کد خبر 108915
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۴

يک وهابي شيعه ستيز سوري که در عربستان سعودي اقامت دارد، گفت که هواداران وي، گروهي از ايراني هاي ربوده شده را در سوريه نگه داشتنه اند تا با ايران در مورد آنها وارد مذاکره شوند.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، تنها چند ساعت پس از اينکه اعلام شد 12 ايراني در سوريه ربوده شده اند که پنج نفر از آنها مهندساني هستند که در حمص ربوده شده اند، شيخ "ابراهيم بن عبدالعزيز الزعبي" شيخ وهابي در عربستان سعودي گفت که هواداران وي، گروهي از ايراني ها را در سوريه را به عنوان گروگان نگه داشته اند تا در مورد آنها با ايران وارد مذاکره شوند.

وي که يکي از نظريه پردازان جريان هاي افراطي جنگجو در سوريه است، به پايگاه خبري "سوريا پوليتيک" گفت که هواداران وي يک گروه ديگري ايراني هاي ربوده شده را در سوريه نگه داشته اند تا در مورد آنها با ايران مذاکره کنند.

اين وهابي تندرو گفت که مذاکرات با ايران را با ميانجي گري ترکيه ادامه مي دهد.

وي همچنين به پايگاه خبري "سوريا پوليتيک" نوار ويدئويي را داده که براي نخستين بار منتشر مي شود و در آن يکي از افراد ربوده شده ايراني به همراه گذرنامه هاي همراهان ربوده شده اش را به نمايش گذاشته شده است.

اين شيخ وهابي ساکن مکه که حزب تأسيس شده به وسيله وي ارتباطات بسيار نزديکي با سلفي ها دارد، با وجود اينکه ايران تصاوير آزاد شدن پنج مهندس ايراني را نيز منتشر کرده، مدعي شد که اين افراد آزاد نشده اند و به امانت به ترکيه سپرد شده اند. او گفت که هفت نفر ديگر نيز همچنان در خاک سوريه هستند.

وي که هيچ سندي در مورد فعاليت هاي غيرقانوني زايران ايراني در سوريه در اختيار نداشت، مدعي شد که آنها در مکان هايي بودند که ارتباطي با مکان هاي زيارتي نداشت و به هيمن علت، شک مخالفان دولت سوريه را برانگيخته و بازداشت شده اند.

اين در حالي است که مقامات ايراني اعلام کرده اند که اين افراد در مسيرهاي انتقال به شهرهاي زيارتي از سوي مخالفان ربوده شده اند.

وي که دبيرکل حزب غيرقانوني موسوم به الاحرار سوريه نيز هست، مدعي شد که شخصاً نظارت بر روند "عدالت شرعي و قانوني" در بازجويي ها از اين افراد را بر عهده داشته و براي آزادي تعدادي از سوري هاي بازداشت شده و برخي از روزنامه نگاران اروپايي در سوريه در مقابل آزادي اين افراد با دولت سوريه وارد مذاکره شده است.

تصاوير يکي از ربوده شدگان و گذرنامه هاي برخي از آنان را در ادامه مي بينيد:







فيلم يکي از ايرانيان به گروگان گرفته شده که بدون ارائه سند و به دروغ به عنوان پاسدار سپاه معرفي مي شود
از طريق پنجره زير قابل مشاهده است:


رابط دانلود فيلم



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    نعلت خدا بر وهابیون
  • مريم ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    واقعا انقدر شوكه شدم كه نميدونم چي بگم كثيف تر از اين فرقه نجس چيزي نميبينم اميدوارم هرچي زودتر به عذذاب الهي دچارشوند حرومزادهاي زنازاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس