کد خبر 1089010
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
اصرار ترامپ بر حفظ نمادهای نژادپرستی؛ مخالفت با تغییر نام پایگاه‌های نظامی آمریکا

دونالد ترامپ ضمن انتشار پیامی توییتری با مضمون «قدرت سفیدپوستان»، از رفتار نژادپرستانه طرفداران خود تقدیر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن بازنشر ویدئویی حاوی شعارهای نژادپرستانه نشان داد که خیلی هم از بحران نژادپرستی و خودبرتربینی سفیدپوستان در برابر سیاه‌پوستان ناراحت نیست.

ببینید:

فیلم/ وحشت وکیل ترامپ از طغیان مردم آمریکا!

در ویدیویی که ترامپ آن را بازنشر کرده، یکی از حامیان او شعار «قدرت سفید» را می‌خواند، این یک شعار نژادپرستانه نزد مردم آمریکا محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد این فیلم در نقطه‌ای از ایالت فلوریدا گرفته شده و تقابل بین طرفداران ترامپ و مخالفان او را نشان می‌دهد. ترامپ در پیام توییتری خود از طرفدارانش تشکر کرده است. در ویدیویی که ترامپ آن را به اشتراک گذاشته، همچنین مخالفان رئیس‌جمهور آمریکا با عبارت‌هایی همچون «نازی» و «نژادپرست» به استقبال طرفداران ترامپ رفته‌اند.

ببینید:

فیلم/ توصیه‌های ترامپ به رئیس جمهور آمریکا !

تیم اسکات، سناتور سیاه‌پوست جمهوری‌خواه از کارولینای جنوبی در رابطه با ویدیو تاکید کرد: «شکی نیست که ترامپ نباید این ویدئو را بازنشر می‌کرد، حالا هم او باید این ویدیو را حذف کند». کاخ سفید در پی این اتفاق به سوالات خبرنگاران در این‌باره پاسخ نداده است.

در پی قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در مینیاپولیس به دست یک پلیس جنایتکار، صدها هزار آمریکایی خشمگین در نقاط مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند و بر اهمیت زندگی سیاه‌پوستان تاکید کردند.

ترامپ اما بدون توجه به مطالبه سیاه‌پوستان در احترام به زندگی آن‌ها، معترضان آمریکایی را «تروریست» خوانده است. افراد سرشناس جنبش «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» اعلام کردند که تا محقق شدن کامل خواسته‌های خود به اعتراضات ادامه خواهند داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس