهیونیست های بی ناموس رو کی قراره به غلط کردن بندازیم، کی قراره این بی پدرم مادر هارو برای ابد نا امید کنیم، آخه جمهوری اسلامی چرا اینقدر این دست و اون دست میکنه. ماباید مخفیانه به سلاح اتمی برسیم و زمانی که به سلاح اتمی رسیدیم وساختین و مطمئن شدیم دیگه خطری تهدیدمون نمیکنه بیاییم به دنیا اعلام کنیم ایران از این لحظه دارنده سلاح اتمی هست و از این پس هر کسی منافع مارو به خطر بندازه تحمل نخواهدشدو پاسخ دندان شکنی دریافت خواهد کرد، کِی؟؟؟؟؟؟؟؟ خدایا کی این روزو میبینیم........
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      8 20
      کلابی ادعا میکردید که موشکهای ایران هر پرنده ناشنلس بر روی مناطق نظامی را هدف قرارمیدهد بس چی شد
    • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      14 3
      از ایرانی ها قطع امید کردم باید خود مردم غنی سازی رو شروع کنن خنده داره ولی هر چی کامنت بزاریم بازم نمیفهمن دلیل دینی میارن مگه قراره شهرها را بفرستیم هوا. با بمب اتمی میخوایم پایگاهی که با چندصدتا موشک بزرگ نابود کنیم با یه بمبی به اندازه بشکه نفت شخم بزنیم
    • بشنوید حکومتی ها IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      12 5
      این همه تحریم را تحمل میکنیم لااقل این و بسازید لامذهبا
    • پاپک آذری iran IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      11 7
      درود بر شما ، حرف و سخن هر ایرانی آزاده و دلسوز و میهن پرست همین.. واقعا" چرا ما نباید قدرت اتمی باشیم! رژیم جعلی و تروریست و شرور اسرائیل با جغرافیای کوچک و غصبی در منطقه ما سلاح اتمی دارد ! پاکستان اتمی، هند اتمی، برخی کشورهای کوچک اروپایی اتمی، چین روسیه آمریکا اتمی .. ایران باید هر چه زودتر قدرت اتمی شود ، سلاح اتمی فقط جهت بازدارندگی نیاز داریم، دنیا و خصوصا منطقه غرب آسیا اگر قوی نباشی محکوم به فنا و نابودی هستی .. قوی شو گر راحت جهان طلبی میهنم .. ایران ❤️
    • GB ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      3 7
      دیوانه متوهم.
    • امان الله IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      3 3
      خیلی دور گرفتی یواش برو چپ نکنی اولا کل نظریات فیلسوفانه جنابعالی بچگانه هست که آدم عارش میاد اصلا جوابت روبده فقط بخاطر آگاه شدن کسانی که تقریبا همفکر تو هستند لازمه چندنکته روبگم ۱.جنابعالی اگه اینقدر وطن پرستی چراپرچم آمریکا روگذاشتی روسرت ۲.توفکرکردی ازفرداکه بمب اتم بسازیم دیگه مملکت گل وبلبل میشه وتمام تحریمها خلاص زهی خیار باطل یه عمریه مقامات کشور تومجامع بین الملل فریادمیزنن بمب اتم نداشته وبعداهم نخواهیم داشت حتی آقا ساخت بمب اتم روحرام اعلام کرده بااینحال کل دنیا باایران کج افتادن وبا احتمال دادن به اینکه شاید ایران درفکرساخت بمب اتم هست انواع تحریمها روتحمیل کردن حالا اگه واقعا بمب اتم بسازیم کل دنیا میگن دیدیدحق باما بود که میگفتیم ایران درحال ساخت بمب اتم بوده وحالا ساخته است واونموقع هست که همین روسیه وچین هم اون ۱درصدحمایتی که الان ازایران میکنن تمام میشه وازفرداش ملت ایران هم میشه مثل کره شمالی که با افتخارمیگه بمب اتم دارم وهمه رو داره فقط تهدیدمیکنه از اونطرف ولی ملتش دارن خزه دریایی روبجا غذامیخورن چونکه هیچ کشوری باهاشون تجارتی ندارد وفقط چین یکم داره حمایتش میکنه که اونم فقط بخاطرعصبی کردن کره جنوبی وژاپن وارشدشون آمریکاهست پس لطفا نسنجیده حرف نزن که عاقل تراز تو تواین کشور فراوان وجود داره که البته یه مقدار ازاین تحریمها بخاطر افکاروحرفهای نسنجیده امثال تومیباشدکه مدام اسراییل وآمریکا روبابمب اتم تهدیدمیکنید والبته تقاصش رو ملت بدبخت بایدباجونشون وتباهی آیندشون بدن والسلام حالا فکرکن بمب بسازیم
    • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      12 2
      لااله الاالله تو که همش تف تف کردی کمی هم بفکر تولید راه اندازی کارخانجات. بیکاری جوانان. فساد فحشا اعتیاد باش ببم جان گیرم که هسته ای داری که چی پاکستان هم داره خیلی ها دارند. مگه بمب هسته ای اشتغال زایی میکنه کلا جنگ بجز ویرانی و خانمان سوزی چیزی دیگری رو بدنبال نداره تمامی کلمات تو فقط بزن بکوب بمب بود الا بفکر وطن و جوانان بیکار وطن بودن .چیز دیگری بزبان راندی؟
    • IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      4 4
      اولا از كجا معلوم تا حالا ساخته نشده باشه دوما ما حتي اگر سلاح هسته‌اي هم داشته باشيم اعلام اون جز ايجاد مسابقه هسته‌اي در كشورهاي همسايه نتيجه ديگه‌اي نداره پس اگر هم داشتيم نبايد اعلام عمومي بشه
    • حمید IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      5 0
      خونسردی خودتو حفظ کن
    • IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      6 7
      یه لیوان آب سرد بخور، آروم باش.بدون سلاح اتمی در برابر همشون می ایستیم.به حرفا و شایعه ها هم گوش نده، شیطونی ام نکن
    • رضا IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      5 4
      تمام حرف‌های شما درست است.یا سلاح اتمی یا تسلیم ذلت بار.راه دیگه ای وجود نداره.
    • مصطفی IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      8 6
      مشکل ما اینه که حرف گوش کن ولایت فقیه نیستیم عزیزم سپاه خودش بهتر میدونه چکار کنه قرار نیست خیلی جاها تند بریم باید تابع ولی فقیه بود الان ایران داره کل خاورمیانه نفوذ پیدا میکنه این کار با تدبیر و حوصله بوجود اومده نه بمب اتم
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      2 6
      حرص نخور. اسراییل با این متن آتشین شما غلاف کرد
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      4 0
      خودت فکر کن. صرف نظر از اینکه اسرائیل توان حمله به ایران رو داره یا نه، یعنی اسرائیل اونقدر احمقه که بیاد یه سوله خالی رو منهدم کنه؟ یعنی نمیدونه سایتهای غنی سازی ده ها متر زیر زمینه؟
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 6
    به نظر شما با وجود ژاولین امریکایی, سلاح های ضد زره دیگر اصلا می تونن عرضه اندام کنند؟ کاربر از پشت تپه می تواند به اهداف شلیک کند چون بر خلاف تمانی سلاح های ضد زره, موشک ابتدا اوج گرفته و سپس از بالا ( ضعیف ترین قسمت زره پوش) به هدف حمله می کند. بدون اینکه نیاز باشد کاربر مستقیما هدف را ببیند.
    • نعمتی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      3 0
      به اون تکنولوژی دست پیدا می کنیم انشا...
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    10 6
    بریذپد دنبال نان که این ترقه بازی هاآب هستند
  • هادی RO ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    8 5
    دم عزیزان متخصص اسلحه ساز کشورمون گرم باعث افتخارید بخدا اینارو میبینم کیف میکنم. هادی از لنگرود
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 6
    فقط باهمین سلاح،این سالها میتوانستیم اسراییل یک وجبی را نابود کنیم،چرا نکردیم!!!!؟؟؟امریکائیها درجنگ باژاپن دیدند زمان وهزینه های حانی ومالی جنگ ازدوطرف بیشتر میشه-دوتا بمب اتم هرج ژاپن کردند که تاحالا هم بنفع آمریکا وهم ژاپن شده که جنگ ش ده سال دیگه ادامه پیدا نکرده-چرا شما بعدازاینهمه هزینه زودتر اسراییل را نابود نمیکنید!؟
  • فرزانه IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    4 6
    حواستون هست؟؟این انفجاری ک تو ترکیه رخ داد و کشته های زیادی هم داده انگاری بی ربط نیست ب انفجار کلینیک تهران .مثل موقعی ک پلاسکو آتیش گرفت طولی نکشید برج بلندی در لندن در آتیش سوخت اره هر جور بزنن همون جور میخورن شک نکنید،، تو اسرائیل هم هر اتفاقی بیفته خبرش بیرون نمیاد چون رسانه ها دستشونه
  • کردو IQ ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    10 5
    این سلاح ها تغییری در میدان جنگ ندارند
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    10 7
    این ترقه ها جلوی بمب های اتمی که از سوی هند و پاکستان و اسرائیل و ترکیه و آمریکا و فرانسه ما رو محاصره کرده اند رو میگیره؟
  • امیررحیمی IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    4 12
    هر بار میبینم سپاهیان مملکتم ب پیشرفتهایی دست پیدا کردن از خوشحالی در دلم اشوب میشود.خدا را هزار مرتبه شکر.انشالله از اینم بالاتر برسن انشالله
  • خلیج پارس iran IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    6 5
    قانون جنگل بر جهان حکم فرماست، ضعیف محکوم به فناست .. سازمان ملل و حقوق بشر و ... همه ابزار قدرت های جهانی و شعاری بی ثمر ... امنیت و بقای هر ملت و سرزمینی به اراده و تلاش و هوشیاری همان مردمان بستگی دارد... قوی شو ایرانم که ضعیف پامال است ..
  • حسین IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    10 6
    تا کور شود هرآنکه نتواند دید... چه جز و ولزی هم میکنن کدخدا پرستان... با همین سلاح ها ی وطنی عین الجسد رو شخم زدیم... هنوز شلوارهای کماندوهاشون خیسه... همین سلاح های وطنی نفوذ آمریکا رو در منطقه به یک دهم دهه پیش رسونده و به زودی گورشونو از منطقه گم میکنن... جهان باید به ابر قدرت جدیدی به نام ایران احترام بزاره... زمان جنگ دست خالی همه شون با هم حریفمون نشدن.... الان که دیگه تهدید نظامی آمریکا واسه ملت جوکه
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 6
    در جواب این که ساعت 00:08 پیام داده و با کلی فحش و ناسزا گفته که ما باید به سلاح اتمی برسیم‌و هرکس حرف زد بعدش بزنیم نابودش کنیم کاش میشد یه ضرب المثلی برات بگم اما این حرف تو فقط گفتی و نه حکومت این گفته نه مردم و ضرب المثل هم خیلی زشته و نمیشه به پای تو به بقیه هم توهین کرد.اما در یک جمله بهت بگم خب عزیزم اگر تو اینقدر نیازمند سلاح اتمی هستی و اگر داشته باشی تمام دنیا را باهاش تهدید میکنی پس به این نکته هم دقت کن که بقیه کشورها چه جنبه ای دارن که سلاح اتمی را سالهاست که دارن اما با وجود تمام اختلاف ها هیچگاه تهدید به استفاده از اون نکردن.گرچه اونها هم مسلما اگر نیاز بشه استفاده میکنند اما حداقل اول سعی میکنند بدون اون مشکل را حل کنند اما شما میگی ما چندتا بمب اتم بسازیم و هرکس حرف زد یکدونه را بفرستیم بخوره توی سرش
  • سید DE ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    8 6
    بازم سوزش یک عده منافق بیشرف
  • هاشمی IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    5 8
    درود بر رزمندگان اسلام از ظهور اسلام تا ظهور مهدی فاطمه، من از کسانی که توانایی‌های ایرانی و استهزاء میکنن تعجب می‌کنم که آیا اونا هم ایرانی هستن یا خون بیگانه در رگهاشون کردن.
  • عوام IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    5 2
    همیشه سلاحهای کوچکو قوی بودن که سرنوشت جنگهای زمینیرو تغییر دادن ۹۴۷۸
  • بافقی IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 7
    اقا نسازید .قهرمانان و افتخار افرینان نیروهای مسلح مسازید .ای غیور مردان ایران اسلامی نسازید .مگه اون بدبخت خائن خرفت نگفت دوره ، دوره گفتمان است ؟ چرا گوش نمی دهیداخر با این کاراتون موجب ناراحتی اون بدبخت میشید هم باعث ناراحتی اذناب شیطان در داخل میشید .از ما گفتن بود ولی مطمئن هستیم شما بزرگواران به اراجیف یه مشت مزدور غرب زده توجه نخواهید کرد .دعای خیر همه بندگان خدا وهمه ازادگان عالم بدرقه راهتان .
  • IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 3
    پدافند غیر عامل
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 7
    تنها عیبشون یکبار مصرف بودن در میدان نبرد هست.
  • US ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    8 5
    از نطنز چه خبر؟از حملات هفتگی صهیونیست ها به سوریه چه خبر؟
  • جانباز IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    7 11
    به امیدروزیکه امپراطوری شیعه کل آسیارازیرچکمهای دلاورمردان ایرانی ببینیم، بلندبگو آمین یارب العالمین
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    11 3
    pvc کارت ملی بعد از 3 سال هنوز تولید نشده ادامه بدید برای موشک سازی
  • 12 US ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 5
    دستیابی ایران به سلاحی که اونها دارند.. همیشه همین بوده.. اول اونها بعد ما...
  • بهروز NL ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    6 0
    برد نهایی 300 میلی متر رو اشتباه نوشته شده چون اندازه طول یه خط کش میشه
  • آقامحمدی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    6 7
    کارسپاه همه جاعالیه خصوصا نظامی امیدواریم روز به روز شاهد عزت مسلمین بویژه رزمندگان مخلص سپاه زیر ولای رهبر باشیم ومن الله التوفیق
  • فرا جناحی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 4
    در جنگ امروزه کشورهایی دست برتر را دارند که در حوزه رباتیک بیشتر کار کرده اند . این سلاح بهینه شده اگر بر روی یک ربات زرهی نصب شود به سلاحی مخوف در میدان نبرد مبدل میشود .البته کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شده .باید از جوانان با استعداد کهدر یک مورد آن در برنامه عصر جدید ربات امداد گر را رونمایی کردند حمایت و بکار گرفته شوند.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    6 8
    ۰۰:۰۸ در هشت سال دفاع مقدس با کمترین و ساده ترین تسلیحات توانستیم کمر و پوز دشمنان را ب خاک بمالیم و شکستشان بدیم و مأیوسشون کنیم با اینکه با مدرن‌ترین سلاح ها مجهز بودن چرا؟! چون خدواند همیشه همراه با حق و عدالت خواه است ، « یا ایها الذین امنوا ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم »
  • محمدجعفرمهدوی دامغانی US ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 7
    خدایا روزی رو خواهیم دید که مردم بخصوص جوانانمون چشماشون باز شده و عنایات الهی رو میبینند ودرک میکننآقاسیدیتمام عمر خود و زنو بچهه هاشو فدای ایران اسلامی کرد یعنی امکانش هست ای خدا ولله حاضرم همین لحظه جان ناچیزموتقدیم کنم شاید اندکی بیشتر زنده باشه خدایا اون روزو نبینم ای خدا
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    6 0
    ای کاش انسانها بفکر جنگ،ساختن بمب اتم،وتجهیزات مدرن وکشتار جمعی نبودن ای کاش دنیا بفکر ابادی بود نه ویرانی وهزاران ارزوی اینکه جنگ نباشه در این اشفته بازار جنگ وجنگ افزار،بمب اتم ،پلوتون،و..... یک ویروس همه دنیارو با تمام اتم متم به ورطه نابودی نزدیک میگنه،دعا کنیم خدا خودش کمک کنه انسان موجود عجیبی اس
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 4
    درود خدا به سپاهیان اسلام و انقلاب . انشاالله در رکاب شما برای فتح و نابودی اسرائیل خواهیم بود. انشاالله . الا ان حزب الله هم الغالبون. این سنت تغییر ناپذیر خداوند متعال است . مه بشاند نور و سگ عوعو کند . هر کسی هرچه می خواهد بگوید .
  • مهدی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    6 5
    ببینید ما ایرانی ها چون اهل بیت داریم سنگم به طرف دشمن بزنیم دشمنو نابود می کنیم ولی این ارازل آمریکایی واسرائیلی حالابمب فوق اتمی هم بسازندوبزنندازاونجاکه مااهل بیت وخداروداریم اثری نداره
    • علی IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      1 7
      تفرقه افکن بی شعور اهل بیت کجا گفته با سنگ بجنگ ما با توکل به خدا و مدد از اهلبیت با بهترین سلاح ها دشمنانمان را نابود میکنیم..... همانطور که حدیث قدسی است لا فتئ الا علی لا سیف الا ذوالفقار خداوند هما طور که جنگ جو بودن و دلیری حضرت علی (ع) ستوده سلاح حضرت علی (ع) که همان شمشر ذوالفقار است ستوده وگفته شمشیری به خوبی ذوالفقار وجود نداره نه افراط ته تفریت #آلبنیایی
  • علی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 3
    الکی خوشا ﭺطورین
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 7
    جالب بود مرسی
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 4
    چی؟؟ارتش امریکا ایول پس تو ایران ارتش ایران داره چه میکنه که دیگران وارد این حوزه شدن؟!؟
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 4
    خوشم میاد وقتی از اقتدار نظامی ایران صحبتی میشه بلافاصله منافقین فرتوت و سعودی های ترسو از سوراخاشون میان بیرون و با قلدری مسخره تو فضای مجازی عقده هاشون را خالی میکنند غافل از اینکه تو فضای واقعی باید دنبال پوشک بگردند
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    6 1
    این جوکها دیگه تکراری شده عمو جون
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    4 6
    عشق است ایران و ایرانی
  • محمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 6
    آفرین ، عشق کردم . نقطه ضعف بزرگ نیروی نظامی ایران پیاده نظام تن لشش بود که با این حرکت ارتش دو نفره شده . ی موتور که تجهیزات رو حمل کنه تا شناسایی نشن کم داره فقط
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 7
    من نمیدونم چرا شما طرفدارای اسرائیل وامریکا حرص میخورید .بابا اگه نمیگید نطنز رو زده پس چرا نیمد یه مقام بلند پایه اش تایید کنه چرا خودتونو گول میزند اونا جرات چنین کاری رو ندارند .یادتون رفته ولی ایران از انتقام سخت حرف میزد بابت شهادت سردار مثل سگ ترسیده بودند وبه دولتمردانشون دستور داده بودند حتی نظری ندید و مثل سگ ترسو گفتند ما دخالتی نداشتیم اون موقع میاند نطنز بزنند .زهی خیال باطل احمقای وطن فروش
  • سید عباس IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 7
    خدا قوت به تمامی متخصصین وآنهائی که در این کار کمک هستند و خدا نابود کند مدیرانی که فقط مصرف کننده اند و چابلوس و خود فروش نجومی بگیر که دستشان در جیب ملت
  • حسین حبشی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 3
    خداقوت دلاورمردان
  • یوسف درخواه مقدم IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 4
    اگه همین سپاه نبود تا حالا این صهیونیست ها و اربابشان امریکا کشور مارو صدپاره میکردن.‌.. پس درود بر حافضان این مملکت
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 2
    داداش اینارو ول کنین،اینا کار دارن باید برن با مایک پنس کارتنهای که پر از خالی ماسک و.....جابجا کنن بعدش با کارتنش کاردستی( پاتریوت) درست کنن ببرن مدرسه
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 2
    اسم سلاح رو خفن بزارید
  • حمید IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 2
    دست این عزیزان را بخاطر این همه زخمت میبوسم
  • ساندیس IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 1
    خوبه دیگه بزارید رو دوشتون همین رو برید اسرائیل رو محو کنید
  • کیانوش IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 1
    زنده بادددد
  • احمد ابول پور FR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 2
    جانم فدای خاک کشورم میکنم دشمنان ایران بدانندنابودمیشونداگه نزدیک ایران بشند
  • علی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    جناب مشرق متاسفانه بشدت متوهم و خیال پردازی واز طرفی فکر شما اینه که دیگران بیسوادند و بی خبر از دنیای نظامی و اطلاع رسانی وهرچه شما بگید واقعیته بقیه دروغ میگند زهی خیال باطل . آرزوی بنده بشخصه ایران قدرتمند وبا شکوهه بنحوی که نه امریکا ونه اسراییل که گندهاشون هستند جرات نگاه چپی به ما رو نداشته باشند ولی متاسفانه در داخل بجای تلاش وبالا بردن سطح علمی کشور(در حوزه نظامی) بیشتر روی تبلیغات مانور میدیم بخصوص در حوزه نظامی که بسیار حساسه و دشمن بد جوری اونو زیر نظرداره . یکبار اعلام میشه باور عملیاتی شده وخط تولیدش با سرعت فعاله دوربین دید در شب داخلی در اختیار تمام واحدهای نظامی ماست جلیقه ضدگلوله نسل دوم و سوم تولید انبوه شده دراختیار نیروهای نظامی ماست وخیلی از تولیدات مهم نظامی... خیلی خبرهای اینچنینی که متاسفانه در حد خبر و تبلیغه آنهم برای خوراک داخل .بدبختانه دشمن از همه چیز ما باخبره و فقط به ما می خنده وکار خودش رو میکنه مثل حوادث اخیر... با این روش سر خودمون کلاه میزاریم تو عالم رویا غرق شده ایم واین خیلی خطرناکه . متاسفانه در میان نیروهای مسلح مانظم وقانون وعلم و امنیت و... بی ارزش شده وجدی گرفته نمیشه و افراد کاردان باسواد ولایق در جایی که باید باشند نیستند واین یعنی زنگ خطر .و...
  • علی GB ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    باور کنید با اسلحه هایی که ساختیم من میگم یک بار به عراقی ها بگیم با هم بجنگیم جنگ قبلی خیلی نامردی بود اونها با چهار لول می زدند ما با کلاش وافعا نامردی بود باید گیم اور کنیم
  • Ali IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 1
    خیلی زر میزنید منتظر هستیم ببینیم جواب اسراییل رو چطور می دید
  • معین IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    امریکا و اروپا و نوکرانشون باهم نمیتونند فقط با سپاه ایران طرف بشه، چه برسه ارتش و بقیه هم بیان وسط، به چ قدرتی رسیدیم که تمام غرب علیه ایران متحد شدن ولی بازهم پخی نیستن چون اگه میتونستن به ایران حمله کنند یه لحظه معطل نمیکردن
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 0
    این اف 35 یک بین الکپلینی بخوره که از لات کوچه های خلوت در بیاد :)))
  • ناشناس US ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 0
    بزنن ماهم میزنیم،مرگ یکبار شیون هم یکبار،با تمام وجود ونیرو میریم جلو
  • علی خدایی IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 1
    باید با قاطعیت و با سرعت بیشتر تولید و ساخت همه نوع این سلاح را به تولید انبوه برسانیم تولید انبوه مهم است و حیاتی است و هم نیاز خودمان را تامین کنیم و بعد بفروشیم
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 0
    من فکر میکر ارتش ایران یه چیزی هست که مرگ بر امریکامیگوید ولی شایع بوده از این راکت طالبان ازدهه ۸۰استفاده میکردن
  • US ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    1 0
    چقدر طلبه جنگ هستیم ما مگر چیز خوبی هست چه آمریکا و چه ایران مردم بیگناه چه گناهی دارن آنهایی که دم از جنگ میزنن از حال وروز مردم خبر ندارن
  • US ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    1 0
    کاش یکم به فکر کارگرهاو کارمندها و رانندهاو بی کارها وغیره که زیادن و شرمنده خانواده باشیم به جای این حرفا
  • احمد IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    1 1
    زنده باد ایران
  • EC ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    2 1
    دقیقا برای کشتن مردم و خطای انسانی سوژه خوبی میشه
  • ناشناس IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    1 0
    آمریکا کثیف جنایتکار سلطه زورگویی و ظالمانش روبه پایانه با وجود این همه تحریم ظالمانه بازم ایران از آمریکا بهتره ایران هیچوقت زیر سلطه آمریکا نمیره اصلا نباید با کشور جنایتکاری مثل آمریکا مذاکره کرد دست پلیدشونو به خون شهید سلیمانی آلوده کردند حالا هم توقع مذاکره دارن برید جمعش کنید
  • احمد IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    ...
  • مهدی IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    2 0
    #ما_می_توانیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس