کد خبر 1089371
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود در واکنش به وضعیت بازار مسکن نوشت:

اگر لوله خانه بترکد، دنباله لوله کش می رویم، نه مطرب یا بازیگر سینما. اگر خودرو نیاز به تعمیر داشته باشد، سراغ مکانیک را می گیریم، نه خواننده و نوازنده.

برای آهنگری سراغ آهنگر، و برای بنایی و نجاری و برقکاری، سراغ بنا و نجار و برقکار می رویم. بیماری را به پزشک عرضه می کنیم و اگر بنای معماری داشته باشیم، دنبال مهندس کار بلد می گردیم.

اینها بدیهی است. اما شگفت این که بعضی ها، وقتی پای انتخابات می رسد، الزام انتخاب افراد امین و کار بلد را زیر پا می گذارند.

نه به عمد، بلکه در اثر شعبده بازی های تبلیغاتی، یادشان می رود که می خواهند خدمتگزار کاربلد انتخاب کنند. در هیجان رقص و آواز و بزن و بکوب و بازیگری سلبریتی ها، انتخاب هایی را می کنند که هرگز در زندگی شخصی نمی کردند.

رئیس دولت، انتخاب می شود تا زندگی مردم را تسهیل کند و قبل از هر چیز مشکلات اقتصادی را از سر راه مردم بر دارد. اما وقتی پای وعده فریبای آزادی(و نمایش مهیج ولنگاری) به میان می آید، یا وعده های فوری و سهل و بدون زحمت داده می شود، خیلی ها جوگیر می شوند و سرشان کلاه می رود.

در تمام نظرسنجی ها، اشتغال و ازدواج و مسکن، اولویت بسیاری از مردم به ویژه جوانان است. بنابراین در انتخابات هم باید بر مبنای همین اولویت ها به افراد توانمند تر رای بدهند.

اما گاه در بازار مکاره تبلیغات، چشم بندی های خیره کننده، مخاطب را هیپنوتیسم و مسخ می کند تا بدترین انتخاب را انجام دهد.

ماموریت دارها را کار نداریم. اما آنها که سال ۹۶ از سر بی خبری و به خیال آزادی و رونق اقتصاد، مشغول پایکوبی در برخی میتینگ ها بودند، فکرش را می کردند به اعتبار سوء مدیریت فرد منتخب، در محدودیت ها و مضیقه های بی سابقه قرار بگیرند؟

وقتی رئیس دولت، مسکن مهر ۷۰- ۸۰ متری را قوطی کبریت می خواند -یا وزیر او مزخرف می نامید- آیا تصور می کردند سه سال بعد، قیمت مسکن چهار برابر شود و دولت "وعده" بدهد که برای آنها خانه های ۲۵ متری خواهد ساخت؟! .. کی؟ خدا می داند.

رندان سیاست و سلبریتی گری، چگونه مردم را این چنین در تنگنا انداختند؟ براستی جوان بیکار و بی خانه و بی همسر، آزاد باشد که چه بکند؟ اصلا چه می تواند بکند جز این که دست ندامت پشت دست بکوبد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    31 0
    عرضه ندارین همین خونه 25 متری رو هم بسازین تحویل مردم بدید.
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    28 24
    بله روحانی انتخاب ۲ سوم مردم ایران پس حالا باید نتیجه انتخاب بر اساس جلو باز بودن مانتو یا آزاد بودن کنسرت را ببینند.
  • FI ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    14 2
    این بدبختی ها وگرونی ها تقصیر مدیران میانی کشور است که آسوده خاطر دارند مخورند و می برند کسی هم کاری شون ندارد
  • FI ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    3 3
    انشالله
  • حمیدرضا IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    1 0
    پارچه کرباس باید باشه مهم نیست کدام تکه اش میره مجلس
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 0
    دقیقا همینجوره. افراد نابلد در جاهای تخصصی دیده میشند. نمونه اش همین کمیسیون کشاورزی مجلس هستش که برخی اعضاش حتی تا حالا زمین کشاورزی را هم از نزدیک ندیده اند.
  • #عزل روحانی IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    4 0
    یک‌ روز که‌ برای‌ دیدن‌ دایی‌ام‌ به‌ خانه‌ او رفته‌ بودم‌، دیدم‌ خانه‌ ایشان‌ دارای‌ دو طبقه‌ است‌ و گرچه‌ هر دو طبقه‌ مورد نیاز آن‌ها بود، ولی‌ در پشت‌بام‌، کنار خرپشته‌ اتاق کوچکی‌ (سه‌ در سه‌) وجود دارد که‌ خالی‌ است‌. شب‌ که‌ کنار هم‌ نشسته‌ بودیم‌، دایی‌ام‌ پیشنهاد کرد و گفت‌: اگر بخواهی‌ به‌ خانه‌ ما بیایی‌، می‌توانی‌ در اتاق کنار خرپشته‌ سکونت‌ کنی‌. گرچه‌ این‌ اتاق در حقیقت‌ فقط‌ یک‌ انباری‌ کوچک‌ نه‌متری‌ بود، ولی‌ با شرایطی‌ که‌ داشتم‌، برایم‌ مناسب‌ بود. درباره‌ اجاره‌ بها با دایی‌ام‌ صحبت‌ کردم‌ و معلوم‌ شد که‌ ایشان‌ برای‌ آن‌ منزل‌ مبلغی‌ حدود چهارصد تومان‌ در ماه‌ اجاره‌ می‌دهد و برای‌ اجاره‌ اتاق مزبور پیشنهاد صد تومان‌ اجاره‌ کرد که‌ البته‌ پول‌ آب‌، برق و تلفن‌ هم‌ برعهده‌ ایشان‌ باشد و من‌ مبلغی‌ بابت‌ آن‌ها پرداخت‌ نکنم‌. در مجموع‌، دیدم‌ مکان‌ مناسبی‌ است‌؛ زیرا بعید بود بتوانم‌ اتاقی‌ را با اجاره‌ ماهی‌ صد تومان‌ پیدا کنم‌ و مهم‌تر آنکه‌ در خانه‌ دایی‌ زندگی‌ می‌کردم‌ که‌ محرم‌ همسرم‌ بود و شب‌هایی‌ که‌ مجبور بودم‌ در قم‌ بمانم‌، خیالم‌ راحت‌ بود و از این‌ نظر مشکلی‌ نداشتم‌. در پاگرد پله‌ جنب‌ پشت‌بام‌ نیز محلی‌ به‌ مساحت‌ یک‌ متر و نیم‌ وجود داشت‌ که‌ می‌شد از آن‌ به‌ عنوان‌ آشپزخانه‌ استفاده‌ کرد. همچنین‌ در پشت‌بام‌ یک‌ شیر آب‌ بود که‌ از آن‌ هم‌ می‌شد برای‌ شستشو استفاده‌ کرد. با توجه‌ به‌ همه‌ موارد، اتاق را اجاره‌ کردم‌ و از زمستان‌ آن‌ سال‌ با خانواده‌ام‌ در آنجا اقامت‌ نمودیم‌.
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      2 0
      این بخشی از خاطره روحانی در مورد اجاره نشینی اوایل ازدواجشه در سال 48
  • حمید IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    7 0
    ۲۵متر تحقیر ماست ولی سلمنا پذیرفتیم آیا حتی قادر بآن هستید یا همین۲۵هم شعاری توخالی است یعنی عوام فریبی
  • اران IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    0 0
    می دونستم تحلیل هایی که مخالف تحلیل های شماست و با منطق و آمار اشتباه تحلیل های شما رو اثبات می کنه رو پخش نمی کنید. حاظر به شنیدن و انتشار پیام های مخالف رو ندارید تا مردم خودشون تصمیم بگیرند اونوقت انتظار پیشرفت در مملکت و اقتصاد و ... رو دارید؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس