قالیباف نمایه

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه حال اقتصادی مردم و کشور خوب نیست، گفت: دغدغه اول و آخر ما باید اقتصاد و معیشت مردم باشد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس امروز (یکشنبه 8 تیر) در آئین بهره‌برداری از بزرگترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور گفت: ‌حال اقتصادی مردم و کشور خوب نیست. و موضوعاتی را درباره معیشت مردم می‌شنویم که ای کاش نمی‌دیدیم و نمی‌شنیدیم چرا که خیلی از آنها واقعیت تلخی هستند. 

وی افزود: این روزها در رسانه‌ها از اجاره پشت بام‌ها گفته می‌شود ضمن اینکه در حوزه مسکن مردم دغدغه جدی و قابل توجهی دارند.

بیشتر بخوانید:

**دغدغه اول و آخر ما باید معیشت مردم باشد

رئیس مجلس تصریح کرد: وظیفه همه ما به عنوان خدمتگزار مردم آن است که دغدغه اول و آخر ما در شرایط فعلی توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد. 

قالیباف خاطرنشان کرد: مردم ما هرگز هیچ اختلاف و تنش و دعوای حیدری و نعمتی را از کسی قبول نمی‌کنند. ضمن اینکه مردم امروز از همه ما یک توقع دارند که آن توقع کار صادقانه و تلاش خوب و کار نیک است که بتوانیم مشکلات آنها را برطر ف کنیم.

وی گفت:‌مردم ما قانع هستند و همین که این حس در آنها بوجود بیاید و این امنیت در آنها باشد که ما به درستی در حال مدیریت هستیم و ما تلاش می‌کنیم و آنها هم این موضوع را در زندگی لمس کنند ممنون دار مدیران خواهند بود.در غیر این صورت از ما راضی نخواهند بود.

وی افزود: حضورم در جلسه امروز به این دلیل است که مجموعه‌ای در حال افتتاح است که می‌تواند در کمترین زمان ممکن با بیشترین تاثیرگذاری در همه جغرافیای کشور با شفافیت، عدالت و با کمترین زمان ممکن و با اقتصادی‌ترین روش مسائل نابسامانی‌های اقتصادی کشور را حل و فصل کند.

**باید راه بسیار کوتاهی را طی کنیم که به بزرگترین دستاوردها برسیم

رئیس مجلس با بیان اینکه وقتی حرف از اقتصاد دیجیتالی می‌زنیم یعنی آنکه فرصت بزرگی در اختیارمان است که جبران عقب ماندگی‌های گذشته را انجام می‌دهد.ما باید راه بسیار کوتاهی را طی کنیم که به بزرگترین دستاوردها برسیم.

قالیباف گفت: اگر غفلت کنیم طبیعتا فاصله‌مان نسبت به بقیه دنیا بیشتر شده و این شکاف دیجیتالی خواهد بود و عقب ماندگی‌مان از بقیه دنیا بیشتر خواهد شد لذا این موضوع هم یک فرصت بزرگ برای جبران گذشته‌مان است و امروزمان را با سرعت بیشتری حرکت کنیم و هم اینکه خطری که اگر نسبت به آن غفلت کنیم آسیب بزرگی هم به ما وارد خواهد شد.

وی گفت: ما در کشورمان دو جور می‌توانیم نگاه کنیم؛ نگاه اول آن است که جوانان ما که هم اکنون در حوزه اشتغال دچار مشکل هستند را به عنوان یک تهدید ببینیم ولی از منظر دیگر نیروی جوان، تحصیلکرده و آشنا به این فضای اقتصاد دیجیتالی را اهمیت داده و بدانیم که آنها به عنوان بزرگترین سرمایه این عرصه هستند.

رئیس مجلس گفت: امروز دنیا لحظه شماری می‌کند برای چنین ظرفیت و منابع انسانی. لذا ما در زمره کشورهایی هستیم که بین 5 تا 10 کشور دنیا از منظر ظرفیت نیروی انسانی هستیم که می‌توانیم از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشیم.

قالیباف افزود:‌مجلس یازدهم نگاه و مسیرش اینگونه است که باید در این راه کمک به همه عزیزان در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی و شرکت‌های بزرگ و کوچک و روستائیان که در حال ساخت صنایع دستی و به دنبال معرفی‌اش به بازارهای جهانی است و بتواند هنرش را نشان دهد و اقتصاد و فرهنگش را منتقل کند در خدمت همه آنها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک خدمتگزار و مدیر قبل از اینکه به عنوان یک نماینده مردم عزیزمان وارد مجلس شوم این حس را داشتم که در ابتدای قرن 21 که توفیق خدمت در مرکز نیروی انتظامی داشتیم به این اهمیت پی بردم که در مدیریت، شفافیت، سلامت، سرعت و خدمت و در کوچک سازی و کارآمد سازی آثار متعددی در اقتصاد دیجیتال وجود دارد.

قالیباف گفت:در سال های خدمت در شهرداری تهران نیز به حوزه های دیجیتالی توجه ویژه ای کردیم. تهران که از 70 کیلومتر فیبرنوری برخوردار بود، امروز بیش از 2 هزار کیلومتر فیبر نوری دارد و همه شهرها می توانند این مسیر را طی کنند.

مجلس آماده اصلاح قوانین و رفع خلاء های قانونی است

قالیباف تاکید کرد: یک کار موفق زمانی اتفاق می‌افتد که ما همه باهم همدل و همزبان شویم، به هردوی اینها نیاز داریم. همه ما باید در ارتباط با رفتارهای خارج از قانون و مشکلاتی که در حوزه ساختارهایی که برای ما پیش بینی می‌شود، تابع قانون باشیم و به قانون احترام بگذاریم. اگر احساس می شود که قانون نیاز به اصلاح دارد به سرعت مطرح شود، ما در مجلس خدمتگزاریم و آماده رفع خلاء های قانونی و اصلاح قوانین هستیم.

رئیس مجلس یادآور شد: تحول در مجلس یازدهم مبتنی بر شفاف سازی، هوشمندسازی، مردمی سازی و کارآمدسازی است. حوزه فضای مجازی نیز اگر از این 4 شاخص برخوردار باشد، نه تنها به جلوگیری از فساد کمک می کند، بلکه موجب ارتقای مدیریت و اثرگذاری و اثربخشی می شود. اقتصاد مقاومتی نیز به معنای مردمی سازی و اقتصاد دیجیتال است. تمام بخش های دولتی، خصوصی و حتی شورای عالی فضای مجازی که مسئولیت سیاستگذاری و نظارت و هدایت کلان این حوزه را دارد، می تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب های ناشی از آن گفت: هرچند بخشی از کسب وکارها و حوزه ها با شیوع این بیماری آسیب دیدند، اما برای فضای مجازی فرصتی ایجاد شد که باید حداکثر استفاده را از آن ببریم. در حوزه آموزش و راه اندازی سامانه شاد اقداماتی انجام گرفت، اما با توجه به توسعه عدالت آموزشی باید خدمات قابل توجهی به مردم به ویژه روستانشینان و حاشیه نشینان که از امکاناتی چون موبایل هوشمند برخوردار نیستند، ارائه شود.

قالیباف تاکید کرد: از سوی دیگر برای توسعه عدالت آموزشی، شرکت هایی که دارای تعهدات اجتماعی هستند، می توانند به مردم مناطق محروم در این زمینه کمک کنند. شرکت های دانش بنیان نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.

اولویت مجلس یازدهم برای معیشت، اشتغال و اقتصاد مناطق محروم

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم موضوع معیشت، اشتغال و اقتصاد را با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر در دستور کار قرار داده و معتقد است تقویت این مسیر کوتاهترین، عادلانه ترین و اقتصادی ترین راه متناسب با شرایط فعلی کشور است.

وی یادآور شد: سهم ما در GDP حدود 5 درصد است، در حالی که اقتصاد بسیاری از کشورها بیش از 15 درصد سهم دارند. ما به کمک نیروی انسانی و منابع غنی با همدلی و همزبانی باید در مسیر پیشرفت حرکت کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    25 21
    چفدر به خدا اعتقاد دارید؟ آیا می دانید اگر دغدعه شما سلامت اخلاقی جامعه و کم شدن آثار گناه و معصیت باشد خود به خود رحمت خدا هم نازل می شود؟ آیا یادتان هست که دهه شصت ما جنگ داشتیم اما از این همه نکبت خبری نبود؟ یادتان هست از روزی که شل گیری ها در امور مذهبی و اخلاقی شروع شد خدا پی در پی دارد به ما سیلی می زند؟ آیا خیال کرده اید خون ما از بنی اسراییل پر رنگتر است که وقتی بعد از سلیمان نبی علیه السلام خدا پرستی را رها کردند خدا دشمنانشان را بر آنها مسلط کرد؟ .. خیال کرده اید با تدبیر ما مشکلات حل می شود؟ واقعا نقشی برای خدا قایل نیستید؟ عذاب را نمی بینید؟
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      12 8
      چه کسانی منفی دادند؟ این صریح قرآن است. سوره طه آیه 124 . و من اعرض عن ذکری فانه له معیشه ضنکا و نحشره یوم القیامه اعمی.و هر كس از ياد من روى گرداند، پس همانا براى او زندگى تنگ و سختى خواهد بود و ما او را در قيامت نابينا محشور مى‌كنيم.
    • US ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      6 6
      متاسفاه مشکل اصلی ما اعتقاد و اعتماد به لطف و عنایت و رحمانیت الله سبحان و تعالی است.
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      1 0
      شما تو شهرداری بودی چه گلی به سر تهران زدی؟!! ما که هیچ کاری ندیدیم
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      1 0
      حضور ریاست محترم قوه قضائیه..لطفا اگر زحمت نمیشود یک نگاهی به تجمع اعتراضی کارکنان وبازنشستگان مخابرات درجلوی وزارتخانه بنمائید وبررسی کنید که اینهمه مردمی که باشرایط سخت ازدور نزدیک اینجا جمع شدند خواسته هایشان. چیست.نکند همان بلائی که برسر واگذاری صنایع امده برسرمخابرات هم بیایدچطوراست که 4نفردریک کشور دورهم جمع میشوند تمام خبرگزاری های کشورگزینشی پشت سرهم مطلب میگذارند ولی الان صدها جانباز وایثارگر مخابرات باتمامی سختیها خودرابه پایتخت رسانده اند تادردشان راشما بشنوید که حقوق حقه آنهاسالهاست که ازطرف مسولین مخابرات نادیده گرفته شده اینها یک روزی به وقتش وبه جایش برای این نظام تمام هستی خودرادادند ولی الان مانند روزروشن دارند بهشان ظلم میکنند شمارابه خدا قسم میدهیم به داد مظلومان برسید.؟!
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    9 3
    نه بابا !!!
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    30 11
    علت حال بد مردم یکیش خود تویی !!!!!!!
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      14 17
      شما غلط کردی به منتخب مردم توهین میکنی حال بد مردم حاصل رای چشم و گوش بسته به تکرار فتنه‌گران و زندگی احمقهایی مثل شما در جامعه و بین مردم است
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      0 0
      مگه نمی گی " شما غلط میکنی به رای مردم توهین میکنی" . یک کلمه بعدش که خودت توهین کردی ! عجب !
    • NL ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      0 0
      شما غلط میکنی به مردم توهین میکتی
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      0 1
      ..غلط کردی با مشرق
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      4 3
      صد ساله دیگه مردم عکس قالیباف را توی ایستگاه های مترو بعنوان پدر مترو میزارن و به او احترام میکنند مردی که 10 ساله 300 کیلومتر زیر کوه های تهرون مترو کشید و بقول محسن هاشمی اونا تو این سه سال یک کیلومتر نساختن اون زمان تو کجای تاریخ ایران خواهی بود ؟ شما ها همونهایی هستین که 150 سال قبل امیر کبیر را تحمل نکردید و حالا اسم او جاودانه است
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    22 1
    با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه... حال اقتصاد خوب نیست، جواب این مردم نیست....
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    22 3
    شعار نده داداش با استیضاح رئیس جمهور به علت افزایش لجام گسیخته پایه پولی کشور و ایجاد تورم بجای اوراق قرضه شروع کنید
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      0 0
      قانون اساسی باید اجرا بشه
  • NO ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    32 1
    فکر کنم 4سال همین رو خواهین گفت !!دغدغه ی اصلی ما باید معیشت مردم باشد!!! از کرامات شیخ ما اینست شیره را خورد و گفت شیرین است!!! اینو که همه می دونن !!!
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    13 4
    نه بابا چشم بسته غیب گفتی
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    21 1
    حال مدیران نالایق و بی سواد خوب باشد . سر تو سلامت
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    9 5
    این فرمون برین جلو ، اصلاح طلبهای مجریه از مجلس فعلی بسیار راضی ترن تا دو مجلس قبلی
  • گاندو IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    11 3
    طرح و برنامه چی دارین؟ قانون چی دارین ؟نظارت دارین؟شواهد براینه که دولت با این گرانیهای که ایجادکرده وبا این عدم مدیریت صحیح کرونا کشور را درحال بردن بسمت هرج ومرج واغتشاشاته حامیان دولت مثل تاج زاده وموسوی خوئینی‌ها کدها را داده اند و حتی خود روحانی هم اعلام کرده امسال سال سختی داریم.پس جناب مجلس باید سریع عمل کنید تاکارازکارنگذشته نه اینکه فقط حرف بزنید مردم ازبس حرف شنیدن خسته شدن مردم تحت فشارن. عمل عمل عمل فوری وسریع
  • KR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    8 5
    همین انبوه منابع انسانی باعث شده ارزشش به شدت پایین بیاد و هیچ کس ارزشی براش قائل نباشه. الان جنس و کالا بیشتر از نیروی انسانی و کار صورت گرفته روی اون جنس ارزش داره. کلا کار بی ارزش شده و جنس ارزش پیدا کرده. عاقبت این وضعیت خیلی مهلک و نابود کننده است
  • DE ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 4
    همه اقداماتی که اصلاحتچی ها دریغ کردند شما انجام دهید و مدیریت جهادی رو لطفا عملی کنید. یک اقدام ساده اینه جهاد سازندگی رو دوباره لطفا احیاء بفرمائید. تا مشکلات تخصصی مسکن و معیشیت برای اقشار ضعیف جامعه و روستاها برچیده بشه.لطفا گوش بزنگ باشید و پا در تله بروکراتی طویل نگذارید.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    17 0
    قبول نیست تو دیدی
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    7 8
    با توجه به عدم پاسخ قاطع و متناسب به عهد شکنی و خیانت های غرب، حال روحی مردم هم تعریفی ندارد.
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    1 0
    تا حضرتش ظهور نکند وضع شیعه خیط است
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 0
    جیب مسولین پر باشه تفریحات شون رو بکنند خودش خدمت خوبیه خیلی زحمت می کشید بسه دیگه خسته شدید و ........!؟
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 0
    آقای قالیباف مردم رو از یاد نبرید..
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 0
    ضد انقلاب اقتصاد ایران رو با آدمای به ظاهر خودی جارو کرده
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    1 0
    ای لعنت به اونایی که برا روحانی صبح و شب تبلیغ میکردن و حالا خفه خون گرفتن
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 0
    حاج باقر کشور نیاز به انقلاب اقتصادی داره .. زمینه ش رو در مجلس بچینید
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 0
    منتخب مردم باید هم اینجوری از درد مردم بگه... نه مثل روحانی ... صبح جمعه با خنده بگه منم نمیدونستم
  • محمدایوب IE ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    1 0
    آقای قالیباف حرف بس است مسبب همه بدبختی های مردم روحانی است استیضاح ومحاکمه مسامحه نکنید بود ونبود اوفرقی ندارد ازاین بدترنمیشود
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    اینو که همه میدونیم. همه مسئولین از حال بد اقتصاد و فشار بر مردم سخن میگند اما پس چه کسی و چه زمانی کاری خواهد کرد. آقای قالیباف الان وقت عمل است و بهترین کار استیضاح این رئیس جمهور دروغگو و بی عار است چون دولتی که در عرض یکماه دلار را از 13000 به 20000 هزار رساند حتی یک روز هم زود بره به نفع مملکت است حال چه برسد که یکسال این دولت بر سرکار باشد و خدا میداند در این یکسال چه بر سرمردم آید
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    1 0
    وظیفه الان مجلس # عزل روحانی
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    شمارابه خدا قسم میدهیم به داد مظلومان برسید.
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    آقای وزیر گفتند :مصوبه دولت صرفا شامل قراردهای تمدیدی می‌شود لطفا هر چه سریع تر جلو تخلیه اجباری را بگیرید
  • بابک IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    سلام تنها راه نجات کشور استیضاح رئیس جمهور است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس