کد خبر 1088409
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
توکلی: تاجگردون نباید تائید صلاحیت می‌شد/ او در حال اختناق مخالفانش است

رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه تاجگردون نباید از سوی شورای نگهبان تائید می‌شد، گفت: منتخب گچساران در امانت در اختیارش خیانت کرده و تائید او از سوی مجلس یازدهم گناه بزرگی است.

به گزارش مشرق، احمد توکلی رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت امروز (شنبه 7 تیر) در نشست خبری با عنوان بی‌نظمی و اتلاف منابع انرژی و کارکرد مجلس در اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران اظهار داشت:

اظهار داشت: در کشور ما مسائل بدیعی رخ می‌دهد که اتفاقی بی‌سابقه است. این در حالی است که دولت آقای روحانی به طور واضح از یک عده سرمایه‌دار انحصارگر در بازار کالاهای اساسی حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

توکلی افزود: امیرالمومنین علی (ع) به زیرمجموعه خود به صراحت  می‌گوید که باید هوای تجار و صنعتگران را داشته باشید و در توصیه صورت گرفته برای خدمت به آنها تاکید می‌کند و خواستار تسهیل کارشان شده است اما در پایان توصیه‌اش می‌گوید اینها میل تحکم و تسلط بر بازار و معاملات داشته و بنای احتکار دارند اما بنای این کار آنها باعث واردات خواهد شد. لذا به مسئولین زیرمجموعه‌اش اعلام می‌کند نباید اجازه چنین کاری دهید.

وی گفت: این دستورالعمل امیرالمومنین علی (ع) هم اکنون توسط دولت آمریکا در حال اجراست و آنها با تعیین وضعیت تعرفه این کار را کرده‌اند.

* توزیع یک میلیارد و 200 میلیون یورو بین 6 انحصارگر به بهانه واردات کالای اساسی

رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت اظهار داشت: وقتی امیر المومنین علی (ع) دستور به عدم احتکار و انحصار به دلیل به خطر افتادن منافع مردم دارند بر همه مسئولین اجرایی، این توصیه امام معصوم لازم است. ضمن اینکه در همه ادیان و کشورها بر عدم انحصار تاکید شده است ولی متاسفانه در این دولت به شکل بسیار شگفت آوری از آنها حمایت می‌شود.

توکلی گفت: ‌در عصر جمعه 16 خرداد معاون بازرگانی وزارت صمت 6 انحصار گر را دعوت کرده و یک میلیارد و 200 میلیون یورو طلبی که از عراق گرفته را بین آنها تقسیم کرد تا کالای اساسی وارد کشور شود که البته این کارشان بدون هیچ ضابطه و مصلحت مردم صورت گرفته است. این انحصارگرایان در بخش کالای اساسی فعالیت دارند که واردات این کالاها از طریق عراق صورت  می‌گیرد. 

وی افزود: ‌در همه کشورها قانون ضد انحصار وجود دارد و قانون ضد تراست در آمریکا تصریح دارد که با استفاده از قوانین نباید زمینه ایجاد انحصار ایجاد شود. 

* ورود 4 میلیون تن کالا از مسیرهای غیرگمرکی

 رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: ‌یکی از کمترین آثار انحصار، گرانی جنس و دسترسی نداشتن به محصول و افزایش اعتراض مردم و اختلاف درآمد شدید است؛ عجیب آن است که وقتی انحصار ایجاد می‌شود دولت مسئولیت خود را نمی‌پذیرد و در صدد توجیه برمی‌آید و وقتی معاون بازرگانی، وزیر صنعت از این کار دفاع کرده ومی‌گوید این افراد کارشان را بلد هستند.

توکلی خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر 4 میلیون و100 هزار تن کالای اساسی مانند کنجاله، جو و سویا وارد کشور شده است که از مسیرهای گمرکی  نبوده و از مسیرهای اسکله‌های سازمان بنادر و کشتیرانی بوده است.

وی افزود: ‌افراد انحصارگر افرادی هستند که می‌توانند نسیه خرید کرده و در انبار سازمان بنادر و دریانوردی انبار کنند و جالب است که قبادی از معاونین وزیر صمت به آنها جایزه انبارداری هم  می‌دهد و دستور داده فقط یک ماه هزینه انبارداری بپردازند.

* دولت آبگوشت و اشکنه را از سفرهای مردم حذف کرده است

 رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: قیمت مصوب مرغ 11 هزار و 900 تومان بوده است وبعد از اینکه دان مرغ در انبارها دپو شده وعرضه و تقاضا به دلیل کرونا به هم ریخت و مردم مرغ کمتری خریدند مرغ به زیر 8 هزار تومان هم کاهش پیدا کرد اما هم اکنون با احتکار و انحصار قیمت مرغ را به 20 هزار تومان رسانده‌اند.

توکلی از دولت بابت افزایش گوشت قرمز و مرغ انتقاد کرد و گفت: دولت آبگوشت و اشکنه را از سفره مردم حذف کرده و مرغ هم از سبد خانوارها پر کشیده است. در حالی که مسئولیت همه این کارها بر عهده شخص رئیس‌جمهور و مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت است.

* دولت در حال تئوریزه کردن بدعتی خطرناک و ضد قانون در کشور است

وی افزود: مسئولین جمهوری اسلامی بدعتی خطرناک که به صورت آشکاری ضد قانون و ضد مردم است را انجام داده‌اند. این در حالی است که هم اکنون دولت  در حال تئوریزه کردن و انجام این قانون است.

 رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت خاطرنشان کرد: در اقتصاد سرمایه‌داری انحصار را به مثابه شیطان می‌نامند که عده‌ای را وسوسه کرده و عده‌ای را منکوب می‌کند که این سیاست ورانت جهت انحصار برای واردکنندگان بزرگ و اعطای ارز 4200 تومانی برای افراد خاص است.

توکلی گفت: روزگاری از آقای مدلل که وارد کننده انحصاری دان مرغ است در روزنامه‌ها و تلویزیون تیتر زده و خبر و برنامه منتشر می‌کردند اما هم اکنون خبری از این کارها نیست این در حالی است که به دلیل انحصار ایجاد شده کمیسیون اصل نود و دادگاه، مسئولین دولتی را به دلیل ایجاد انحصار محکوم کردند. 

* کمبود در بازار تحت اراده یک نفر است

وی افزود: ‌اجازه ثبت سفارش به غیر از تیم 5 و 6 نفره انحصارگر وارد کننده کالای اساسی داده نمی‌شود. در حالی که خیلی از وارد کنندگان که کالایشان در گمرکات و بنادر وجود دارد اجازه ثبت واردات و اعطای ارز نمی‌دهند. 

 رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه کمبود در بازار هم اکنون تحت اراده یک نفر است، گفت: ‌عجیب است این 5 تا 6 نفر انحصارگر که ظرف دو سال اخیر وارد بازار شدند اینگونه برای کالاهاای اساسی تصمیم‌گیری کنند که می‌توانم به میهن، زر ماکارون و ... اشاره کنم.

توکلی گفت: اتحادیه واردکنندگان کالای اساسی که اتفاقا بخشی از این آقایانی که اسامی‌ آنها را ذکر کردم در آن عضو هستند با صدور بیانیه‌ای از انحصار ایجاد شده برای واردات کالای اساسی از سوی آنها ایجاد شده موضع گرفته و از آن انتقاد کرده است.

وی افزود:‌ متاسفانه از وزرات صمت و دولت و تعدادی افراد دولتی به بانک مرکزی می‌گویند که به این فرد ارز واردات کالاهای اساسی داده شود و به آن فرد داده نشود. 

رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: از فروردین 97 تافروردین 98 مبلغ 18 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی داده شد ولی به عده‌ای خاص. 

توکلی گفت: باید پرونده اعطای این ارزها را به این افراد باطل کرده و آنها ارز دریافتی‌شان را به خزانه بازگردانند. ضمن اینکه دولت وظیفه دارد جلوی ارز محفلی و انحصارگری را بگیرد.

وی تصریح کرد: دیده‌بان شفافیت وعدالت از این موضوع کوتاه نیامده وبه دنبال اعلام جرم علیه محکومین این جریان برخواهد آمد. این در حالی است که مسئولیت بر دوش روحانی و مدرس خیابانی به عنوان رئیس‌جمهور و سرپرست وزارت صمت است.

* تاجگردون نباید از سوی شورای نگهبان تائید می‌شد

رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: از مجلس معروف به اصولگرا توقع می‌رود که با غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران برخورد کند. این در حالی است که تاجگردون از ابتدا نباید توسط شورای نگهبان تائید می‌شد در حالی که برخی افراد به دلایل خیلی سبک رد صلاحیت شدند هر چند وقتی به شورای نگهبان انتقاد می‌کنیم آنهامی‌گویند باید صلاحیت افراد احراز شود. در حالی که عدم احراز تاجگردون کاملا مشخص است.

توکلی گفت: ‌پرونده و اسناد تخلفات تاجگردون وجود دارد ولی به دلیل قدرت نفوذی که وی با استفاده از ابزار بودجه برای خود فراهم کرده تاکنون از تعرض مصون مانده است.

وی با بیان اینکه تاجگردون به نهادهای امنیتی، نهادهای دینی و نظارتی بودجه خوبی داده است که این بودجه از سوی مسئولین ممکن است خدمت به آنها به حساب آید اما در حقیقت توزیع رانت است هر چند که گرفتن این بودجه ایرادی ندارد ولی نباید این بودجه را بگیرند، چرا که رانت است و می‌تواند توقع ایجاد کند.

 رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: تاجگردون در بستر خاصی کارهایش را انجام داده لذا نمی‌توانیم بگوییم همه تقصیرها گردن اوست زیرا توزیع رانتی بودجه مسبوق به سابقه است. این در حالی است که تاجگردون طبق وظیفه اصلی‌اش به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق و برنامه بودجه باید دانه به دانه جداول بودجه را امضا کند و متاسفانه با آنکه برخی موضوعات در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسیده بود اما تاجگردون ارقام جداول بودجه‌ای را بالا پایین کرده و حتی عناوین پروژه‌ها را تغییر می‌داد.

* یقه سفیدان در حال نابودی کشور هستند

توکلی گفت: تاجگردون به عنوان رئیس کمیسیون برنامه بودجه باید امانت دار باشد، در حالی که او بودجه سه طرح درون یک استان را تغییر داده است، ولی این طرح‌ها دارای ضوابط اولویتی و قانونی بوده و در پیوست لایحه بودجه هم وجود دارد اما او اعتبارات این پروژه‌ها را کم کرده و برای پروژه‌ای که زمین خود و خانواده‌اش اختصاص دارد در نظر گرفته است. این در حالی است که من با تاجگردون به دلیل این تخلفاتش مخالف هستم و به هیچ وجه لرستیز نیستم.

وی با بیان اینکه یقه سفیدها در حال نابود کردن کشور هستند، گفت: ‌آنها با نفوذ بالای خود راه و چاه کسب ثروت را می‌دانند و در تقسیم سهم خود متبحر هستند.

 رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت:‌ یقه سفیدان با انجام برخی کارهای خاص سهم اعتباری دو هزار نفر را به یک نفر می‌دهند در حالی که قربانیان آنها زنان تن‌فروش، بچه‌های سرراهی و کار ‌جوانان افسرده و بیکار و ورشکستگان بدون تقصیر و کشاورزان فاقد نقدینگی هستند. 

توکلی با طرح این سؤال که چرا باید برخی همراهان تاجگردون و خانواده و اقوام و دوستانش در برخی مناصب ارتقا بگیرند؟ گفت: دست بردن در سند دولتی و کم و کردن کلمه و یا زیاد کردن کلمات و تغییر اسامی و نقشه بخشی از عناوین جرم‌هایی است که تاجگردون انجام داده است.

* تاجگردون در امانت خیانت کرده است

وی گفت:‌ طرح امامزاده جعفر با تغییر اولویت و اعتبار از سوی تاجگردون منجر به افزایش قیمت زمین  اطراف آن که متعلق تاجگردون و خانواده‌اش است، شده است. این در حالی است که حتی دو طرح دیگر هم به بودجه این امامزاده الحاق شد که عملا خیانت در امانت است.

 رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت خاطرنشان کرد: کسی که برای سوء‌استفاده از عنوان دکترا 5 روز فرصت می‌گذارد و 10 بار دروغ می‌گوید و 14 سال از عنوان و منصب شغلی‌اش سوء استفاده می‌کند کار را به جایی رسانده که مردم در این باره سوال و ابهام و دغدغه دارند.

توکلی گفت: ‌سوء استفاده از عناوین علمی جرم سنگینی محسوب می‌شود و حتی او فرم‌های شخصی‌اش را با اطلاعات ناقص پر کرده است در حالی که او یک جا عنوان کرده که دکتر است و جایی دیگر عنوان کرده که دانشجوی دکتراست؛ در جای دیگر خود را دانشجوی دکترا در رشته اقتصاد عنوان کرده و در جای دیگر گفته که مدرک دکترایش را به صورت ترددی در فواصل سال‌های 2005 تا2008 از کشور بلژیک دریافت کرده است ولی طبق بررسی‌های ما او در طول این سال‌ها فقط دو بار به دبی رفته و دو بار به قطر. ضمن اینکه او در جای دیگر عنوان کرده که دکترای سیستم‌های برنامه‌های اقتصادی دارد و در جای دیگر گفته که دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران.

وی گفت: تعداد کثیری از اقوام و دوستان وهمراهان تاجگردون در پست‌های مدیریتی مانند شستا استخدام شدند و مشخص نیست که او چه داده است که این پست‌ها را دریافت کرده.

 رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت:‌ آقایانی که تاجگردون را تائید کرده‌اند اگر متوجه شوند که این بلایا ممکن است بر سر روستا، شهر و استان‌شان بیاید آیا ممکن بود باز هم از تخلفات او بگذرند.

* اختناق تاجگردون در حق مخالفانش

توکلی گفت: یک پزشک از اهالی گچساران که در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان استخدام شده است به دلیل مخالفت با تاجگردون با حذف اضافه کار و فوق‌العاده و سختی کارش مواجه شده و به من گفت که فقط دو میلیون تومان حقوق می‌گیرد؛ تاجگردون در حق مخالفانش فضای اختناق و وحشتناک ایجاد کرده است. 

وی تصریح کرد: شورای نگهبان باید چند بازرس برای بررسی تخلفات تاجگردون به گچساران می‌فرستاد ضمن اینکه مجلس هم باید تصمیم‌گیری دشواری انجام دهد هر چند این کارها با مجلس انقلابی و اصولگرا و حتی مجلس اصلاح طلب و حریت‌خواه  همخوانی ندارد. 

 رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت:‌ کمیسیون تحقیق کمیسیونی نمایشی و استراحت طلب برای کسب موقعیت نمایندگان عضو آن نیست بلکه باید اسناد دو طرف را دیده و در نهایت تصمیم‌گیری کنند. 

توکلی گفت: انشالله تاجگردون بعد از رد صلاحیت به زندان خواهد رفت ولی در ابتدا باید در مجلس رد صلاحیت شود.

وی افزود: شورای نگهبان به دلیل عدم شناخت ممکن است که استاد دانشگاه و روحانی را هم رد صلاحیت کند البته ما همواره بعد از اعتراض به این شورا با تغییر رویه آنها مواجه شده‌ایم.

*تائید اعتبارنامه تاجگردون در مجلس یازدهم گناهی بزرگ بوده و برای جامعه بد آموزی دارد

 رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: ‌وقتی مجلس اصولگراست باید سربلند از نظارت استصوابی دفاع کند و اگر مجلس بر اساس احساسات عاطفی به اعتبارنامه تاجگردون رای مثبت دهد قطعا گناه بزرگی انجام داده و برای جامعه بد آموزی دارد. 

توکلی افزود:‌ وکلای شجاع و با لیاقتی مانند علیرضا زاکانی و جوانانی مانند مالک شریعتی در مجلس حضور دارند که از آنها تشکر می‌کنم که در این قضیه محکم ایستاده‌اند ضمن اینکه مؤسسه دیده‌بانی و شفافیت هم تا پایان کار ایستاده است.

وی از اینکه تاجگردون امین نیست از منتخب گچساران انتقاد کرد و گفت: او برخی حرمت‌ها را شکسته است به طوری که با خودروی BMW چند میلیاردی به منطقه فقیر می‌رود که برای جامعه بدآموزی دارد.

 رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در پایان گفت: ‌ما نمی‌خواهیم کسی در مجلس باشد که بتواند جرم‌های زیادی که در مورد تاجگردون وجود دارد درباره آن فرد هم وجود داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • معرفت IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 11
    تو خودت هم صلاحیت نداری!
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    7 2
    مجلس یازدهم در اولین ازمونش متاسفانه مردود شد
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    4 6
    اقای توکلی شما میفرمایید تاجگردون با خودروی BMW چند میلیاردی به منطقه فقیر می رود. اگر منظورت از منظقه فقیر شهرستان و حوزه انتخابیه گچساران هست باید بگم مردم با این مورد مشکلی نداشتند وگرنه انتخابش نمیکردند پس لطفا از طرف مردم صحبت نکنید. مهم برای ما عملکردش هست
  • اصفهان IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    1 5
    آقای توکلی شما نمی توانید به جای ۲۹۰ نماینده مجلس نصیبم بگیرید
  • اصفهان IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    3 3
    مستندات زاکانی و توکلی در کمیسیون چاره ساز نبود این فیلم در فضای مجازی پخش میکند تا مردم باور کنند مردم مثل شما ها بیکار نیستند مردم دنبال یه لقمه نون هستند
  • اصفهان IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    1 0
    آقای توکلی هدف شما مفسد ستیزی نیست هدف شما قوم ستیزی است بهانه برای این کار نداشتی که به تاجگردون را بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس