کد خبر 1088316
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
چرا کرونا برای کودکان مرگبار نیست؟

نتیجه یک مطالعه در سطح اروپا نشان می‌دهد که تنها یک درصد از افراد نابالغ آلوده به ویروس کرونا جان می‌بازند و اکثر بیماران در این گروه سنی نیز دوره ابتلا را به صورت خفیف سپری می‌کنند.

به گزارش مشرق، مطالعه‌ای که اخیرا در سطح اروپا انجام شده، نشان داده است که مرگ و میر کودکان و نوجوانان بر اثر کووید ۱۹ بسیار اندک و چیزی کمتر از یک درصد کل درگذشتگان است. 

متخصصان می‌گویند علت امر بسیار ساده و مرتبط با سلامت عمومی جسم و نداشتن سابقه بیماری است. 

جزییات این مطالعه در نشریه "سلامت کودکان و نوجوانان لنست" منتشر شده است. 

بیشتر بخوانید:

یک کرونایی ۴۰۶ نفر را آلوده می‌کند!

مدیر این مطالعه، مارک تبرویگ از کالج لندن می‌گوید اکثر کودکان و نوجوانان آلوده به ویروس، فقط یک دوره خفیف بیماری را پشت سر می‌گذارند. 

تیم متخصصان اروپایی برای این مطالعه، وضعیت ۵۸۲ کودک خردسال و نوجوان بین ۳ تا ۱۸ سال را در ۸۲ مرکز درمانی مورد بررسی قرار دادند. آنها کسانی بودند که جواب تست کرونایشان مثبت اعلام شده بود. تنها چهار کودک از این عده جان باختند که دو نفرشان بیماری زمینه‌ای قبلی داشتند.

هشت درصد مبتلایان این گروه، مشکلات حاد تنفسی داشتند و باید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شدند. مارک تبرویگ می‌گوید هر چند این نرخ خیلی کم است اما نباید از توجه به آن غافل شد. ۱۶ درصد کودکان و نوجوانان مبتلا به کرونا نیز فاقد هرگونه علایم و عوارض ناشی از بیماری بوده‌اند.

یکی از علت‌های مرگ و میر اندک این گروه سنی از کرونا، آن است که عموما و به نسبت بزرگسالان، بیماری‌های قبلی ندارند. تنها یک چهارم افراد مورد مطالعه، سابقه بیماری در پرونده‌ خود داشتند. 

به گزارش دویچه وله، پژوهشگران معتقدند که نرخ واقعی مرگ ناشی از کرونا نزد افراد نابالغ می‌تواند حتی از آنچه در مطالعه اخیر آمده کمتر باشد. آنها استدلال می‌کنند که تعداد کثیری از کودکان و نوجوانان به دلیل خفیف بودن عوارض ابتلا اصلا به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند و تعدادشان ثبت نمی‌شود. بر این اساس، میزان فوت به نسبت شمار بیماران بسیار کمتر خواهد بود. 

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 3
    در هرمزگان یک دختر ۱۰ساله و یک نوزاد ۱۱ماه فوت کرد
  • محمد CA ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 1
    اتفاقا برای کودکان هم نسبتا مرگبار هست ولی چون بزرگسالان اکثرا بیماری زمینه ای دارند در انها مرگ و میر بیشتر است.در همین کانادا هم که ما هستیم به شدت والدین مراقب کودکانشان هستن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس