سردار جلالی نمایه

سردار سرتیپ جلالی گفت: داشتن یک بخش به نام اورژانس مصدومان شیمیایی کافی نیست، بلکه باید این‌گونه مراکز در سطح کشور گسترش یابد؛ همچنین تجهیزات رفع آلودگی که امروز موجود است، باید به‌روز شود.

به گزارش مشرق، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل در همایش ملی پدافند شیمیایی که صبح امروز در دانشگاه بقیه‌الله (عج) برگزار شد، اظهار داشت: بعد از جنگ تحمیلی باز هم شاهد استفاده از سلاح‌های شیمیایی در عراق و سوریه توسط داعش بودیم و این‌ها هم توسط همان‌هایی که صدام را به سلاح شیمیایی تجهیز کردند، حمایت می‌شوند؛ بنا بر این کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس متهمان این موضوع هستند؛ لذا باید آن‌ها پاسخگوی جنایت‌های صدام باشند.

وی افزود: امروز غربی‌ها که صدام و داعش را به سلاح‌های شیمیایی مجهز کردند، دیگران را متهم می‌کنند و مدعی رسیدگی به پرونده استفاده از سلاح‌های شیمیایی هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تأکید کرد: رزمندگانی که در مکتب سلیمانی جنگیدند، اجازه نمی‌دهند که منطقه مجدداً در دست جرثومه‌های کشورهای استکباری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

«تهدید سایبری» اولین تهدید صنعت برق است

سردار جلالی اظهار داشت: امروز نیازمند سازمانی مانند آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه پرداختن  به منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی هستیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: امروز دارای بیش از پنج هزار مجتمع تولید محصولات پتروشیمی هستیم و این می‌تواند برای کشور به جای نفت تولید ثروت کند که این ثمره ایثار جانبازان و شهدای دفاع مقدس است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: امروز ۳۳ درصد صنعت تولید کشور در بخش پتروشیمی صورت می‌گیرد؛ همچنین تقریباً تمام تولید لاستیک از محصولات شیمیایی و پتروشیمی است؛ حال در چنین کشوری باید به موضوع صنعت شیمیایی توجه به بیشتری شود.

سردار جلالی ادامه داد: البته خطرات شیمیایی و هسته‌ای زیاد با هم تفاوت ندارند، اما در مراکز درمانی ارجاع بیماران پرتوی و هسته‌ای دیده شده که باید در صنعت شیمیایی هم این را لحاظ کنیم.

وی بیان کرد: اینکه کارخانه پتروشیمی را در شهرها احداث کنیم، کار اشتباهی است؛ زیرا اگر اتفاقی برای این‌گونه کارخانه‌ها بیفتد، موجب آلودگی شهرها می‌شود؛ لذا رعایت الزامات ایمنی در احداث این‌گونه مراکز ضروری است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تأکید کرد: همه مراکز شیمیایی باید از شهرها خارج شوند و این موضوعی الزامی است؛ در کنار این موضوع، استفاده از گاز کلر برای تصفیه آب هم باید کنار گذاشته شود و به جای آن از روش‌های دیگری استفاده کرد.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس دشمن وجود داشت و جنگیدیم و به پیروزی رسیدیم، اما امروز قابل قبول نیست که کارخانه‌های تولید رنگ در داخل شهرها وجود داشته باشد؛ تنظیم قوانین و مقررات در این حوزه هم باید وجود داشته باشد تا بتواند برای همه کشور مقررات را تدوین و ابلاغ کند.

وی افزود: البته داشتن یک بخش به نام اورژانس مصدومان شیمیایی کافی نیست، بلکه باید این‌گونه مراکز در سطح کشور گسترش یابد؛ همچنین تجهیزات رفع آلودگی که امروز موجود است، باید به‌روز شود؛ در کنار این موضوع، باید تمرینات و رزمایش‌هایی صورت گیرد که این موضوع در برنامه‌های امسال پدافند غیرعامل پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: به نظام پدافند شیمیایی در حوزه صنعت شیمیایی نیازمندیم؛ زیرا انفجار در زیرساخت‌های شیمیایی به‌صورت کاشت ایمپلنت صورت می‌گیرد که امکان کنترل و انفجار از راه دور را میسر می‌سازد.

سردار جلالی گفت: امسال ۵۱ هزار شهر را در برابر حوادث شیمیایی به کمک وزارت کشور تقویت می‌کنیم که در این رابطه ۲۰۰ آمبولانس هم برای مواجهه با چنین حوادثی توسط اورژانس مجهز شده‌اند؛ البته برای مواجهه با مخاطرات حوادث شیمیایی در شهرها آتش‌نشانی‌ها را نیز علاوه بر ارائه آموزش، به تجهیزات مربوطه هم مجهز کردیم؛ چون پسندیده نیست که در زمان وقوع حادثه شیمیایی، وسایل و تجهیزات آتش‌نشان‌ها کارایی لازم را نداشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    4 0
    یک کلمه درباره حملات سایبری اسراییل حرف نزدوچگونگی مقاومت در برابر این حملات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس