کد خبر 1089089
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
نمایشگاه «تکه‌ای از آسمان» در مزار شیخان برپا شد

مدیر مرکز افق مزار شیخان از برپایی نمایشگاه «تکه‌ای از آسمان» در این مکان مقدس خبر داد.

به گزارش مشرق، مدیر مرکز افق مزار شیخان از برپایی نمایشگاه «تکه‌ای از آسمان» در این مکان مقدس خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی خویی اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت و پنجم ذی القعده روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان، مجموعه نمایشگاهی با عنوان «تکه‌ای از آسمان» در مزار مقدس شیخان برپا شده است.

وی افزود: این نمایشگاه ویژه معرفی مزار شیخان بوده و شامل بخش‌های متنوعی همچون مسابقات فرهنگی ویژه خانواده‌ها و با همکاری شهرداری، بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان اوقاف برگزار می‌شود.

مدیر مرکز افق مزار شیخان با بیان اینکه روزانه بیش از یکصد خانواده از این نمایشگاه بازدید می‌کنند گفت: محورهای اصلی نمایشگاه شامل تاریخچه مزار شیخان به عنوان سومین مزار جهان تشیع با بیش از 12 قرن قدمت، اهمیت شیخان از منظر بزرگان، شناخت قم به عنوان پایگاه تشیع و نقش اشعریون در شیعه شدن مردم قم است.

وی ادامه داد: این مزار مقدس مدفن ستارگانی است که هر یک جزو مشایخ و بزرگان قم بوده‌اند که از آن جمله می‌توان به اصحاب ائمه اطهار(ع) و علمای جلیل‌القدر به ویژه میرزای قمی و میرزاجواد آقای ملکی تبریزی اشاره کرد، همچنین چهره‌های درخشانی مانند دکتر محمد قریب، هفت تن از شهدای حادثه تروریستی 7 تیر 1360 و بیش از 635 شهید گلگون‌کفن در این مزار به خاک سپرده شده‌اند.

خویی خاطرنشان کرد: از مجموعه این محورها، مسابقه‌ای برای بازدیدکنندگان تدارک دیده شده که در پایان دهه کرامت، به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

مدیر مرکز افق مزار مقدس شیخان افزود: این نمایشگاه در صحن باز مزار شیخان و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برپا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس