کد خبر 1088698
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
تبانی

با توجه به از سرگیری مجدد لیگ برتر، ‌خطوط هوایی بیش از پیش زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند تا طبق مصوبه، بیش از ۶۰ درصد ظرفیت پرواز مسافر سوار نکنند.

به گزارش مشرق، هرچند پس از فعالیت مجدد خطوط هوایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، اخبار مختلفی در مورد عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در برخی پروازها و از سوی شرکت‌های هواپیمایی به گوش می‌رسید و برخی از مسافران مدعی بودند که در این رابطه صدای آن‌ها به جایی نمی‌رسد اما با از سرگیری مجدد رقابت‌های فوتبال در ایران و به ویژه لیگ برتر، ذره‌بین رسانه‌ها و افکار عمومی کار را برای شرکت‌های هواپیمایی سخت‌تر کرده است.

دردسری به نام فوتبال

فوتبال به دلیل جمعیت بالای علاقه‌مندان آن، همواره مورد توجه بوده و فضای آن‌ همواره زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار داشته است و بیشتر سایر حوزه‌ها به آن پرداخته شده است و شاید بتوان به صراحت بیان کرد که ورزش حیات خلوتی ندارد که افرادی بتوانند در آن به راحتی هر کاری دوست دارند انجام دهند.

نامه فدراسیون پزشکی ورزشی به سازمان هواپیمایی کشوری

به تازگی هم در نامه‌ای از سوی مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی به علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری آمده است: "همانگونه که مستحضرید جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و حفظ سلامت تمام مسافران خطوط هوایی مطابق با دستورالعمل ابلاغی، مقرر گردیده صرفا ۶۰ درصد ظرفیت هر پرواز توسط مسافرین اشغال شود، این در حالی است که وزیر  بهداشت نیز طی سفر خویش به مشهد مقدس نسبت به انجام صحیح آن ابراز نگرانی کرده و بیم آن می‌رود عدم رعایت دقیق آن، موجبات گسترش بیماری خطرناک کرونا را به دنبال داشته باشد."

بیشتر بخوانید:

اعتراض سعادتمند به شرایط پرواز استقلال

در ادامه این نامه آمده است: "بنابراین خواهشمندیم با توجه به آغاز لیگ برتر فوتبال که تعداد قابل توجهی از ورزشکاران تراز اول کشور در حال جابجایی خواهند بود، دستور فرمایید ضمن بررسی مجدد دستورالعمل نسبت به اجرای کامل آن اقدام کنند."

دغدغه پرواز برای لیگ‌برتری‌ها

در این رابطه یحی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس نیز در پاسخ به این پرسش که آیا نگرانی بابت شروع مسابقات و پروتکل‌های بهداشتی دارد یا خیر؟ گفت: من نگران پروازها هستم، آن چیزی که در تصاویر دیدم و خودم هم یک پرواز در این مدت داشتم نشان می‌دهد که شرکت‌های هواپیمایی، پروازهایشان را با حداکثر ظرفیت انجام می‌دهند و به نظر من در فضای بسته هواپیما خطر زیادی وجود دارد و متاسفانه مسائل رعایت نمی‌شود و این اتفاق نه فقط برای ما بلکه برای بقیه مردم هم باعث دردسر می‌شود.

۹ هفته دلهره‌آور

لیگ برتر فوتبال ایران به تازگی از سر گرفته شده و ۹ هفته تا پایان رقابت‌های این فصل باقی مانده است. تیم‌ها برای انجام دیدارهای خود مجبور به استفاده از هواپیما هستند و با توجه به پروتکل سلامت فوتبال که الزامات مختلفی را تعیین کرده، به نظر می‌رسد سلامت پروازها به یک دغدغه جدی برای باشگاه‌ها تبدیل شده است.

سازمان هواپیمایی کشوری باید با دقت نسبت به این مساله نظارت کرده و طبق مصوبه دولت نه تنها در دوران مسابقات لیگ برتر بلکه تا پایان یافتن شیوع ویروس کرونا، بیش از ظرفیت ۶۰ درصدی بلیت فروشی نکند چون سلامت مردم شوخی نیست.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس